Bewust gekozen voor adoptie als single

Adoptie Forum
Plaats reactie
Jessica86
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 maart 2016, 10:48

Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Jessica86 » 13 maart 2016, 11:02

Hallo iedereen,

Sinds enkele weken heb ik het gedeelte "adoptie" van dit forum gevolgd.
In januari heb ik beslist om voor interlandelijke adoptie te gaan, als alleenstaande. Ik weet dat dit geen voor de hand liggende keuze is, aangezien het toch wel een duur en lang proces is, maar zowel mijn familie, als de meerderheid van mijn vrienden steunen me hierin. Het is een bewuste beslissing geweest, waar ik lang en hard over heb nagedacht.

Langs deze weg, zou ik willen polsen of er op dit forum anderen zijn, die alleen geadopteerd hebben of met de procedure bezig zijn. Raad en tips van koppels zijn natuurlijk ook steeds welkom. :wink:

Groetjes,

Jessica

Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Aline » 16 maart 2016, 18:57

Hey,

Spijtig genoeg zijn er nog geen reacties gekomen.
Ik kan je wel zeggen dat het zeker nog kan (maar gemakkelijk is anders) Laatst in de voorbereiding voor Haïti zaten er dacht ik twee alleenstaande dames ...
Er zijn nog landen die het toelaten, dus eker eens goed kijken en rond informeren. (héél veel opties zullen er wel niet zijn)

Het zal niet gemakkelijk zijn maar het kan ....

Jessica86
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 maart 2016, 10:48

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Jessica86 » 17 maart 2016, 13:05

Hey Aline,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Ik heb me inderdaad op voorhand goed geïnformeerd over de mogelijke herkomstlanden. Ik ga volgende maand ook naar de infosessie over zelfstandige adoptie.
Ik blijf het ook op de voet volgen, want er kan natuurlijk nog veel veranderen voordat ik mijn geschiktheidsattest behaal.

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door ilse » 18 maart 2016, 6:13

er zijn alleenstaanden die hebben geadopteerd. in de tijd dat ethiopie het nog toeliet bijvoorbeeld. als je een oproep doet op de facebookgroep van ethiopie adoptie kan je wel reactie krijgen

Anse
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2013, 19:58

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Anse » 26 maart 2016, 15:11

Hallo,

ik ben momenteel in de procedure om een kindje te adopteren als alleenstaande! Ik ben gestart in 2012 en mijn dossier is nu in Guinee van december 2015 (via Het Kleine Mirakel).
Het lastigste (tot nu toe) was het MO door het CAW, daar hebben ze me echt op de rooster gelegd ivm het alleen adopteren.
Als je graag wat meer tips hebt tegen dat je MO eraan komt, dan mag je me altijd een privébericht sturen, ik zal je graag helpen.
Ik heb ook veel vrienden en familie die me steunen en dat is zeker onmisbaar, maar mensen die ook adopteren, begrijpen je nog het beste. Zeker als je alleen bent, is het belangrijk dat je bij zo een mensen terecht kan.
Waar sta je nu in de procedure?

Groetjes,

Anse

Jessica86
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 maart 2016, 10:48

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Jessica86 » 26 maart 2016, 19:03

Hey Anse,

Hartelijk bedankt voor je reactie!
Hopelijk moet je niet al te lang meer wachten, nu je dossier in Guinee zit.
Ik sta nog in het prille begin van de procedure. Op 12 april heb ik de eerste infosessie. Het zal dus nog even duren voor ik aan het MO kan starten. Wanneer het zover is, zijn natuurlijk alle tips welkom.

Groetjes,

Jessica

Anse
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2013, 19:58

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Anse » 23 mei 2016, 20:37

Hallo,

heb je ondertussen de infosessie achter de rug?

Groetjes,

Anse

Jessica86
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 maart 2016, 10:48

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Jessica86 » 23 mei 2016, 21:05

Dag Anse,

Ik heb nu inderdaad de infosessies achter de rug. Het tweede deel vond afgelopen donderdag plaats.
Ik heb ondertussen aan de VCA al laten weten dat ik de voorbereiding verder zet. Nu is het dus afwachten tot ik aan de voorbereiding kan beginnen, wat veel kans niet meer voor 2016 zal zijn.

Hoe staat het ondertussen in jouw dossier? Enig idee wanneer je een kindvoorstel zou kunnen verwachten?

Groetjes,

Jessica

Anse
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2013, 19:58

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Anse » 16 juli 2016, 17:47

Hey, ik heb ondertussen een prachtige dochter van 4 toegewezen gekregen!
Een afreisdatum heb ik nog niet, dus het is afwachten in spanning.
Heb jij nog nieuws?

Anse

Jessica86
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 maart 2016, 10:48

Re: Bewust gekozen voor adoptie als single

Bericht door Jessica86 » 16 juli 2016, 18:27

Hey Anse!

Spannend zeg! Hopelijk kan je snel afreizen.
Hier is het ondertussen vrij stil, afwachten tot ik met de voorbereiding kan starten. In principe zou er volgende maand een update moeten komen. De buitenlandse adoptiediensten zoeken nog kandidaten, dus voor interlandelijk zullen er waarschijnlijk nog wel mensen mogen doorstromen dit najaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten