Ontpillen en proberen zwanger worden

Plaats reactie
Nolah
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 februari 2020, 19:38

Ontpillen en proberen zwanger worden

Bericht door Nolah » 4 februari 2020, 19:58

Beste leden,

Ik ben sinds september 2019 gestopt met de pil. Ik nam de pil zo'n 11 a 12 jaar. Nu ik gesetteld ben met mijn vriend willen we heel graag aan kindjes beginnen. De eerste maand (op goed geluk, zonder te veel nadenken) testte ik positief op een vroege test. Ik was zo blij! Echter kreeg ik 4 dagen later toch mijn maandstonden...

Nu zijn we zo'n 5 maanden verder. Ik gebruik nu sinds 2 maanden ovulatietesten om mijn eisprong te bepalen. Elke maand voel ik VAN ALLES maar krijg ik toch mijn maandstonden.. Om helemaal gek van te worden. Mijn borsten doen elke maand permanent pijn een week voor mijn maandstonden, hoofdpijn, misselijk, buikkrampen, pijn in mijn lies, draaierig... noem het maar op! Ik ben er mij wel van bewust dat ik mijn lichaam overdreven analyseer.

Iedereen geeft mij dezelfde raad: laat het los, je mag er niet zo mee bezig zijn. Maar dit is voor mij heel moeilijk... Ik zit momenteel in een leeftijdsfase waarin dagelijks een aankondiging op Facebook wordt gezet. Ook zijn de verhalen in mijn omgeving niet echt positief: Ik kan 5 mensen in mijn dichte omgeving opsommen die niet op een natuurlijke manier zwanger geraakt zijn.

Ik weet dat ik zelf nog maar een 5-6tal maanden bezig ben, en dat er nog alle hoop is. Maar ik voel mij gewoon zo slecht en heb nood om er met iemand over te praten. Met mijn vriend kan ik er niet echt over praten want hij voelt niet echt wat ik voel.

Zijn er nog mensen in dezelfde situatie?

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Ontpillen en proberen zwanger worden

Bericht door Jeanneke » 5 februari 2020, 13:51

Waarschijnlijk zal ik niet zeggen waar je op hoopt maar laat het los..
Het is door mijn persoonlijke situatie dat ik moeite heb met zo'n posts, dat besef ik.
Maar weet dat je hier op een forum zit waar mensen soms al jaren bezig zijn om een kindje te krijgen.
Je wordt vaak maar na 1 jaar doorgestuurd naar fertiliteit. Daar zit jij nu in de helft.
Ik hoop dat het je lukt op een natuurlijke manier, echt waar!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: Ontpillen en proberen zwanger worden

Bericht door Teens » 11 februari 2020, 19:00

Dag Nolah,

Gemiddeld duurt het een jaar om natuurlijk zwanger te worden als er op voorhand geen medisch issue is vastgesteld. Ik begrijp dat je ongeduldig bent maar wacht nog even af en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het natuurlijk lukt.

Het volgende is zeker niet om je te beledigen of slecht te doen voelen maar ik (en weet zeker nog lotgenoten) vinden het pijnlijk om dit te lezen. De meesten zitten al jaren in de MMM of staan aan het begin daarvan.
Wij worstelen ook door de zwangerschapsaankondigingen, babyshowers/borrels enz.

Nogmaals ik wil je geen slecht gevoel bezorgen maar geef het nog wat tijd en inderdaad ‘laat het los’ tot je aan een jaar zit 😘
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten