Twee eileiders niet doorgankelijk na onderzoek

Plaats reactie
san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Twee eileiders niet doorgankelijk na onderzoek

Bericht door san19 » 13 oktober 2020, 17:54

Hallo,

Ik ben een single vrouw die via Life Center tracht zwanger te worden. Vandaag kreeg ik een onderzoek van mijn baarmoeder en eileiders. Als deze in goede conditie zijn, zou ik kunnen starten met Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad. Uit onderzoek bleek dat mijn beide eileiders niet doorgankelijk zijn. Gynaecologe vertelde mij dat er dus een probleem kan zijn met mijn eileiders, maar dat er evenveel kans is dat mijn eileiders samentrokken tijdens het onderzoek als reactie op het vocht dat men inbracht om ze te onderzoeken. Heeft er iemand hiermee ervaring? Is natuurlijk niet het nieuws dat je wilt horen: er kan een groot probleem zijn of alles is oké. Ik maak me dus zorgen.. Via een bijkomend onderzoek met verdoving zal men uitsluitsel kunnen maken. Herkenbaar voor iemand? Bedankt..
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

Cisman
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 augustus 2020, 13:06

Re: Twee eileiders niet doorgankelijk na onderzoek

Bericht door Cisman » 27 oktober 2020, 2:49

Hey,
Ik heb zelf ook een eileider die heel slecht doorgankelijk is. De andere heeft geen eierstok meer dus moet t er echt wel mee doen. Ik ging eerst in t uz waar ze die pijnlijke test deden van onder hoge druk de doorgankelijkheid te testen en waar men toen geen bemerkingen op had. Na een jaar ben ik overgestapt naar een nieuwe gynaecoloog in jan Palfijn. Die heeft na 2 inseminaties toch eens kijkoperatie gedaan en vastgesteld dat die eileider dus niet goed doorgankelijk is, onder geen-druk zeg maar. Wat vervolgens dus wel liet besluiten dat zwanger worden met inseminatie onmogelijk was ( die hoge druk test is eigenlijk niet zo relevant want het sperma komt nooit met die druk binnen in uw buik). Vandaar ben ik sindsdien gestart met ivf. De kosten van ivf zijn echter wel pak duurder, zeker als je ze alleen moet dragen. Een pick up en dan paar dagen later terugplaatsing is toch een dikke 300€ ( remgeld) en daar moet je dan ook nog de consultaties en bloedonderzoeken bij rekenen . Dus je kan misschien wel gokje wagen en 3 inseminaties laten doorgaan ( donorzaad is ook per 3 te kopen) maar nadien de optie ivf openhouden

san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Re: Twee eileiders niet doorgankelijk na onderzoek

Bericht door san19 » 10 november 2020, 18:57

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer om te horen, het traject dat je al hebt moeten afleggen. Ik hoop dat ivf intussen jou al verder geholpen heeft.. Ik had eind oktober een afspraak om onder verdoving mijn eileiders te bekijken, maar door de maatregelen omtrent covid-19 werd mijn ingreep geannuleerd. Mijn gynaecologe raadde daarom aan om inderdaad driemaal inseminatie te proberen. De ingreep om zekerheid te bieden omtrent mijn eileiders kan zeker niet voor januari opnieuw ingepland worden. Dus ben ik akkoord gegaan met deze strategie. Gisteren zag de gyanecologe dat er langs een kant een eitje goed aan het rijpen is en vandaag hoorde ik dat overmorgen de eerste poging inseminatie zal plaatsvinden.

Groetjes en succes
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Re: Twee eileiders niet doorgankelijk na onderzoek

Bericht door san19 » 17 december 2020, 13:03

Hallo allen,

Om mijn verhaal even te voltooien en om anderen die na mij komen te informeren:
Ik onderging een foamtest. Daaruit concludeerde de gynaecologe dat mijn beide eileiders dicht zitten.
Toch doorgegaan met de inseminaties met donorzaad en ik ben dus na de eerste poging zwanger.
Gynaecologe erg verrast, maar haar conclusie was dan dat zeker één eileider toch open zal zijn..
Tot voor die test had ik geen gedachten dat er een probleem zou zijn. Ik ben immers niet in een koppel dat al getracht had natuurlijk zwanger te worden. Maar door die test twijfelde ik uiteraard aan mijn kansen. Bleek dus helemaal niet nodig. Vandaag hoorde ik voor het eerst het hartslagje van mijn kindje. Ik wens jullie hetzelfde geluk toe.

Groetjes, Sandra
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten