Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Adoptie Forum
Plaats reactie
JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door JufkeK » 30 oktober 2017, 11:09

Hey,

Ik heb al 3 behandelingen met ICSi achter de rug. Ben één keer zwanger geweest, maar jammer genoeg is dat uitgedraaid op een miskraam. Mijn vriend en ik zijn nu aan het denken aan adoptie. Omdat die procedure lang duurt, denken we erover om ons nu al aan te melden. Ik zou wel niet stoppen met mijn behandelingen. Ik heb er nog 3 die terugbetaald worden. Moest het toch nog lukken voor ons dan zouden we daar heel blij mee zijn, maar zou de adoptie toch nog verder kunnen gaan. We hebben er geen problemen mee als we bv. een kindje van ons eigen zouden hebben en een adoptiekind.
Ik weet niet of dit kan/mag? Zijn er nog mensen in dezelfde situatie?

groetjes,
JufkeK

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door dahlia » 31 oktober 2017, 15:03

Hey JufkeK,

wij zitten in exact dezelfde situatie. Zijn intussen 3 jaar bezig voor ons eerste kindje, en het begint allemaal serieus te wegen. Aangezien we altijd van 2 of meer kindjes gedroomd hebben, willen we terwijl we doordoen met ICSI ook een adoptieprocedure opstarten.
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door DVO pixi » 31 oktober 2017, 17:17

Beide zijn zeer zwaar, zeker emotioneel, en enkele jaren geleden zou ik gezegd hebben:' niet doen, het ene is niet met het andere te rijmen' maar nu....met die ellenlange starttijden en wachttijden, met onzekerheid op beide fronten, met zo weinig actieve écht werkende herkomstlanden nog....als jullie het aankunnen, doen!
Eer je effectief aan je MO kan beginnen, ben je tegenwoordig al gemakkelijk een tweetal jaar zoet met aanschuiven en wachten, dus in die tijd kunnen nog wel een aantal icsi pogingen gebeuren en hopelijk slagen.
Eens je op gesprekken moet, denk ik dat de combi niet meer mag, en je dan ook een keuze moet maken...maar geen mens houdt je tegen om ook na het behalen van je geschiktheidsvonnis nog trachten een zwangerschap te realiseren. De consequenties neem je er dan maar bij ( pauze can je adoptieprocedure, verlies van je reeds betaalde voorschot aan het adoptiebureau als je beslist te stoppen,...)
Succes beiden.
baie fiere moeke
ignis aurum probat

JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door JufkeK » 1 november 2017, 7:11

Hey,

Bedankt al voor de reacties. Voorlopig ben ik gewoon al wat informatie over adoptie aan het lezen, maar het idee speelt wel.

@Dahlia: zijn jullie al gestart? Of ook nog aan het nadenken?

@DVO Pixie: MO, is dat maatschappelijk onderzoek, de gesprekken thuis?
Of we het aankunnen ... dat weet ik niet goed. Ik heb al veel geweend bij negatieve resultaten, maar dat is normaal zeker? Iedereen kent zwakke momenten. Ze duren gelukkig niet altijd zo lang. En elke babyborrel is ook hard ... maar het lijkt me logisch dat het ons raakt. 2 jaar aanschuiven ... dat is veel. Je spreekt precies uit ervaring.
Heb het nog nergens zwart op wit zien staan dat combinatie niet mag, daarmee dat ik het hier ook een vraag.
Zou het niet mogen omdat er zo weinig adopties gebeuren?


groetjes,
JufkeK

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door tengeltje » 1 november 2017, 11:10

als je minder lang wil wachten,kan je ook een kindje met een afwijking kiezen.

daar zijn de wachtrijen minimaal,het is dan aan jullie om te kiezen welke afwijking haalbaar is.
er zitten bv heel wat dingen bij die met een simpele operatie op te lossen zijn,tot kindjes die hiv pos zijn of een mentale achterstand hebben.

(maar ken bv het verhaal van iemand die ook jaren op een wachtlijst stond,als ze bijna bovenaan stonden,stopte het land waar ze op de wachtlijst stonden,ermee,omdat er onregelmatigheden waren,en stonden ze terug bij af....helemaal onderaan een ander land starten zagen ze niet meer zitten,dus kozen ze voor een kindje met afwijking.zij kozen eentje met een hartprobleempje,waarbij de kans eigenlijk heel groot was dat dit opgelost ging worden met gewoon te groeien,en anders een operatie zou volstaan om het probleem op te lossen,maar toen hadden ze echt heel vlug hun kindje bij zich,en als ze dat geweten hadden,hadden ze direct voor zo'n kindje gekozen ipv jaren op zo'n lijst te staan....)

voor de rest of het mag als je beiden combineert ed,daar heb ik geen idee van.
ik weet wel dat het totale prijskaartje van begin tot einde echt niet mals is,schandalig bijna,maar je kan het ook niet omzeilen natuurlijk....

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door DVO pixi » 1 november 2017, 18:12

@jufkek: ik ben al bijna 5 jaar adoptiemama, met daarvoor ook al diverse fertiliteitsbehandelingen, en ondertussen alweer bijna 4 jaar aan het wachten op een tweede kindje, ik ben tevens al bijna 10 jaar 'actief' op dvo en al een paar jaar moderator hier. Ook sinds dit jaar beheerder van de besloten fb groep ' de verdwaalde ooievaar adoptie' opgericht speciaal voor starters. Zoek ons gerust op fb (zie vastgezet bericht van me hier op het forum), dus ja, ik spreek wel wat uit ondervinding 🙂😉
Stel je vragen gerust, maar liefst via een pb of via fb groep, is iets discreter dan een openbaar forum.

@tengeltje: naar mijn persoonlijk gevoel mag de keuze en motivatie voor een kindje met speciale noden niet 100% gebaseerd zijn op 'snellere wachttijden' of wachttijden omzeilen...je wil in de eerste plaats ouders worden, geen hulpverleners of verplegers, en elke ouder wenst deep down toch nog steeds een zo gezond mogelijk kind. Het is trouwens echt geen 'fast pass' meer , kiezen voor sn, want wat vroeger als sn beschouwd werd, valt nu onder 'zo gezond mogelijk' , zeker de meer makkelijk te verhelpen lichamelijke aandoeningen zoals een navelbreuk, open foramen ovale zoals je noemt. Het zal wel vermeld worden in het aan je voorgestelde kindprofiel, en dan heb je nog de keuze van te weigeren, maar weinig landen laten nog gezonde baby's internationaal adopteren.
Uiteraard zal er altijd een snelle adoptie kunnen gerealiseerd worden van een hiv+ kind, of kindjes met ernstige niet op te lossen fysieke beperkingen en aandoeningen zoals een schisis, ontbreken van een lidmaat, hiv, etc...maar dit is een pad die je héél sterk moet voorbereiden en een flinke bewustwording en ondersteuning nodig heeft van de consequenties op lange termijn.
Een gezond ouder kindje ( +3 tot +10j) een warme thuis geven of oudere siblings zonder majeure problemen, dat zijn naar mijn gevoel tegenwoordig de kindprofielen.
Succes!
baie fiere moeke
ignis aurum probat

JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door JufkeK » 3 november 2017, 7:28

Bedankt voor je reactie DVO Pixie! Ik zal de groep zeker eens opzoeken!
Veel moed met het wachten.

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door dahlia » 7 november 2017, 15:49

@JufkeK: wij hebben vorige week het intakeformulier ingevuld en opgestuurd naar Kind&Gezin, dus de knoop doorgehakt :-) veel succes met de beslissing!
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

Re: Adoptie terwijl de ICSI behandelingen nog lopen

Bericht door JufkeK » 7 november 2017, 19:13

dahlia schreef:
7 november 2017, 15:49
@JufkeK: wij hebben vorige week het intakeformulier ingevuld en opgestuurd naar Kind&Gezin, dus de knoop doorgehakt :-) veel succes met de beslissing!
Wij hebben de knoop nog niet doorgehakt, hebben nog wat meer tijd nodig.
Veel succes al!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten