Waarom adoptie?

Adoptie Forum
Plaats reactie
Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Waarom adoptie?

Bericht door Guofan » 27 mei 2016, 11:04

Hoi
Misschien stel ik 'rare 'vragen, maar ik had graag geweten wanneer men de overstap maakt tot adoptie?

Wij zijn ondertussen al sedert 2009 bezig om zwanger te worden, maar klaarblijkelijk is dit ons niet gemakkelijk gemaakt. 5 IUI pogingen, nu 7de ICSI met donorzaad en nog 1 cryo over staan we nog even ver als toen.
Redenen waarom de zwangerschap uitblijft kunnen ze niet geven. Vreemd genoeg...

Bon, maar na veel tegenslagen hadden we wel steeds gedacht dat 'indien het niet lukt' we dan uiteindelijk zouden overstappen tot adoptie. Op die manier kun je dan toch een gezin stichten en maak je er bovendien een kind mee gelukkig die elders niet gewenst is.

Dus in januari 2016 hebben we zo'n formulier ingevuld om ons kandidaat te stellen tot interlandelijke.
Binnenkort hebben we de info sessies en dan dienen we te besluiten om al dan niet verder te gaan.

Nu heb ik steeds twijfels en vragen : gaat dit kind je wel graag zien, en omgekeerd. Gaat het de taal kunnen? Hoe oud zal dit kind zijn? Zal het al getraumatiseerd zijn doordat het afgestaan is? Zal het later zijn bio ouders niet willen kennen? Zal het niet weglopen later om dit na te gaan? ...
Zal ik dit allemaal wel aankunnen, zal mijn man dit aankunnen, denk ik te veel negatief of overdramatiseer ik dit?

Zelf kom ik uit een 'gebroken' gezin (moeder overleden toen ik 6 was) en ik ben opgevoed door mijn vader, maar ook grotendeels door mijn tante en grootmoeder en merk ik dat veel van mijn onzekerheden komen door het gebrek aan een stabiele omgeving.
Vandaar ook mijn, angst om een ander kind dit aan te doen...

Vandaar dus mijn vraag aan jullie
Wanneer zet je de overstap tot adoptie? Is dit na behandelingen, andere redenen?
Welke vragen hadden jullie of hebben jullie nog?
Andere zaken die je kwijt wil...
Afbeelding

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Re: Waarom adoptie?

Bericht door frusti » 28 mei 2016, 22:10

Hallo,

Bij ons was het geen moeilijke beslissing om een adoptie te overwegen simpelweg omdat we op geen enkele andere manier kinderen kunnen krijgen. Maar dan nog hebben we ons de vraag moeten stellen of we wilden adopteren. De infodagen en de cursussen, zowel buitenlands als binnenlands, hebben ons veel bijgebracht en vooral onze kijk naar adoptie bijgesteld.

Ondertussen zijn wij ouders van een prachtjongen. Hij was pasgeboren toen hij in ons leven kwam en geloof me.....van de eerste seconde hoorde hij bij ons.
Wij hebben wat je noemt een droomadoptie. Hiermee wil ik niet zeggen dat het gemakkelijk is.Vooral de eerste maanden waren emotioneel beladen Owv de wettelijke bedenktijd.

Van waar het kind ook komt, of hoe oud het is......het is jouw kind en dat voelt ook zo.

Iedereen wil vroeg of laat weten waar ze vandaan komen. Openheid en eerlijkheid zijn dan heel belangrijk.

Ik herken de vragen, wij hadden ze ook.

Mijn raad is dan ook om gewoon de infoavonden te volgen.het zal misschien geen antwoorden geven op je vragen, maar jou wel inzichten geven of jullie dit echt willen of niet!

Succes!

anna0092
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 13:44

Re: Waarom adoptie?

Bericht door anna0092 » 15 september 2016, 14:06

Hallo contact neba@berlin.com, kunnen ze je helpen met informatie en hoe tot succes

WimAnchela2205
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2022, 15:26

Re: Waarom adoptie?

Bericht door WimAnchela2205 » 14 juni 2022, 16:55

Heeft U dit zelf ook gedaan ????

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten