ik en mijn vriend hebben 2 dagen geleden de aanvraag van Kind en Gezin voor binnenlandse adoptie op de post gedaan.. Het is inderdaad dus nog het prille begin..
Ik heb voor meer dan 1 reden aan dit begonnen. Ikzelf heb 2 jaar geleden een spoedoperatie gehad voor endometriose (volgens de dokter redelijk serieus...) en hierdoor mag ik niet meer stoppen met het nemen van de pil... Wanneer ik aan mijn gyneacoloog laat weten dat ik klaar ben voor een zwangerschap laat hij mijn eierstokken controleren en dan zien we wel. Dus hierrond staat nog niets vast...
Mijn mama is zelf op haar 6 jaar geadopteerd (binnenlande adoptie). En zij heeft als het ware ook voor 1 jongen (mijn ene broer) pleegouder geweest... Zelf werk ik in de sociale sector.
Al jaren droom ik ervan om een kind te adopteren en aangezien dit jarenlange wachtlijsten zijn, dacht ik van er nu maar al aan te beginnen...
Ik ben nog steeds aan het twijfelen om mij ook in te schrijven voor buitenlandse adoptie... Ik ben, als ik eerlijk mag zijn, toch wel bang voor hechtingsstoornissen. Ik weet dat je Belgische baby's krijgt als ze kleiner zijn, dan in het buitenland? En ik denk dat er hierdoor minder kans zal zijn op hechtingsstoornissen...
Zijn er toevallig nog mensen die sinds kort begonnen zijn met de aanvraag in te dienen?

Ik ben al benieuwd naar mijn brief voor de info-avond... (Ik weet het, ik mag me nu nog niet focussen op de lange wachttijden hahaah

Groetjes