binnenlandse adoptie

Adoptie Forum
bieke01

Bericht door bieke01 » 20 augustus 2010, 9:44

wij staan heeeeeeél ver want hebben pas aangemeld in januari dit jaar we waren begonnen op 126 en nu staan we op 95
dus dwz begonnen op 126
- 30 koppels cursus (waaronder jij :D )
= 96
- 1 koppel afgezegd
= 95
dus nog zeker 3 jaar ... of er moeten er veel afzeggen

frusti

Bericht door frusti » 20 augustus 2010, 9:58

poewee! toen wij begonnen vorig jaar stonden we 26ste op de tweede lijst denk ik.

zijn jullie ook nog voor buitenlandse adoptie bezig?

bieke01

Bericht door bieke01 » 20 augustus 2010, 10:01

wat bedoel je dan met 26ste op de 2de lijst ?
hoelang is 1 lijst dan ? 100 per lijst of zo ?
dan is het toch 'vlug' gegaan ?

ja we zijn ook bezig met buitenlands,
moeilijk om keuze te maken vind ik
je kiest ten eerste voor adoptie, maar nog niet direct voor waar, ik zou beide 'soorten' heel mooi vinden, we zien wel waar we terecht komen

dinootje

Bericht door dinootje » 20 augustus 2010, 10:04

Wij staan op 55, maar zullen hoogstwaarschijnlijk moeten afzeggen vanwege mijn mirakelzwangerschap. Ik denk dat je een bewijs van infertiliteit moet kunnen voorleggen (wat we wel hebben) maar dat bewijs spreekt nu wel tegen. Moet mij hiervoor nog inlichten. Ons hart ligt nog altijd bij adoptie (we wilden bewust geen behandelingen), nog altijd een voorkeur voor België of Sri Lanka, maar wat het gaat worden... Sri Lanka is alleszins niet mogelijk, max 1 kindje in het gezin toegestaan en ik had al een zoontje uit een vorige relatie. België is dus nog een vraagteken. Misschien wordt het dan toch Ethiopië.
Maar goed, ergens knaagt het toch, ik wil precies ook de plaats niet innemen van mensen die niet het geluk hebben een mirakeltje te verwachten. Zou dus kunnen dat we de adoptie stopzetten, al zou dit met enorm veel pijn in het hart zijn. Want met de tijd zijn we ook al echt verliefd geworden op dat adoptiekindje in ons hoofd. In elk geval, misschien schuiven jullie nog een plaatsje verder op, ik laat mijn beslissing weten van zodra ze genomen is.
Succes bij jullie verdere procedure!!
Lieve groetjes,
Dinootje

bieke01

Bericht door bieke01 » 20 augustus 2010, 10:19

ja dinootje, voor jou is er uit onverwachte hoek een wending gekomen hé, maar weet je elke weg die we bewandelen is een weg naar geluk, de ene moet wat meer omwegjes maken, zich door bochten wringen, of staat al eens aan een rood licht, en voor de ander komt er plots een autosnelweg ;) maar uiteindelijk komen we er allemaal ! :P

frusti

Bericht door frusti » 20 augustus 2010, 10:43

Ik denk dat zo een lijst per 30 koppels is. Dus 56ste waren we toen we ons inschreven. Begin dit jaar hebben de eerste 30 hun cursus gehad! dus waren wij nog 26ste.

Hey dinootje was goed zeg dat is echt een mirakel. Ik vind het juist heel mooi dat jullie nog aan adoptie denken ondanks de zwangerschap! Het gaat em in de eerste plaats toch over een kindje dat je een toekomst wil geven he?

Wanneer moet je bevallen???

dinootje

Bericht door dinootje » 20 augustus 2010, 10:47

Frusti,
dank voor de lieve woorden!
Normaal zou ik 22 januari moeten bevallen, maar gezien het een tweeling is (van een mirakel gesproken!!) kan het dus best wat vroeger zijn.

frusti

Bericht door frusti » 20 augustus 2010, 11:29

wow dinootje....twee in ene keer!!! zo spontan zwanger geworden ofwat??? mega fantastisch. Dan gaat ge uw handjes vol hebben maar het is het allemaal waard he?

dinootje

Bericht door dinootje » 20 augustus 2010, 11:47

jaja volledig spontaan. Was al bijna 8 weken toen ik het te weten kwam, gezien ik al lang niet meer opkeek van overtijd te gaan - dat gebeurde bij mij regelmatig en met ventjes zaadkwaliteit zou het toch nooit lukken zonder ICSI volgens de gyn. Juist in dezelfde maand als we onze goedkeuring kregen om een sibling (buitenlands) te adopteren heb ik het dus opgemerkt. We waren er al lang niet meer mee bezig zwanger te worden, het was zelfs even aanpassen aan de gedachte in het begin, maar ja, zoiets went rap hé.
Precies of we eerst die goedkeuring moesten krijgen voor een sibling, om die vervolgens vervroegd te krijgen :wink:

Ik blijf hier wel altijd meelezen op het adoptieforum, maar post niet meer te veel. Er zullen mensen zijn die hiervan pijn in het hart krijgen, vandaar. En dat is totaal niet mijn bedoeling.

Groetjes,
Dinootje

frusti

Bericht door frusti » 22 augustus 2010, 15:34

awel voor mij part mag je altijd iets posten!

je hebt in hetzelfde schuitje gezeten en voor velen kan je misschien hoop geven!!! Hoop op een wonder!!

Trie

Bericht door Trie » 23 augustus 2010, 16:58

Hallo,

Wij hebben vorige week ook ons nieuwe nummer op de wachtlijst gekregen, nl 49. Vrees dus ook dat 't voor ons pas in 2012 zal zijn. Maar ben ook wel blij om toch een beetje beweging te zien in de wachtlijst.
Frusti, fantastisch dat jullie nog dit jaar op cursus mogen. 't Zal in ieder geval niet meer lang duren. En vergeet maar eventjes die 'vermoedelijk' uit de brief.

Bij deze wil ik toch even reageren op 'zwangerschapsberichten'. Eerlijk gezegd heb ik 't er WEL moeilijk mee dat hierover in dit topic wordt geschreven. Er zijn op DVO heus voldoende topics om daarover te schrijven en dit is nu niet bepaald het meest geschikte plekje, naar mijn bescheiden mening.
Gezien het feit dat wij niet meer op een mirakel moeten hopen en 2 jaar geleden onze tweeling doodgeboren werd, vind ik deze confrontatie lichtjes ongepast.
Dinootje, je zwangerschap is je van harte gegund maar je mag het me niet kwalijk nemen dat ik het moeilijk vind om in een veilig topic hiermee geconfronteerd te worden.

Groetjes,

Trie

dinootje

Bericht door dinootje » 24 augustus 2010, 9:07

Trie,
ik zal er rekening mee houden, dacht ook wel zoiets. Maar wij waren nu eenmaal met adoptie bezig, al redelijk ver gevorderd. Ik kwam hier toen al vaak over schrijven, kan dan nu toch moeilijk doen alsof ...

dinootje

Bericht door dinootje » 24 augustus 2010, 9:21

En gezien de meesten onder jullie niet op het topic zwanger komen lezen (deed ik ook niet hoor voordien) dacht ik niet anders te kunnen dan het via dit topic te laten weten.
Tussen dat ik het heb laten weten en nu, heb ik niks meer gepost, tot het ging over het opschuiven van wachtlijsten en eventuele uitvallers. Dacht dat ik er goed aan deed dit even te laten weten, dat er waarschijnlijke een plaatsje rapper geschoven zal worden. Voor jou niet natuurlijk Trie, gezien je 6 plaatsen voor ons staat.
Goed, ik heb alle begrip voor jou en jouw gevoelens hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik wens je dan ook nog veel succes in je eigen weg naar geluk!

Balte

Bericht door Balte » 24 augustus 2010, 9:31

Ik denk dat de werkelijkheid gewoon altijd is wat ze is en dat het onmogelijk is om kwetsuren te blijven vermijden, er zullen altijd mensen zwanger worden, er zal altijd een enkeling zijn die toch een wonder mag beleven, dat is nu eenmaal het leven. Dus ik zie niet in waarom Dinootje dat hier niet gewoon mag zeggen.
Moest ze nu elke dag een bericht posten en komen klagen over zwangerschapskwaaltjes en toestanden, dat zou een ander paar mouwen zijn natuurlijk :wink:

frusti

Bericht door frusti » 24 augustus 2010, 9:52

Helaba

Eeen paar maanden geleden meldde men ons dat we zeker dit jaar niet naar de cursus konden gaan en dat dit pas voorzien kon worden in 2011(waarschijnlijk tweede helft)
Nu hebben we een ander verhaal...:-)
Zo zie je maar dat het adoptieproces steeds andere wendigen kan nemen.

Wat betreft zwangerschappen...Ik begrijp je gevoel wel trie!
Dinootje heeft heel lang in het zelfde schuitje gezeten en kan zich wel voorstellen hoe dat we ons voelen.
Ik denk ook niet dat ze gaat vertellen hoe haar zwangerschap evolueert enzo. Daarmee dat ik het er geen moeite mee heb dat ze af en toe iets post!!

maar ik begrijp je heus wel.Mag ook niet op een mirakel hopen :-( maar ook voor ons is er een klein wondertje op komst. Wanneer/hoe wat...we weten het niet en tasten nog wat in het duister.
Maar Trie...Hij/zij KOMT echt wel voor jou en mij!! en dat gaat het schoonste kind ter wereld zijn!

Plaats reactie