Life Expert Centre

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 11 augustus 2020, 17:22

Ennas schreef:
11 augustus 2020, 14:47
@Babske, jammer dat je eerste IUI negatief is uitgedraaid. Hopelijk was de teleurstelling niet té groot (al hoop je sowieso elke keer) en zit je nu op schema voor je tweede poging. Is die al vastgelegd?
Utrogestan is inderdaad een plakboeltje. Ik heb dat telkens bij de terugplaatsing van een embryo moeten gebruiken, bij IUI moest ik dat nog niet. Het is niet zo'n fijn spul maar 't is voor de goede zaak he :).

Wij zijn nog altijd niet terug gestart. Mijn vrouw wil nu wel terug opstarten, maar wil graag eerst van dr Gordts een uitgebreidere, logische uitleg waarom de partner er niet bij mag zijn. Alle begrip dat ze streng moeten zijn door corona natuurlijk, maar tot nu toe kregen we enkel van de secretaresse te horen 'dat enkel mannelijke partners die een staal moeten maken er bij mogen zijn' :roll: . Ja, daar hebben wij als twee vrouwen nul boodschap aan natuurlijk... Dus binnenkort eens bellen voor zo'n uitlegafspraak, en daarna hopelijk toch voortdoen voor een terugplaatsing. Het niks doen duurt mij nu toch echt wel te lang.

Hoe dan ook, dan zien we mekaar inderdaad misschien eens in de wachtzaal ;). Heel veel succes!

@Ghost, dr Gordts geeft inderdaad niet al te veel uitleg. Mijn tip is altijd je vragen op voorhand opschrijven zodat je niets vergeet te vragen, want zij gaat er vaak van uit dat als je niks vraagt, het voor jou wel duidelijk zal zijn. En als je er echt niet content van bent, is een tweede opinie uiteraard een goed idee, zeker doen waar jij je goed bij voelt. Zoals hierboven gezegd: wij gaan een afspraak vastleggen waar ze ons eens een deftige, uitgebreide uitleg moet geven over waarom mijn partner er niet bij mag zijn & wat het vervolgplan is. Wij hebben ook al een hele weg afgelegd (4x IUI, 1x IVF pick-up, 2x terugplaatsing waarvan 2x miskraam) en ik wil ook een uitleg wat ze nog wil proberen. Als die uitleg ons niet aanstaat, sluit ik het ook niet uit dat wij niet voor een tweede opinie gaan.
Dag dames,
De teleurstelling viel mee, het was een heel late eisprong dus de kans dat het van de eerste keer ging lukken was klein en had dus niet veel hoop. Gisteren op controle geweest en zit een mooie follikel klaar dus donderdag 2e inseminatie in heilig hart.
Ikzelf ben in behandeling bij Dr. Segaert en ik krijg wel al de info die ik nodig heb. Ze schakelt snel (zo keeg ik vanaf deze maand al Clomid en Utrogestan), geeft info maar laat de beslissing aan mezelf over (bv. Dosis Clomid verhogen maar dan kans op tweeling). Ik voel me zeker op mn gemak bij haar. Met Dr. Gordts heb ik geen ervaring.

Ik snap idd dat je graag hebt dat je partner erbij is en het mag geen verschil zijn of dat een man of een vrouw is. Ik hoop dat het gesprek verhelderend is en dat jullie snel het traject kunnen verder zetten.

Ik vertrek vrijdag voor 16 dagen op vakantie dus de test zal daar uitgevoerd worden (op dag 14 mag ik een urinetest doen en tot dan zeker al utrogestan nemen)

Take care dames en zeker al de vragen stellen die je hebt. Het is voor ons allemaal nieuw en raar dus je mag zeker geen spookverhalen in je hoofd creëren. Succes!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ghost1 » 12 augustus 2020, 9:23

Mijn man mag er ook niet bijzijn geen enkele partner dat is om het risico om mensen te besmetten zo klein mogelijk te maken. Ik vind het ook jammer als het dan eens lukt dan ben je zwanger geworden zonder je partner maar helaas is deze beslissing voor iedereen zijn gezondheid te garanderen

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 12 augustus 2020, 11:15

Ghost1 schreef:
12 augustus 2020, 9:23
Mijn man mag er ook niet bijzijn geen enkele partner dat is om het risico om mensen te besmetten zo klein mogelijk te maken. Ik vind het ook jammer als het dan eens lukt dan ben je zwanger geworden zonder je partner maar helaas is deze beslissing voor iedereen zijn gezondheid te garanderen
We begrijpen uiteraard wel dat het door corona allemaal heel streng moet gebeuren en verwachten niet dat ze opeens een uitzondering voor ons gaan maken ofzo. Maar mijn partner heeft autisme en krijgt het niet geplaatst als we enkel als uitleg krijgen 'dat is door corona' en 'een man die een staal moet maken mag er wel bij'. Te meer omdat ik hier al van andere centra gelezen heb dat de partner er bij de belangrijkste afspraken zoals terugplaatsing en pick-up wel bij mag zijn.

Wij zien er gewoon niet helemaal de logica achter: wij zitten in exact dezelfde bubbel (en zijn daar heel erg streng op), werken beiden fulltime thuis én als één van ons twee het toch zou krijgen, heeft de ander het sowieso ook omdat wij 24u/24 samen zijn. Van daar: we snappen wel dat corona een uitzonderlijke situatie is. Het zou alleen een pak helpen moesten ze hun redenering achter hun maatregelen uitleggen, zeker gezien het autisme van mijn vrouw. Met een deftige uitleg erbij zou het precies 'minder erg' zijn om die maatregel naast ons neer te leggen.

Wij hebben gisteren alleszins zo'n afspraak vastgelegd. Volgende week woensdag eens met dr Gordts bespreken hoe zij het vervolg ziet en hoe zij het allemaal zien met corona.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 19 augustus 2020, 20:25

Intussen op afspraak geweest bij dr. Gordts. En 't was wel goed dat we die gemaakt hadden. Ze had er oor naar dat wij wel wat meer uitleg nodig hadden dan 'het is door corona, aanvaard dat nu maar gewoon'. Ze heeft er een wetenschappelijke uitleg bij gegeven én beaamd dat het niet oké was hoe de secretaresse ons geantwoord had.

Mijn vrouw en ik zijn nu meer oké met dat zij er niet bij zal kunnen zijn, en zijn een nieuwe poging gestart. Van zodra ik mijn maandstonden krijg, start ik opnieuw met progynova en later wordt dan ons laatste embryo teruggeplaatst (en dan hopen dat ie pakt, anders moet ik een nieuwe ronde IVF-spuitjes zetten).

Hoe is het intussen met jullie?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 19 augustus 2020, 21:58

Ennas schreef:
19 augustus 2020, 20:25
Intussen op afspraak geweest bij dr. Gordts. En 't was wel goed dat we die gemaakt hadden. Ze had er oor naar dat wij wel wat meer uitleg nodig hadden dan 'het is door corona, aanvaard dat nu maar gewoon'. Ze heeft er een wetenschappelijke uitleg bij gegeven én beaamd dat het niet oké was hoe de secretaresse ons geantwoord had.

Mijn vrouw en ik zijn nu meer oké met dat zij er niet bij zal kunnen zijn, en zijn een nieuwe poging gestart. Van zodra ik mijn maandstonden krijg, start ik opnieuw met progynova en later wordt dan ons laatste embryo teruggeplaatst (en dan hopen dat ie pakt, anders moet ik een nieuwe ronde IVF-spuitjes zetten).

Hoe is het intussen met jullie?
Hoi Ennas!

Effe alles nog eens gelezen. Jammer dat je het alleen moet doen :( Ik ben maandag naar het ziekenhuis geweest en heb toen ook nog maar eens gevraagd of partners al terug binnen mogen. Nee dus... Enkel bij ivf, zei de vrouw aan het onthaal. Ik ga toegeven dat ik niet begrijp wrm daar wel partners bij mogen, maar dat is omdat ik nog niet in die fase zit. En enkel mannen dan?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 23 augustus 2020, 15:50

MLauB schreef:
19 augustus 2020, 21:58
Hoi Ennas!

Effe alles nog eens gelezen. Jammer dat je het alleen moet doen :( Ik ben maandag naar het ziekenhuis geweest en heb toen ook nog maar eens gevraagd of partners al terug binnen mogen. Nee dus... Enkel bij ivf, zei de vrouw aan het onthaal. Ik ga toegeven dat ik niet begrijp wrm daar wel partners bij mogen, maar dat is omdat ik nog niet in die fase zit. En enkel mannen dan?
Ik had het aan dr Gordts gevraagd omdat die onthaalmedewerker mij dus geantwoord had dat enkel een man bij ivf mag zijn en dat dat volgens ons dan discriminatie is. Dr Gordts zei dat dat fout verwoord was van de medewerker. Bij ivf mag de man (of vrouw) niet mee binnen bij de pick-up. Een man mag alleen wél mee het ziekenhuis in als ze op dat moment een vers spermastaal nodig hebben. Maar dan mag hij in zijn eigen kamertje zijn ding doen, terwijl de vrouw in haar kamertje de pick-up ondergaat. Dus nog steeds niet gelijk.

Wat wél tesamen zou mogen, is de echo om een zwangerschap te bevestigen. Maar bij pick-up of terugplaatsing bij ivf of bij inseminatie is het volgens dr Gordts steeds alleen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Life Expert Centre

Bericht door Mitte » 23 augustus 2020, 17:53

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 23 augustus 2020, 19:47

Ennas schreef:
23 augustus 2020, 15:50
MLauB schreef:
19 augustus 2020, 21:58
Hoi Ennas!

Effe alles nog eens gelezen. Jammer dat je het alleen moet doen :( Ik ben maandag naar het ziekenhuis geweest en heb toen ook nog maar eens gevraagd of partners al terug binnen mogen. Nee dus... Enkel bij ivf, zei de vrouw aan het onthaal. Ik ga toegeven dat ik niet begrijp wrm daar wel partners bij mogen, maar dat is omdat ik nog niet in die fase zit. En enkel mannen dan?
Ik had het aan dr Gordts gevraagd omdat die onthaalmedewerker mij dus geantwoord had dat enkel een man bij ivf mag zijn en dat dat volgens ons dan discriminatie is. Dr Gordts zei dat dat fout verwoord was van de medewerker. Bij ivf mag de man (of vrouw) niet mee binnen bij de pick-up. Een man mag alleen wél mee het ziekenhuis in als ze op dat moment een vers spermastaal nodig hebben. Maar dan mag hij in zijn eigen kamertje zijn ding doen, terwijl de vrouw in haar kamertje de pick-up ondergaat. Dus nog steeds niet gelijk.

Wat wél tesamen zou mogen, is de echo om een zwangerschap te bevestigen. Maar bij pick-up of terugplaatsing bij ivf of bij inseminatie is het volgens dr Gordts steeds alleen.
Ik dacht dat de man op voorhand al een staaltje moest afgeven en dat het eitje dan op voorhand al wordt bevrucht om het dan terug te plaatsen? In mijn hoofd 1, 2, 3 klaar dus... Maar zal wel niet zo zijn dan. Ik zit duidelijk nog niet in die fase, dus ik weet nog te weinig, sorry. Ik wacht nu mijn 3de inseminatie af, maar ben jammer genoeg aan't sukkelen met mijn hormonen, dus zal nog effe wachten worden.

Het is een heel eenzaam gedoe in Coronatijden, hè ☹ Ik hoop dat ze stilletjes aan wel toewerken naar een oplossing hiervoor. Het is zo al een hele rollercoaster.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Life Expert Centre

Bericht door Mitte » 23 augustus 2020, 22:15

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 30 augustus 2020, 16:13

Dag dames,

Ik heb even moeten “bijlezen” want ik was 14 dagen op vakantie...
Donderdag heb ik een positieve test gehad 😊 morgen mag ik bloed laten nemen en krijg ik hopelijk bevestiging 🤞🏻

Ik wens jullie nog heeel veeel moed en een succesvol traject!
Ik blijf jullie verhalen verder opvolgen 🍀
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 31 augustus 2020, 15:11

Babske84 schreef:
30 augustus 2020, 16:13
Dag dames,

Ik heb even moeten “bijlezen” want ik was 14 dagen op vakantie...
Donderdag heb ik een positieve test gehad 😊 morgen mag ik bloed laten nemen en krijg ik hopelijk bevestiging 🤞🏻

Ik wens jullie nog heeel veeel moed en een succesvol traject!
Ik blijf jullie verhalen verder opvolgen 🍀
Dag Babske,
Heb je al resultaat van je bloedname? Ik duim alvast mee dat je bevestiging krijgt vandaag 🤞🏻!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 31 augustus 2020, 15:27

Ennas schreef:
31 augustus 2020, 15:11
Babske84 schreef:
30 augustus 2020, 16:13
Dag dames,

Ik heb even moeten “bijlezen” want ik was 14 dagen op vakantie...
Donderdag heb ik een positieve test gehad 😊 morgen mag ik bloed laten nemen en krijg ik hopelijk bevestiging 🤞🏻

Ik wens jullie nog heeel veeel moed en een succesvol traject!
Ik blijf jullie verhalen verder opvolgen 🍀
Dag Babske,
Heb je al resultaat van je bloedname? Ik duim alvast mee dat je bevestiging krijgt vandaag 🤞🏻!
Hey! Vanmorgen echo gehad en bloedname. Er was al een pieppiepklein vruchtje te zien en volgens de dokter ben ik officieel 5 weken zwanger 😊. Ik denk dat ik het nog niet helemaal besef maar dat komt vast wel.
Bedankt voor je berichtje en ik blijf duimen voor alle dames hier 🙏🏻
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Life Expert Centre

Bericht door Fie1992 » 31 augustus 2020, 15:29

Babske84 schreef:
31 augustus 2020, 15:27
Ennas schreef:
31 augustus 2020, 15:11
Babske84 schreef:
30 augustus 2020, 16:13
Dag dames,

Ik heb even moeten “bijlezen” want ik was 14 dagen op vakantie...
Donderdag heb ik een positieve test gehad 😊 morgen mag ik bloed laten nemen en krijg ik hopelijk bevestiging 🤞🏻

Ik wens jullie nog heeel veeel moed en een succesvol traject!
Ik blijf jullie verhalen verder opvolgen 🍀
Dag Babske,
Heb je al resultaat van je bloedname? Ik duim alvast mee dat je bevestiging krijgt vandaag 🤞🏻!
Hey! Vanmorgen echo gehad en bloedname. Er was al een pieppiepklein vruchtje te zien en volgens de dokter ben ik officieel 5 weken zwanger 😊. Ik denk dat ik het nog niet helemaal besef maar dat komt vast wel.
Bedankt voor je berichtje en ik blijf duimen voor alle dames hier 🙏🏻
Proficiat, Babske! Wat leuk om dit bericht te lezen!
Het besef komt er binnenkort wel aan. In het begin is het wat onwerkelijk he?
Geniet van de prille zwangerschap en laat je goed omringen!
❤ feb 2021

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 31 augustus 2020, 15:39

Babske84 schreef:
31 augustus 2020, 15:27

Hey! Vanmorgen echo gehad en bloedname. Er was al een pieppiepklein vruchtje te zien en volgens de dokter ben ik officieel 5 weken zwanger 😊. Ik denk dat ik het nog niet helemaal besef maar dat komt vast wel.
Bedankt voor je berichtje en ik blijf duimen voor alle dames hier 🙏🏻
Oh wauw! Meteen ook echo gehad? Bij mij hebben ze bij de twee zwangerschappen nooit echo gedaan op 5 weken, enkel bloedname. Echo was voor week 8. Wel leuk dat ze bij jou meteen beiden deden, dan heb je het meteen ook zien zitten he 😊. Dikke proficiat! Ik wens je alvast een zorgeloze, heerlijke zwangerschap toe. En dat we met z'n allen jou kunnen volgen natuurlijk :wink: .
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 31 augustus 2020, 16:42

Babske84 schreef:
31 augustus 2020, 15:27
Ennas schreef:
31 augustus 2020, 15:11
Babske84 schreef:
30 augustus 2020, 16:13
Dag dames,

Ik heb even moeten “bijlezen” want ik was 14 dagen op vakantie...
Donderdag heb ik een positieve test gehad 😊 morgen mag ik bloed laten nemen en krijg ik hopelijk bevestiging 🤞🏻

Ik wens jullie nog heeel veeel moed en een succesvol traject!
Ik blijf jullie verhalen verder opvolgen 🍀
Dag Babske,
Heb je al resultaat van je bloedname? Ik duim alvast mee dat je bevestiging krijgt vandaag 🤞🏻!
Hey! Vanmorgen echo gehad en bloedname. Er was al een pieppiepklein vruchtje te zien en volgens de dokter ben ik officieel 5 weken zwanger 😊. Ik denk dat ik het nog niet helemaal besef maar dat komt vast wel.
Bedankt voor je berichtje en ik blijf duimen voor alle dames hier 🙏🏻
Oh wauw, proficiat!! Zo'n leuk nieuws!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten