attest onvruchtbaarheid- buitenlandse adoptie.

Adoptie Forum
Plaats reactie
HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

attest onvruchtbaarheid- buitenlandse adoptie.

Bericht door HD » 9 oktober 2014, 22:41

Hallo,

wij zijn nog heel beginnend en zoekend in het hele adoptiegebeuren.

Bij het lezen van de voorwaarden van sommige landen zag ik dat er soms nood was aan een attest van onvruchtbaarheid.

wij hebben inderdaad vruchtbaarheidsproblemen , maar hebben nog niet alle onze pogingen opgebruikt. Denk je dat het ziekenhuis ons dan al zo'n attest zou willen geven? Zou dit voldoende zijn?

wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: attest onvruchtbaarheid- buitenlandse adoptie.

Bericht door DVO pixi » 10 oktober 2014, 19:55

Beste hd, toen wij bezig waren met dossieropmaak hoorden wij ook geruchten over de noodzaak van zo een attest. Ook wij gebruiken niet al onze pogingen op en bovendien was er toen nog geen afdoende verklaring gevonden voor het niet slagen van de behandelingen. Ik heb toen mijn stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd naar ons ferti-centrum met de nodige uitleg en vraag naar toch een medische bevestiging dat onze vele pogingen met diverse technieken niet gelukt waren. Zonder probleem zat er de week nadien, in het Engels, zo een attest in onze bus en dan ook bijgevoegd aan ons dossier voor ons herkomstland. Tis wel efkes slikken als je het zo zwart op wit ziet staan dat ' several medical treatments were unsuccesfull so we can confirm the infurtility of the couple' maar ik was wel gerustgesteld dat het er bij zat want in ons caw verslag werd onze behandelingsperiode en inspanningen nogal geminimaliseerd.
Veel succes nog
baie fiere moeke
ignis aurum probat

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: attest onvruchtbaarheid- buitenlandse adoptie.

Bericht door HD » 10 oktober 2014, 20:08

ok, dank je voor je antwoord!

waren jullie dan nog bezig met ferti tijdens procedure en deden ze daar moeilijk over tijdens onderzoek bij CAW?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: attest onvruchtbaarheid- buitenlandse adoptie.

Bericht door DVO pixi » 10 oktober 2014, 20:27

neen bewust ferti afgesloten voor we met adoptie begonnen, enkel nog een cryo tp gedaan, maar dat was nog voor caw onderzoek.
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten