Adoptie na ICSI

Adoptie Forum
Plaats reactie
W
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 augustus 2007, 14:07

Adoptie na ICSI

Bericht door W » 26 augustus 2007, 14:09

Hey,

mijn man en ik hebben nu 5 ICSI pogingen achter de rug. We denken reeds een hele tijd aan adoptie en nu staan we op het punt de knoop door te hakken en ermee te starten. We hebben altijd gezegd dat we sowieso een kind zouden adopteren, of we nu wel of niet zwanger zouden raken.

Maar nu zit ik met het volgende probleem: mijn man en ik zijn de hele medische molen meer dan beu, we hebben er geen zin meer in. Persoonlijk begin ik zelfs te huiveren als ik eraan denk dat ik het hele proces nog eens zouden moeten doormaken. Maar toch vragen we ons af of we het ons niet zouden beklagen dat we onze twee laatste terugbetaalde pogingen niet benut hebben? Zo'n beetje het gevoel dat we 'niet alles geprobeerd hebben'. 'Stel dat...'. En dit ondanks het feit dat we er geen zin meer in hebben. We dromen hardop over een adoptiekindje maar toch heb ik schrik dat ik dat alles zal beleven met een zeker schuldgevoel. Stom eigenlijk. Maar ik voel me langs twee richtingen getrokken. Misschien ook omdat de ouders er niet zo positief op reageren. Wat ik me dan eigenlijk weer niet wil aantrekken.

Zijn er nog mensen die dit gevoel hebben? Wanneer zeg je 'nu is het genoeg'? Zijn er koppels die met het zelfde probleem / dezelfde vraag zaten? Na hoeveel IVF/ICSI pogingen zijn jullie op adoptie overgestapt?

Wij denken erover om een kindje uit Thailand te adopteren, maar ik vind hierover zeer weinig (eigenlijk geen) verhalen van andere koppels terug. Kent iemand zo'n site of blog?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

emma.hanne
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 augustus 2007, 18:33

Bericht door emma.hanne » 26 augustus 2007, 16:44

Beste W,

Ik weet echt niet wanneer het voor jullie een goede moment is om over te stappen...

Voor info over Thailand kan je misschien eens kijken naar de adoptie fora van bv yahoo. Ook bij het adoptiebureau "horizon" kunnen ze je info geven. Zij verzorgen adopties met Thailand, al is het aantal wel beperkt. Ik heb hen een tweetal weken geleden gebeld. Ze geven je vrij veel info per telefoon maar organiseren ook infoavonden.

Verder is er in september de "dag van adoptie" in Bokrijk waar alle adoptiebureaus aanwezig zijn. Je kan verdere info vinden en je inschrijven via de website van VAG (vereniging voor kind en adoptiegezin) op www.adoptievlaanderen.be.

groetjes

emma.hanne
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 augustus 2007, 18:33

Bericht door emma.hanne » 26 augustus 2007, 16:47

Hoi W,

Ik heb me vergist van agentschap. Thailand is via FIAC, niet via horizon.

http://users.telenet.be/FIAC-adoptiedienst/Landen.html

groetjes

emmahanne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast