Prille start van de procedure... wie ook?

Adoptie Forum
EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 maart 2014, 13:04

er staat:
Op basis van:
Evoluties in de herkomstlanden.
Eventuele bijkomende correcties op basis van aantoonbare evoluties.


En 2013 was een vreselijk stil jaar, waarin we nauwelijks zijn geschoven en alles in Ethiopië veranderde.
Dus als ze daar naar gekeken hebben, en kijken naar evoluties, en toch nog 141 mensen toelaten (41 meer dan gemiddelde), dan stemt me dan positief :D

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 25 maart 2014, 20:08

Goed nieuws voor wie mag starten! :D
Misschien zien ze de toekomst wat rooskleuriger in (lees: hopen we). Met toch wel aantal landen die in proeffase zijn... Ze moeten toch wel een reden hebben om meer dan het minimum aantal te laten doorstromen, denk ik dan. En als we zo denken, moet het wel een positief signaal zijn! :)

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 30 maart 2014, 9:31

@annegitaar, wanneer gaat dan jullie voorbereidingscursus door? Hoe lang duurt hij tegenwoordig?

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 april 2014, 15:27

Ik wil toch even opnieuw reageren. We hebben opnieuw bericht van RoH, dat werken in Ethiopië heel moeilijk is en wordt. 2014 is al 4 maanden ver, en nog geen toewijzingen. In 2013 waren er 17. in 2012 waren het er 46....
Ook bij Fiac ligt het niu stil. Ze hebben met geen enkel weeshuis in Ethiopië nog een volwaardige samenwerking.

Mijn vraag is dan, als Ethiopië helemaal stil valt of met een maximum van 10 tw's per jaar, waar gaan al die koppels dan naar toe?? Die proefkanalen die er nu zijn, lopen al zo lang, en zijn zo onzeker. Burkina faso bij RoH zou binnenkort echt mogen starten. En dan spreken ze van 3 (!!!) tw's per jaar....

Een rad voor ons ogen draaien??

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 14 april 2014, 20:31


gezinnetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 februari 2014, 13:23

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door gezinnetje » 10 juni 2014, 13:39

Ik kwam tijdens het googlen bij "wereldkinderen" terecht. Daar smeken ze bijna voor kandidaat adoptanten voor special needs kindjes uit China. Toch raar dat ons Belgenlandje amper kindjes uit China kan plaatsen en de buurlanden gezinnen te kort hebben. Er staan bij ons toch genoeg kandidaat adoptanten op de lijst die wachten op een matching vanuit China.

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door HD » 10 oktober 2014, 18:59

wij zijn ook juist gestart met de hele procedure....
Ik lees graag mee hier.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door DVO pixi » 10 oktober 2014, 19:58

Welkom bij de geduldige wachters
baie fiere moeke
ignis aurum probat

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door HD » 10 oktober 2014, 20:06

Dank je :-)
Hoe is jouw situatie? al kindjes mogen verwelkomen?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door DVO pixi » 10 oktober 2014, 20:30

ik ga even naar chat, dan kunnen we wat makkelijker converseren als je wil
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door Nessatje » 12 oktober 2014, 11:57

En zo komt er hier terug een beetje leven in de brouwerij :D Welkom alvast!
Zijn jullie pas gestart of voorbereidingscursus al gevolgd? Wij zijn momenteel wachtende op ons vonnis! (Hopen stiekem heel erg dat het deze week in de bus zal zitten.) Dan kunnen we ons aanmelden.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door HD » 12 oktober 2014, 14:19

we zijn nu op dit moment bezig met de voorbereidingscursus :-)
waren we maar al verder...

Heel veel succes met alles.

hoe waren de gesprekken?

weet je al voor welk land?

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door Nessatje » 12 oktober 2014, 17:53

Land zijn we nog niet helemaal aan uit. We melden voor een paar landen aan en zien dan waar we het eerst op intake kunnen.
Wij vonden de cursus persoonlijk heel verrijkend! Verruimde toch onze kijk op adoptie, samen met gesprekken met andere adoptieouders en lezen van boeken. Die info en het vormen van jullie kijk, komt zeker ook van pas bij de gesprekken. Vind het moeilijk om te antwoordenop, hoe waren de gesprekken. Ga nu niet zeggen dat het a piece of cake was. Sommige gesprekken voelden goed aan, konden we echt ons eigen ding kwijt. Andere hadden dan een meer wrange nasmaak. Vooral omdat die emotioneel heel intens ej vermoeiend waren. Maar achteraf gezien, als we het rapport lazen, klopte het wel allemaal en hadden ze alles binnen de juiste context geplaatst. Leuk is het niet, maar het moet dus ja, je kan er maar beter positief, vol goeie moed en een lading energie aan beginnen. Met die ingesteldheid kom je er wel! Maak zeker gebruik vd cursus om te praten, jullie eigen idee te vormen. Dat komt zeker van pas!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

guar
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 februari 2014, 12:47

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door guar » 13 oktober 2014, 15:07

Hallo allemaal,

Ik had eens een vraag voor de meer vergevorderde (toekomstige)adoptieouders. (Interlandelijke adoptie)
Wat is nu (anno 2014)tegenwoordig de gemiddelde periode tussen het aanmelden bij Kind & Gezin en het intake gesprek bij een adoptiebureau? Ik lees zoveel verschillende getallen hier op dit forum.
Zelf zijn wij in de voorbereiding van de adoptie. (cursus)
Alvast hartelijk dank!

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Prille start van de procedure... wie ook?

Bericht door Nessatje » 13 oktober 2014, 20:32

Welkom hier! Goh, wij hebben ons ingeschreven januari 2013 en hopen nu, volgens laatste berichtgeving, eerste helft 2015 op intake te kunnen. Dus dat is een dikke jaar tussen inschrijving en intake, vermoeden we.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten