Hoi
Misschien stel ik 'rare 'vragen, maar ik had graag geweten wanneer men de overstap maakt tot adoptie?
Wij zijn ondertussen al sedert 2009 bezig om zwanger te worden, maar klaarblijkelijk is dit ons niet gemakkelijk gemaakt. 5 IUI pogingen, nu 7de ICSI met donorzaad en nog 1 cryo over staan we nog even ver als toen.
Redenen waarom de zwangerschap uitblijft kunnen ze niet geven. Vreemd genoeg...
Bon, maar na veel tegenslagen hadden we wel steeds gedacht dat 'indien het niet lukt' we dan uiteindelijk zouden overstappen tot adoptie. Op die manier kun je dan toch een gezin stichten en maak je er bovendien een kind mee gelukkig die elders niet gewenst is.
Dus in januari 2016 hebben we zo'n formulier ingevuld om ons kandidaat te stellen tot interlandelijke.
Binnenkort hebben we de info sessies en dan dienen we te besluiten om al dan niet verder te gaan.
Nu heb ik steeds twijfels en vragen : gaat dit kind je wel graag zien, en omgekeerd. Gaat het de taal kunnen? Hoe oud zal dit kind zijn? Zal het al getraumatiseerd zijn doordat het afgestaan is? Zal het later zijn bio ouders niet willen kennen? Zal het niet weglopen later om dit na te gaan? ...
Zal ik dit allemaal wel aankunnen, zal mijn man dit aankunnen, denk ik te veel negatief of overdramatiseer ik dit?
Zelf kom ik uit een 'gebroken' gezin (moeder overleden toen ik 6 was) en ik ben opgevoed door mijn vader, maar ook grotendeels door mijn tante en grootmoeder en merk ik dat veel van mijn onzekerheden komen door het gebrek aan een stabiele omgeving.
Vandaar ook mijn, angst om een ander kind dit aan te doen...
Vandaar dus mijn vraag aan jullie
Wanneer zet je de overstap tot adoptie? Is dit na behandelingen, andere redenen?
Welke vragen hadden jullie of hebben jullie nog?
Andere zaken die je kwijt wil...
Waarom adoptie?
-
Re: Waarom adoptie?
Hallo,
Bij ons was het geen moeilijke beslissing om een adoptie te overwegen simpelweg omdat we op geen enkele andere manier kinderen kunnen krijgen. Maar dan nog hebben we ons de vraag moeten stellen of we wilden adopteren. De infodagen en de cursussen, zowel buitenlands als binnenlands, hebben ons veel bijgebracht en vooral onze kijk naar adoptie bijgesteld.
Ondertussen zijn wij ouders van een prachtjongen. Hij was pasgeboren toen hij in ons leven kwam en geloof me.....van de eerste seconde hoorde hij bij ons.
Wij hebben wat je noemt een droomadoptie. Hiermee wil ik niet zeggen dat het gemakkelijk is.Vooral de eerste maanden waren emotioneel beladen Owv de wettelijke bedenktijd.
Van waar het kind ook komt, of hoe oud het is......het is jouw kind en dat voelt ook zo.
Iedereen wil vroeg of laat weten waar ze vandaan komen. Openheid en eerlijkheid zijn dan heel belangrijk.
Ik herken de vragen, wij hadden ze ook.
Mijn raad is dan ook om gewoon de infoavonden te volgen.het zal misschien geen antwoorden geven op je vragen, maar jou wel inzichten geven of jullie dit echt willen of niet!
Succes!
Bij ons was het geen moeilijke beslissing om een adoptie te overwegen simpelweg omdat we op geen enkele andere manier kinderen kunnen krijgen. Maar dan nog hebben we ons de vraag moeten stellen of we wilden adopteren. De infodagen en de cursussen, zowel buitenlands als binnenlands, hebben ons veel bijgebracht en vooral onze kijk naar adoptie bijgesteld.
Ondertussen zijn wij ouders van een prachtjongen. Hij was pasgeboren toen hij in ons leven kwam en geloof me.....van de eerste seconde hoorde hij bij ons.
Wij hebben wat je noemt een droomadoptie. Hiermee wil ik niet zeggen dat het gemakkelijk is.Vooral de eerste maanden waren emotioneel beladen Owv de wettelijke bedenktijd.
Van waar het kind ook komt, of hoe oud het is......het is jouw kind en dat voelt ook zo.
Iedereen wil vroeg of laat weten waar ze vandaan komen. Openheid en eerlijkheid zijn dan heel belangrijk.
Ik herken de vragen, wij hadden ze ook.
Mijn raad is dan ook om gewoon de infoavonden te volgen.het zal misschien geen antwoorden geven op je vragen, maar jou wel inzichten geven of jullie dit echt willen of niet!
Succes!
-
Hallo contact neba@berlin.com, kunnen ze je helpen met informatie en hoe tot succes
-
Heeft U dit zelf ook gedaan ????
-
Hoi,Guofan schreef: ↑27 mei 2016, 11:04Hoi
Misschien stel ik 'rare 'vragen, maar ik had graag geweten wanneer men de overstap maakt tot adoptie?
Wij zijn ondertussen al sedert 2009 bezig om zwanger te worden, maar klaarblijkelijk is dit ons niet gemakkelijk gemaakt. 5 IUI pogingen, nu 7de ICSI met donorzaad en nog 1 cryo over staan we nog even ver als toen.
Redenen waarom de zwangerschap uitblijft kunnen ze niet geven. Vreemd genoeg...
Bon, maar na veel tegenslagen hadden we wel steeds gedacht dat 'indien het niet lukt' we dan uiteindelijk zouden overstappen tot adoptie. Op die manier kun je dan toch een gezin stichten en maak je er bovendien een kind mee gelukkig die elders niet gewenst is.
Dus in januari 2016 hebben we zo'n formulier ingevuld om ons kandidaat te stellen tot interlandelijke.
Binnenkort hebben we de info sessies en dan dienen we te besluiten om al dan niet verder te gaan.
Nu heb ik steeds twijfels en vragen : gaat dit kind je wel graag zien, en omgekeerd. Gaat het de taal kunnen? Hoe oud zal dit kind zijn? Zal het al getraumatiseerd zijn doordat het afgestaan is? Zal het later zijn bio ouders niet willen kennen? Zal het niet weglopen later om dit na te gaan? ...
Zal ik dit allemaal wel aankunnen, zal mijn man dit aankunnen, denk ik te veel negatief of overdramatiseer ik dit?
Zelf kom ik uit een 'gebroken' gezin (moeder overleden toen ik 6 was) en ik ben opgevoed door mijn vader, maar ook grotendeels door mijn tante en grootmoeder en merk ik dat veel van mijn onzekerheden komen door het gebrek aan een stabiele omgeving.
Vandaar ook mijn, angst om een ander kind dit aan te doen...
Vandaar dus mijn vraag aan jullie
Wanneer zet je de overstap tot adoptie? Is dit na behandelingen, andere redenen?
Welke vragen hadden jullie of hebben jullie nog?
Andere zaken die je kwijt wil...
Bedankt voor je vragen. Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
De beslissing om te adopteren is een persoonlijke beslissing die niet makkelijk is. Er zijn veel factoren om over na te denken, zoals je financiële situatie, je leeftijd, je levensstijl en je relatie.
Sommige mensen besluiten al vroeg na te denken over adoptie als ze erachter komen dat ze geen biologische kinderen kunnen krijgen. Anderen wachten tot ze al verschillende behandelingen hebben ondergaan zonder resultaat. En weer anderen besluiten pas te adopteren als ze helemaal klaar zijn om afscheid te nemen van hun kinderwens.
Er is geen goed of fout antwoord op de vraag wanneer je de overstap naar adoptie moet maken. Het belangrijkste is om een beslissing te nemen die goed is voor jou en je gezin.
Wat betreft jouw specifieke situatie, lijkt het erop dat je en je man al een aantal jaren bezig zijn om zwanger te worden. Jullie hebben veel tegenslagen gehad, en het is begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat adoptie de enige optie is.
Het is goed dat jullie je zorgen maken over het adoptieproces. Het is belangrijk om je bewust te zijn van de uitdagingen die je kunt tegenkomen, zodat je je daar goed op kunt voorbereiden.
Sommige van jouw zorgen zijn heel herkenbaar. Het is natuurlijk spannend om te bedenken hoe het zal zijn om een kind uit een andere cultuur te adopteren. Je weet niet zeker of het kind je wel zal accepteren, of dat het al getraumatiseerd is door zijn achtergrond. En je maakt je zorgen over het feit dat het kind later zijn biologische ouders wil ontmoeten.
Dit zijn allemaal terechte zorgen. Het is belangrijk om te weten dat er ook veel positieve aspecten aan adoptie zijn. Een adoptiekind kan een grote bron van liefde en vreugde in je leven zijn. Het is een kans om een kind een veilig en liefdevol thuis te geven.
Als je nog twijfelt over adoptie, is het belangrijk om meer informatie in te winnen. Je kunt contact opnemen met een adoptiebureau of een adoptievereniging. Ze kunnen je meer vertellen over het adoptieproces en je helpen om je vragen te beantwoorden.
Hier zijn nog enkele tips voor het overwegen van adoptie:
Praat met andere mensen die een adoptiekind hebben. Zij kunnen je vertellen over hun ervaringen en je tips geven.
Doe onderzoek naar verschillende soorten adoptie. Er zijn verschillende mogelijkheden, zoals interlandelijke adoptie, adoptie uit het buitenland, adoptie uit Nederland of adoptie uit je eigen familie.
Denk na over wat voor soort kind je wilt adopteren. Wil je een baby, een peuter, een kind of een tiener? Wil je een kind uit een bepaalde cultuur of met een bepaalde handicap?
Bereid je voor op het adoptieproces. Dit is een lang en complex proces, en het is belangrijk om je hier goed op voor te bereiden.
Ik hoop dat deze informatie je helpt om een beslissing te nemen over adoptie. Ik wens je veel succes bij dit proces.
Met vriendelijke groet,