adoptiewens

Adoptie Forum
Plaats reactie
Melissaadopt
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 juni 2014, 10:20

adoptiewens

Bericht door Melissaadopt » 5 juni 2014, 10:46

Hoi allemaal,

Ik en mijn partner willen gaan adopteren.
Wij willen meer weten hierover en komen graag in contact met mensen die ons op weg kunnen helpen
De wens is om een baby te krijgen en niet al een iets ouder kind.
hoe zit dat financieel? Is het echt zo duur als dat ik lees?
vriendelijke groetjes,
Melissa

gezinnetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 februari 2014, 13:23

Re: adoptiewens

Bericht door gezinnetje » 6 juni 2014, 14:50

Hallo Melissa,
Je kan binnenlands en interlandelijk adopteren. Op de website van K&G vind je heel wat info. Op de website van de adoptie bureaus vind je de landen waaruit je als Belg kan adopteren.
Je moet je eerst aanmelden als kandidaat adoptant, 25 euro betalen en dan kom je op een wachtlijst voor de infosessie. Na de infosessie heb je 60 dagen de tijd om te laten weten of je verder gaat in het adoptieavontuur. Daarna is het weer wachten om aan je voorbereiding te beginnen. Wij zitten nu op dit punt. Wij rekenen op een 5 jaar wachten, korter zou een mirakel zijn, langer is best mogelijk gezien het aantal toewijzingen die er de laatste jaren geweest zijn. Dit jaar nog maar een 14tal interlandelijk dacht ik.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: adoptiewens

Bericht door DVO pixi » 6 juni 2014, 23:11

Beste Melissa, zoals gezinnetje al schrijft is 5 jaar wachten geen uitzondering meer. Ons zoontje hebben wij na 4j en 7 maand wachten mogen verwelkomen en voor zijn broer of zus schatten we even lang of zelfs langer. We zijn er ons ook van bewust dat de kans dat we terug zo een jong kindje ( 7 maanden bij aankomst) kunnen adopteren zeer klein is, we hopen het wel want we hebben echt wel veel mogen meemaken bij hem zoals eerste tandjes, stapje, woordje...
Hou toch rekening met een kindje ouder dan een jaar, dat is realistischer dan een baby verlangen of verwachten.
en de financiële kant...afhangkelijk van land tot land, maar gemiddeld toch een 8000 euro, ZONDER afreis of reizen.
ik denk dat VAG een lijst heeft van contactgezinnen die open staan voor het uitwisselen van ervaringen. ..misschien iets voor jullie?
Voor meer persoonlijke vragen, graag pb.
grts en veel suscces, ook voor jou @gezinnetje
baie fiere moeke
ignis aurum probat

gezinnetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 februari 2014, 13:23

Re: adoptiewens

Bericht door gezinnetje » 10 juni 2014, 8:26

Pixi,
Uit welk land hebben jullie geadopteerd? Als ik zo de statistieken volg blijft Ethiopië het meeste kindjes toewijzen maar wij zouden graag voor China gaan dus denk ik dat de wachttijden daar nog langer zullen zijn. Wij hebben geen voorkeur voor een baby'tje maar eerder tussen de 2 en 6 jaar . Hun rugzakje met problemen is dan wel groter dan een baby'tje maar met beide een job met kinderen ( zelfstandige kinderopvang en leerkracht) denken we wel dat we door die moeilijke periode geraken. Zelf hebben we al 2 bio kindjes en die kijken er al naar uit om hun zusje of broertje in hun armen te sluiten. Vanmorgen zei de jongste, mijn schoenen zijn al te klein die zet ik opzij voor mijn zus :) (zijn nieuwe en niet te klein hoor maar ze heeft er andere gezien met diamantjes die ze wel heel leuk vond ) Of we ze meenemen om hun zus of broer te gaan halen weten we nog niet, we gaan eens rond horen bij gezinnen die ook al kindjes hadden (bio of adoptie ) of ze de oudsten meenemen in toch wel een emotionele trip denk ik.

Caro82
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 mei 2009, 10:35

Re: adoptiewens

Bericht door Caro82 » 14 juni 2014, 18:59

Hey gezinnetje,

De wachttijden voor China zijn niet zo lang denk ik. Maar het betreft hier wel enkel Special Needs kindjes.
Meer info vind je op de website van Ray of Hope.
Moest dit jullie interesseren zou ik daar vooraf goed over nadenken en info verzamelen want daar gaan ze op het MO zeker dieper op ingaan.

Veel succes alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten