adoptie uit india

Adoptie Forum
v3
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 maart 2007, 17:00

Bericht door v3 » 8 juli 2009, 20:03

Bij ons duurde het net geen maand tussen intake en uiteindelijk op de wachtlijst te staan.
groetjes

G & R
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2009, 20:38

Bericht door G & R » 9 juli 2009, 21:38

Bij ons iets langer dan een maand : intake op 20 mei en op de wachtlijst sinds 30 juni.
Dit hangt er vooral vanaf hoe snel je alle documenten van het basisdossier kan verzamelen. Wij hebben op bepaalde attesten iets langer moeten wachten, vandaar dat het ook iets langer heeft geduurd.
Men tracht bij de VZ wel zoveel mogelijk de intakedatum te respecteren bij het effectief op wachtlijst komen. Het is nu ook niet de bedoeling om er een wedstrijdje "om ter eerst documenten verzamelen" van te maken :D
Anderzijds is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je er maanden over gaat doen om je dossier samen te stellen hé.

Wij zijn alleszins blij dat we deze papierslag al achter de rug hebben :D

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 10 juli 2009, 11:54

Vermits er hier toch al wat "Indiagangers" samen zitten, is het misschien een leuk idee om een soort van mailinglist op te maken?
Dus mailadressen verzamelen (uiteraard via pb) zodat we elkaar kunnen inlichten en op de hoogte houden van nieuwtjes, via mail dan :wink:
Laatst gewijzigd door Balte op 10 juli 2009, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 10 juli 2009, 12:58

Via yahoo of google kan je dat gemakkelijk!

Ik ben geen Indiaganger :), maar de ethiopië FIAC gangers en RoH gangers hebben dat ook :)

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 10 juli 2009, 16:15

Ik persoonlijk via mail nog net iets meer privacy hebben vandaar dus :wink:

MarieB
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 april 2009, 16:48

Bericht door MarieB » 14 juli 2009, 11:39

Ik heb net telefoon gekregen van de VZ. Ons adoptieavontuur zal alvast NIET doorgaan. :cry: Er worden geen nieuwe intakegesprekken (we zouden vrijdag langsgaan) meer gedaan. HELP!! Waar moet ik in godsnaam nog naartoe!
Ze kunnen geen garanties geven over nieuwe kanalen, dus blijven we gewoon in de kou staan. :(

G & R
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2009, 20:38

Bericht door G & R » 14 juli 2009, 12:25

Oei, Marie dat is slecht nieuws !

Ik leef met jullie mee hoor : dat je dit nieuws moet krijgen als je afspraak voor de intake al vastligt :( , amai daar zou ik ook niet goed van zijn.
Hebben ze de afspraak uitgesteld of gezegd wanneer ze opnieuw zullen starten met intake gesprekken ?

Ergens was het wel te verwachten dat ze dit op een bepaald moment zouden moeten doen : als je ziet dat er maar geen nieuwe toewijzingen lijken te komen en de wachtlijst blijft aangroeien... dat kan niet blijven duren natuurlijk :?

Kunnen jullie blijven wachten op India of is dit verhaal voor jullie hierdoor definitief afgesloten ?
Je opnieuw gaan richten naar een ander land, terwijl je al ingesteld was op een kindje uit India zal ook niet zo gemakkelijk zijn...

Veel sterkte alleszins !

Groeten,
G & R

G & R
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2009, 20:38

Bericht door G & R » 14 juli 2009, 12:26

@ Balte : ik heb je gisteren een pb gestuurd om me toe te voegen aan de mailinglist.

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 14 juli 2009, 12:43

Ik stuur je een pb'tje :wink:

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 14 juli 2009, 12:47

Het weeshuis in Kolkata wil de samenwerking met Vlaanderen afbouwen en enkel nog de bestaande wachtlijst afwerken, vandaar geen nieuwe aanmeldingen meer.
Wij kregen dit nieuws vandaag via mail te horen en zijn er toch serieus van aangedaan, ook al staan we al op de wachtlijst.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 juli 2009, 13:03

oei, dat is allesbehalve goed nieuws... Werkt VZ nog met een ander weeshuis samen?

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 14 juli 2009, 13:09

Ze zijn bezig met proefdossiers om de samenwerking met een ander weeshuis te vernieuwen (hebben daar vroeger nog mee samengewerkt).
Maar, daar zal nog een serieuze tijdspanne opzitten, eerst moeten de kindjes van de proefdossiers thuis zijn en dan moet het kanaal door K&G geëvalueerd en goedgekeurd worden, voor ze dan met dat weeshuis mogen verder werken.
Het nieuws van deze proefdossiers heeft een hele poos op de site gestaan, maar ik heb net gekeken en het staat er niet meer op nu.

lex
Berichten: 136
Lid geworden op: 2 mei 2008, 22:25

Bericht door lex » 14 juli 2009, 13:11

oei marie, we leven enorm met jullie mee!! ik vind toch wel dat ze toen op die infoavond(waar wij ook waren)toch wel wat meer hadden mogen ingaan op de problemen dat ze hebben op het moment in india.Wij vonden dat ze er nogal losjes overging toen ik de vraag stelden. Ik hoop dat je vlug een ander kanaal kan kiezen en dat jullie adoptieavontuur toch kan doorgaan. Groetjes

G & R
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2009, 20:38

Bericht door G & R » 14 juli 2009, 14:53

Aiai, net onze mail gecheckt en wij hebben de mail waar Balte naar verwijst inderdaad ook gekregen. Geen goed nieuws voor ons ook dus. Wij zullen bij de laatsten op de wachtlijst zijn vermoedelijk.

Ik moet het nieuws nog wat laten bezinken en vraag me af wat dit nu werkelijk zal gaan betekenen ? Zal de wachtlijst nog gewoon kunnen afgewerkt worden of komen er in de toekomst nóg minder toewijzingen ? Of gaan we naar een scenario zoals Horizon met China ?Moeten we nu blij zijn dat we er nog net bijzijn op de wachtlijst of niet ?

Amai, nog maar net op de wachtlijst en nu dit...

Groeten,
G & R

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 juli 2009, 15:51

Amai, ik snap de bezorgdheid, zowel van Marie, als ook van G&R... Ik hoop dat alles voor jullie in orde komt. Zo een adoptieverhaal blijft toch spannend en onvoorspelbaar tot de laatste seconde...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast