adoptie en chronische ziekte

Adoptie Forum
Plaats reactie
EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

adoptie en chronische ziekte

Bericht door EfenEn » 13 september 2007, 9:15

Mijn vriend en ik willen adopteren omdat ik, zoals ze dat noemen, een chronische ziekte heb, namelijk diabetes type 1. Het is niet evident om een zorgeloze zwangerschap te hebben zonder allerlei mogelijke problemen te ontwikkelen voor moeder en kind en zonder het risico van iets door te geven aan het kind, dat ik niet wil.
Voor de rest valt er heel goed te leven met diabetes, heb ik alles goed onder controle en is het alles behalve levensbedreigend. Toch maken we ons wat zorgen wat het effect van deze situatie gaat zijn op de uitslag van het maatschappelijk onderzoek (omdat ik hoor dat er ook een medische vragenlijst gaat bij komen) en wat de adoptielanden daar zelf van denken. Heeft er iemand hier ervaring mee, weet er iemand hoe dat zit? ik heb hierover nog nergens iets van gevonden en dat baart me wat zorgen...

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 14 september 2007, 12:08

Hoi hoi,

Welkom hier op het forum ook!
(ik heb je bij het item "prille start van de procedure, wie ook?" reeds aan de voorstellijst toegevoegd! :wink:

Zoals op de praatgroep al werd gezegd denk ik niet dat je je zorgen moet maken.
Zoals je zegt valt er met diabetes best te leven, en het belemmert je niet om een kind op te voeden.

Misschien raak je via deze weg wel in contact met mensen die ook diabetes (of een andere cronische ziekete) hebben en ondertussen met succes een adoptieprocedure hebben afgerond.

Veel succes!

Tabitha
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten