Overeenkomst adoptiedienst

Adoptie Forum
LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 21 februari 2017, 17:18

Hallo iedereen!

Wij willen graag de adoptieprocedure starten.
Zoals ik begrijp moeten wij eerst naar de Kind en Gezin, dan naar de Rechtbank en ten derde is de adoptiedienst.
Ik heb een paar vragen, misschien kan iemand mij helpen.
De eerste vraag- wat is een screening? Wanneer moet het gebeuren? Is het een gesprek met psychologe/arts/jurist bij het adoptiebureau?

Op de tweede vraag waarop ik geen antwoord kan vinden is een overeenkomst met de adoptiedienst. Ik heb vandaag naar FIAC gebeld om te vragen om de overeenkomst na te lezen. Maar het is aleen mogelijk als je klaar bent met KenG en de Rechtbank. Wij willen graag alles weten voor het begin zodat wij geen onverwachte "verrassingen" kunnen krijgen. Wat staat eigenlijk in Overeenkomst en wat is het verscheel tussen overeenkomsten van diverse adoptiediensten?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door DVO pixi » 23 februari 2017, 9:02

http://www.kindengezin.be/adoptie/ik-wil-adopteren/

Open zeker ook eens de brochure en check de lijst herkomstlanden.

Succes!
baie fiere moeke
ignis aurum probat

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 24 februari 2017, 19:00

Vriendelijk dank voor uw bericht. Ik heb het al van KenG gekregen.Het lost de vraag over de overeenkomst helaas niet op.
Is er iemand hier die nu op verwachting staat ?

benetton
Berichten: 159
Lid geworden op: 6 november 2014, 12:05

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door benetton » 28 februari 2017, 16:35

Ik denk dat jouw specifieke vraag moeilijk is om te beantwoorden, aangezien er vele jaren tussen het moment van aanmelding zit en het moment dat je je kind krijgt..
2014 aanmelding

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door DVO pixi » 1 maart 2017, 16:29

Een bemiddelingsovereenkomst is een wettelijk contract, zónder resultaatsverbintenis, tussen jezelf en een adoptiebureau, waarin de verschillende stappen van de verdere procedure worden opgesomd, algemeen én specifiek voor het herkomstland waar je voor koos. Het bevat alle kosten, wat er van jou verwacht wordt, wat de adoptiedienst als taak heeft en wat aanleiding kan zijn tot beëindiging van het contract, door jou als ook door de adoptiedienst, en welke de vnl financiële gevolgen, daarvan zijn. Wat een contract absoluut niét is, is de garantie op een het uitblijven van onverwachtse verrassingen zoals je dat beschrijft. Een adoptieprocedure wordt door zoveel niet te voorspellen noch te dirigeren factoren bepaald dat je pas zeker bent op een geslaagde adoptie wanneer je kind effectief bij wet jouw kind wordt. ik zie géén enkele meerwaarde aan het al of niet inzien van zo een contract. Het hoort bij de procedure, je gaat een verbintenis aan en die moet bij wet worden vastgelegd, maar het geeft geen garanties op slagen of succes.
baie fiere moeke
ignis aurum probat

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 1 maart 2017, 18:34

Beste benetton, bedankt voor uw bericht. Ik begrijp hoe belangrijk dit document is. Kan daarom misschien iemand mij een kopie meedelen? Met het schrappen van u eigen gegevens. Ik zou super dankbaar zijn.

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 1 maart 2017, 18:38

Beste DVO pixi. Vriendelijk dank voor uw uitleg.Het is echt nuttig. Wij betalen dus het geld maar de adoptiediensten kunnen ons geen gelukkig resultaat garanderen?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door DVO pixi » 1 maart 2017, 19:24

No need for sarcasm please

En ja, net zoals bij een zwangerschap zal een adoptiebureau, zoals je gynaecoloog, er alles aan doen wat in hun mogelijkheid ligt om een kind het jouwe te maken en een kind zijn broodnodige gezin te geven, en ja, daar hoort een betaling bij, net als in het kabinet van een gynaecoloog, want ook deze mensen werken hard voor je. Maar net als bij een zwangerschap, kan een adoptiebureau maar controle uitoefenen over wat in hun mogelijkheid ligt, en is 'bevallen' van een adoptiekind, net als een gewone bevalling, meer dan de som van de inspanningen van jezelf en het bureau, maar wordt het ook bepaald door dingen die jij, noch het bureau niet id hand hebben, zoals veranderende wetten, rampen ih herkomstland, wijzingen id procedures en partners daar,....veranderingen in je relatie, gezondheid, financiële toestand tijdens de wachttijd,...
Kan je dit in een contract gieten? Neen
Houdt de mogelijkheid dat je geen succesvolle zwangerschap hebt, iemand tegen om zwanger te worden ? Normaal gezien niet
Belet het niet krijgen van een resultaatsverbintenis zwart op wit op papier je om te adopteren? Ons alleszins niet, al 3 keer niet!
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door Aline » 1 maart 2017, 19:46

Wat wil je echt weten met het lezen van de contracten? zoals pixi al aangaf kan geen enkel bureau garanties geven op een geslaagde adoptie. Ook qua financiën want een herkomstland kan plots beslissen om andere eisen en bedragen te vragen.
Het enige dat je wel echt kan doen is op gevoel af gaan en de bureau's bezoeken en kijken welk bureau het best bij jullie aansluit qua werking. Soms als je een specifiek land in gedachten hebt zal er hier dan al geen keuze in zijn. Nog belangrijker dan die contracten zijn de werking , ingesteldheid en de eisen van de herkomstlanden. Mijn mening alles valt of staat daar mee. ik herhaal dat is mijn mening.
Ook hier herkomstlanden kunnen verandereen, nieuwe bij, andere sluiten ......

benetton
Berichten: 159
Lid geworden op: 6 november 2014, 12:05

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door benetton » 2 maart 2017, 8:05

Als jij echt een contract wilt lezen dan vraag je dat maar bij de adoptiedienst zelf en niet bij personen... niemand zal dit geven aan je, jouw vraag kan eigenlijk niemand begrijpen... het is geen auto die je koopt e, maar je adopteert... mensen spreken mensen... en jouw vraag is niet zo empatisch...
2014 aanmelding

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 2 maart 2017, 9:07

Beste Aline en DVO pixi, vriendelijk dank!!!

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door frusti » 3 maart 2017, 7:43

Hoi,

Wij hebben ondertussen 2 kindjes en dus ook twee overeenkomsten getekend. Je tekent echt geen wurgcontract. Het zijn algemene afspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ik heb huerbij nooit het gevoel gehad dat we iets abnormaal ondertekenen.

Wj hebben binnenlands geadopteerd.

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 3 maart 2017, 11:59

Dag frusti, hartelijk dank voor uw reactie.

LinaLuna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 februari 2017, 11:55

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door LinaLuna » 3 maart 2017, 12:03

Bij deze zou ik graag de discussie afronden.
Wilt iemand in de administratie het thema afsluiten, aub?

Vriendelijk dank, iedereen!!!

asongweh2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 maart 2017, 12:28

Re: Overeenkomst adoptiedienst

Bericht door asongweh2000 » 15 maart 2017, 12:37

Hallo contact asngweh@gmail.com als je geïnteresseerd bent in de kinderopvang adoptie zijn, Mijn man en ik overgenomen uit hier. Zij kunnen u helpen met al de goedkeuringsprocedures en het proces

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten