Bloedwaardes luteale fase

Plaats reactie
Johanna1605
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 december 2020, 11:21

Bloedwaardes luteale fase

Bericht door Johanna1605 » 23 december 2020, 15:52

Lieve allemaal,

Sinds vandaag ben ik lid geworden van dit forum.

Dit jaar heb ik twee vroege miskramen gehad. Een keer na veel zoeken prille hartactie gevonden, de tweede keer niet maar wel duidelijk een heel klein embryootje te zien.

Ik mocht door naar de fertiliteitskliniek voor nader onderzoek.
Op dag 7 na mijn eisprong (met echo opgevolgd) heb ik deze bloedwaardes:
- Oestradiol 205,6
- Progesteron 23
- FSH 2,9
- LH 5,6

Ik heb een luteale fase die wisselt tussen 10 en 13 dagen. Voordat ik ongesteld word, heb ik altijd een paar dagen bruinverlies. Ik google me suf, niet zo slim misschien, maar ik lees op de ene site dat 23 aan de lage kant is en op een andere site dat minimaal 20 goed is. Wie kan mij hier meer over vertellen? Alvast hartelijk bedankt!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bloedwaardes luteale fase

Bericht door mich75 » 23 december 2020, 19:55

Je waarden op zich zeggen niet veel, maar kloppen wel voor 7 dagen na ovulatie.

Een cyclus wordt als "normaal" beschouwd als die tussen 21 en 35 dagen duurt, belangrijk is we dat je luteale fase toch minimum 11 dagen duurt.

Het verschil in lengte zou eerder liggen aan de eisprong omdat een luteale fase altijd ongeveer even lang is.

Als je luteale fase toch wat kort is en al voor je ms bruinverlies hebt zou je extra progesteron kunnen nemen vanaf je eisprong. Dit zorgt ervoor dat de structuur van je ms goed blijft en dat het (meestal) niet vroegtijdig wordt afgebroken.

Als je progesteron neemt worden je ms meestal tegengehouden waardoor je onterecht kan denken dat je zwanger bent.

Als je niet elke maand medicatie wil nemen kan je eventueel ook wachten tot je zwanger bent en dan beginnen of eerst een bloedname laten doen en kijken naar de waarde van je progesteron, dit moet min 10 zijn bij een beginnende zwangerschap.

Heb je in de fertiliteitskliniek geen uitleg gekregen?

Johanna1605
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 december 2020, 11:21

Re: Bloedwaardes luteale fase

Bericht door Johanna1605 » 26 december 2020, 19:29

Dank voor je reactie!

Nee ik heb nog geen uitleg gekregen. Dat komt pas als de kliniek weer open is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten