Onzeker en bang voor een nieuwe zwangerschap!

Plaats reactie
Lisa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 januari 2020, 19:17

Onzeker en bang voor een nieuwe zwangerschap!

Bericht door Lisa00 » 5 februari 2020, 19:56

Hallo iedereen. Ik ben zondag met spoed geopereerd aan een BBZ, mijn linker eileider is verwijderd want deze stond op springen. Ik heb het emotioneel heel lastig en ook fysiek heel wat pijn gehad. Maar.. mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje. We zijn dus al aan het praten over een volgende zwangerschap, natuurlijk gaan we wel een 2-tal cyclussen afwachten om terug te proberen, tot mijn lichaam goed is hersteld. Toch zijn we nu al doodsbang voor een volgende keer. Ik weet dat ik nu iets minder kans heb op een spontane zwangerschap door het missen van 1 eileider en dat de kans groter is op een nieuwe BBZ. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je eigenlijk al beroep doen op IVF als je nog 1 eileider hebt? Dankjewel alvast!

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: Onzeker en bang voor een nieuwe zwangerschap!

Bericht door FleurZkEcdDonor » 9 februari 2020, 21:50

Lisa00 schreef:
5 februari 2020, 19:56
Hallo iedereen. Ik ben zondag met spoed geopereerd aan een BBZ, mijn linker eileider is verwijderd want deze stond op springen. Ik heb het emotioneel heel lastig en ook fysiek heel wat pijn gehad. Maar.. mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje. We zijn dus al aan het praten over een volgende zwangerschap, natuurlijk gaan we wel een 2-tal cyclussen afwachten om terug te proberen, tot mijn lichaam goed is hersteld. Toch zijn we nu al doodsbang voor een volgende keer. Ik weet dat ik nu iets minder kans heb op een spontane zwangerschap door het missen van 1 eileider en dat de kans groter is op een nieuwe BBZ. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je eigenlijk al beroep doen op IVF als je nog 1 eileider hebt? Dankjewel alvast!
Dag Lisa,
Ik ben ook geopereerd eind jan 2020 voor een BBZ, linker eileider verwijderd. Net als jij maak ik mij ook zorgen , hoe opnieuw zwanger te worden. De arts zegt dat de rechter eileider zowel follikels van links als rechts kan opnemen. Ivf zou zelfs de kans verhogen op een nieuwe bbz tov een IUI.
Ik heb wel gevraagd voor een eileider onderzoek van rechts, omdat ik zeker wil zijn dat deze doorgankelijk is. De arts zei wel dat deze er goed uitzag, hebben ze kunnen zien tijdens de operatie. Ik heb ook wel veel pijn gehad, voor de operatie, men wou de bbz eerst via medicatie behandelen. Dit is niet gelukt, dus toch met spoed ook geopereerd. En ook pijn na de operatie, nu 2 weken geleden geopereerd maar alles nog heel gevoelig, en af en toe nog pijn. Het zal tijd nodig hebben voor te genezen.

Grts Fleur
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten