adoptie uit india

Adoptie Forum
Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 29 mei 2009, 14:03

Jawel dat stond er toen al op.
Bij ons spraken ze op het infogesprek van 18 tot 21 maanden maar in ons contract hebben wij getekend voor 15 tot 18 maanden.
Bovendien, enkele jaren geleden heeft K&G hun vergunning willen schrappen omdat ze vonden ze niet genoeg adopties realiseerden, dus denk ik wel dat ze er alles zullen aan doen om er voldoende te realiseren.
Ik dacht dat ze in 2011 weer geëvalueerd werden, staat ergens een artikel over in één van de boekjes.
Alleszins met nog maar 3 toewijzingen voor 2009 zullen er hopelijk toch nog een aantal volgen, al denk ik wel dat Sabrina gelijk zal krijgen en dat het dan eerder gaat zijn op het moment dat de wachtende met toewijzing hun kindje mogen gaan halen.
Alleszins veel sterkte voor die mensen want ik denk dat dat echt de hel is, na toewijzing geen schot in de zaak zien komen.

sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

Bericht door sanmal » 30 mei 2009, 18:40

Hey nieuwekomers,

Had even niet meer gekeken op de site. Inderdaad leuk dat iedereen die uit India gaat adopteren eens met elkaar kan praten. Ik wens iedereen heel veel succes.

Gr Sandy :)

mudra
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2009, 15:19

Bericht door mudra » 2 juni 2009, 15:29

dag iedereen

jammer om te horen dat er al een info avond geweest is. wij hebben in maart naar Vreugdezaaiers gebeld, en ze zouden ons uitnodigen bij het eerstvolgende infomoment.
wij werden toen wel al op een heel onvriendelijke manier onthaald.
ondertussen hebben we zelf eventjes gebeld naar het weeshuis in Kolkata. De zuster vertelde ons zij momenteel geen licentie meer hebben, en er ook geen rechter is in alipore (het juridisch district waar de adopties in Kolkata worden uitgesproken). En dat is ook de reden waarom ze geen nieuwe dossiers aannemen,totdat de zaken terug opgeklaard zijn.

Daarom dat we ons dan toch wel een beetje zorgen maken, omdat vreugdezaaiers dan toch nog nieuwe dossiers aanneemt. Ook al omdat zij in 2011 opnieuw worden geevalueerd door Kind & Gezin (dus ze hebben nog licentie voor 18 maanden), en op het forum heb ik kunnen lezen dat de wachttijd tot toewijzing al kan oplopen tot meer dan 18 maanden. Wat gebeurt er dan met de lopende dossiers????

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 2 juni 2009, 20:17

er is een yahoo groep http://groups.yahoo.com/group/IndiSri/
al denk ik dat het vooral nederlanders zijn die er lid van zijn

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 2 juni 2009, 20:41

Hey Mudra

Er is een nieuwe rechter sinds ongeveer eind maart, misschien hebben jullie voor die datum gebeld?
En wat bedoel je met dat de zuster zei dat ze momenteel geen licentie meer hebben?
Je maakt me wel wat ongerust nu :wink:

mudra
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2009, 15:19

Bericht door mudra » 4 juni 2009, 19:22

hallo

wij hebben op 25 april gebeld, en vertelde de zuster ons wat ik hierboven heb geschreven.
misschien kan je toch beter zelf informeren in India of via de Indiase ambassade. Want VZ laat blijkbaar niet veel los, wat ik niet echt eerlijk vind naar de adoptieouders toe. Tenslotte gaat het over jullie.
Ik was vorig jaar ook op de familiedag in Deinze, en kregen daar ook weinig info. Misschien de nieuwe huisstijl, na de zoveelste wissel in het bestuur?????


Mvg

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 4 juni 2009, 20:07

Vreemd eigenlijk. Wij bezochten drie verschillende bureaus (FIAC - ROH - VZ)en vonden vooral het onthaal en de uitleg bij VZ hartverwarmend vriendelijk.

olivia
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 19:21

Bericht door olivia » 4 juni 2009, 20:19

wij zijn ook bij verschillende bureaus langsgeweest en bij VZ vonden we het onthaal zeer hartelijk en we hadden we over het algemeen het beste gevoel bij. de uitleg die we kregen was duidelijk en eerlijk en na de info-avond hadden we meteen een zeer goed gevoel bij VZ. ook nu we op de wachtlijst staan kan ik nog steeds niets dan goede ervaringen vertellen. elke vraag die we hadden rond samenstellen van ons dossier en het verloop van de procedure werd geduldig beantwoord, ook telefonisch of per mail.

Sabrina
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 november 2008, 21:56

Bericht door Sabrina » 5 juni 2009, 9:32

@ Mudra

Besef je wel er een risico aan verbonden is om naar het weeshuis te bellen? Wij staan nog op de wachtlijst, wil jij onze verdere procedure in gevaar brengen? Stel je voor dat iedereen zo maar naar een weeshuis belt?
Kan niet!

mudra
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2009, 15:19

Bericht door mudra » 5 juni 2009, 11:21

risico??? ik denk dat dat recht op informatie is.
maar ok, ieder zijn mening. in ieder geval moet ieder maar bij een organisatie gaan waar die zich goed bij voelt, en de beste ervaring bij heeft. ik spreek voor mezelf en kan u vertellen dat de laatste 10jaar de werking van VZ achteruit gegaan is. jammer, want de ideeen zijn wel goed.

Nick
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 juni 2009, 17:27

Bericht door Nick » 5 juni 2009, 12:42

hoi,

Wij staan ook onlangs op de wachtlijst bij VZ.
We kunnen ook alleen maar positieve contacten van VZ zeggen.
We vinden het tof dat we jullie via deze weg samen kunnen volgen en steunen.
Aan de wachtende met een toewijzing heeeeeeel veel courage en dat jullie snel mogen afreizen.


groeten

Sabrina
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 november 2008, 21:56

Bericht door Sabrina » 5 juni 2009, 12:45

Daar heb je volledig gelijk in, iedereen moet zijn eigen keuze maken van bureau.

Het is sowieso al niet de bedoeling dat mensen zelf bellen naar het weeshuis. En dan zeker niet mensen die nog niet op de wachtlijst staan. Hebben deze mensen wel recht op die info?

Wil hier geen reactie mee uitlokken. Iedereen heeft recht op info. Maar gewoon niet in het wild beginnen rondbellen aub

Saskia-3500
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 januari 2009, 8:36

Bericht door Saskia-3500 » 5 juni 2009, 12:52

hey mudra,
Jij spreekt van recht op informatie maar uit je eerdere posts maak ik op dat jullie niet op de wachtlijst staan (of zit ik fout daar?). Stel je even voor dat iedereen die nog maar in de verste verte interesse heeft om te adopteren uit India naar het weeshuis zou bellen ... 't zou daar een zottekot worden!

Je laat uitschijnen dat je toch al langer ervaring hebt met VZ ... het verbaast me eigenlijk dat je dan niet meer inzicht hebt in hoe delicaat de relaties tussen weeshuis en adoptiedienst zijn en hoe wisselvallig adoptieland is ...

Kan me alleen maar aansluiten bij Sabrina, hoeveel je ook vindt dat je recht hebt op informatie, er zijn kanalen via dewelke je informatie kan krijgen ... vind je dat die kanalen hun werk niet goed doen dan heb je alle recht om een klacht neer te leggen.
Maar zelf bellen naar het weeshuis ... dat doe je gewoon niet in mijn ogen. Daar breng je de goede samenwerking tussen het weeshuis en de adoptiedienst mee in het gedrang.

Mij hoor je geen verkeerd woord zeggen over Vreugdezaaiers ... als ik bel krijg ik steeds correct antwoord en als men het zelf niet weet dan zegt men dat ook eerlijk. Heb ik al antwoorden gekregen waar ik achteraf nog moest denken 'nu weet ik nog niets'? Ja ... maar dit is adoptieland ... als VZ bepaalde informatie niet aan mij wil doorspelen dan is dat hun goed recht ... Ben er ook zeker van dat als ze bepaalde dingen niet (meteen) melden dat ze daar een goede reden voor hebben. Je hebt zelf wel met je berichtje al gemerkt hoe een 'paniek' je kan teweeg brengen onder wachtende adoptie-ouders.

Ik heb het gevoel dat je zelf een wrang gevoel naar VZ toe hebt ... misschien kan je dat beter met hen persoonlijk bespreken, mijn ervaring is dat elk probleem met hen kan besproken worden op een open manier ...
Door hier wat in een pot te komen roeren die naar jouw idee stinkt ga je niets veranderen.

G & R
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2009, 20:38

Bericht door G & R » 6 juni 2009, 14:23

Hallo iedereen,

Ik ben een paar dagen niet meer kunnen komen kijken en wat lees ik nu allemaal ? Mudra, je bericht maakt me wel wat ongerust...Het lijkt me op zijn minst ongebruikelijk om even rechtstreeks naar het weeshuis te bellen...Hopelijk brengt dit geen schade toe aan de relaties tussen VZ en het weeshuis. Wees aub voorzichtig met zulke zaken want er zijn heel wat mensen die afhankelijk zijn van deze fragiele relaties !

Anderzijds heb ik geleerd op mijn gevoel te vertrouwen en dat zegt hier hetzelfde als sommige anderen : wij hebben op één na alle adoptiebureaus bezocht en hadden meteen een goed gevoel bij de VZ. Veel, duidelijke en eerlijke informatie. Ik zal mijn mening door dit bericht dus zeker niet herzien.

Uiteraard heeft iedereen recht op een eigen mening en op informatie, maar oefen deze rechten aub uit met respect voor "het systeem" en voor elkaar, zodat er niemand slachtoffer wordt van andermans drang naar informatie.

Stand van zaken bij ons momenteel : de samenstelling van ons basisdossier loopt redelijk vlot. We wachten enkel nog op de verklaring van een arts. Hopelijk mogen we dit volgende week ontvangen en staan we dus weeral een stapje dichter bij die plaats op de wachtlijst !

groeten,
G&R

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 7 juni 2009, 21:28

Ik vraag me eigenlijk af hoe lang die wachtlijst ondertussen al geworden is. Wij konden bij het indien van ons basisdossiers starten op acht, vond ik heel fijn eigenlijk, geen nummer over de honderd, nog zelfs geen nummer boven de tien :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast