cursus Triobla in Asse

Adoptie Forum
EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

cursus Triobla in Asse

Bericht door EfenEn » 24 september 2007, 15:02

Hey W en J,

Ik zie dat jullie de cursus zullen volgen bij Triobla in Asse vanaf einde november. Wanneer is dat precies? Want wij konden niet in het najaar meedoen (oktober-november zeiden ze ons) omdat we op reis zijn van 27/10 - 16/11. Nu zouden we moeten wachten tot januari eers we kunnen beginnen. Dat is wel nog heel lang. Hebben jullie de data al ontvangen?

dankjewel!!

Elke

Naam: W (25 jr) en J (31 jr)
Gehuwd: maart 2006
Regio: Vlaams-Brabant
Start procedure: 26/08/2007
Huidige plaats in procedure: wacht op start voorbereidingscursus eind november bij Triobla Asse
Adoptie uit: nog niet zeker, voorkeur voor Thailand, Vietnam, Colombia
Adoptiebureau: Fiac of RoH
Achtergrond: 5 x ICSI – nu adoptie
Blog: /

W
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 augustus 2007, 14:07

Bericht door W » 25 september 2007, 0:55

Hey EfenEn,

Onze cursus begint op 20 november. Die hadden jullie dan blijkbaar toch nog kunnen volgen. Jammer...

Hopelijk gaan jullie niet té lang moeten wachten. Ik vind november al zo lang wachten. De data zijn: 20/11, 4/12, 18/12, 11/01 en 25/01. Dus ik vermoed wel dat jullie tot na januari zullen moeten wachten. :/

Kunnen jullie alsnog intekenen voor november?

Groetjes,

W & J

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 september 2007, 8:50

Hey,

Bedankt voor je antwoord! Ik check toch even bij Triobla, wie weet, he. Dat zou toch heel fijn nieuws zijn als we dan ook zouden kunnen beginnen!

Elke

W schreef:Hey EfenEn,

Onze cursus begint op 20 november. Die hadden jullie dan blijkbaar toch nog kunnen volgen. Jammer...

Hopelijk gaan jullie niet té lang moeten wachten. Ik vind november al zo lang wachten. De data zijn: 20/11, 4/12, 18/12, 11/01 en 25/01. Dus ik vermoed wel dat jullie tot na januari zullen moeten wachten. :/

Kunnen jullie alsnog intekenen voor november?

Groetjes,

W & J

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 september 2007, 9:03

Heb al ene berichtje terug ontvangen van Triobla dat die cursus die op 20/11 start volzet is. Dit terwijl wij op 14/08 hen hebben laten weten dat we tot 16/11 weg zijn. (Heb dat mailtje nog en heb het hen nog eens doorgestuurd). Dat was toch redelijk goed op tijd?

De volgende cursus zou dan pas doorgaan in de periode januari-maart... zo lang nog, zo rot...

W schreef:Hey EfenEn,

Onze cursus begint op 20 november. Die hadden jullie dan blijkbaar toch nog kunnen volgen. Jammer...

Hopelijk gaan jullie niet té lang moeten wachten. Ik vind november al zo lang wachten. De data zijn: 20/11, 4/12, 18/12, 11/01 en 25/01. Dus ik vermoed wel dat jullie tot na januari zullen moeten wachten. :/

Kunnen jullie alsnog intekenen voor november?

Groetjes,

W & J

W
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 augustus 2007, 14:07

Bericht door W » 25 september 2007, 11:37

Ja, das wel vreemd. Vooral omdat wij ons pas eind augustus hebben ingeschreven en wij bijna direct (29/08) de data van de cursus hebben doorgekregen.

In elk geval wens ik je veel succes met de cursus en vooral veel succes met het wachten (iets wat we de komende jaren allemaal zullen moeten doen).

Groetjes,

W

W
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 augustus 2007, 14:07

Bericht door W » 25 september 2007, 11:38

(29/08) > dit moet eigenlijk 29 / 08 zijn

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 september 2007, 15:07

Ze hebben pas einde augustus beslist om nog een extra cursus in de lassen in november-januari en toen waren wij al doorgeschoven naar januari-maart; het is voor triobla onmogelijk om van iedereen alle data te checken van wie wanneer wel of niet kan, wat ik wel snap. Maar natuurlijk heel spijtug voor ons...

Elke
W schreef:(29/08) > dit moet eigenlijk 29 / 08 zijn

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 28 september 2007, 12:56

Ow Ef... das een tegenvaller... :-(

Stom dat er dus toch een cursus was die je kon bijwonen, maar waar er - vanwege wat ongelukkige organisatie - nu toch niet meer bijkan...

Ik hoop dat die cursus in de periode jan-maart dan toch wel vroeg in januari 2008 start hoor!!

Liefs,
Tabitha

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 28 september 2007, 13:09

Hoi,

Idd een tegenvaller. We waren ook een beetje kwaad op de toestand. Als we drie weken later hadden ingeschreven, hadden we ook 20/11 kunnen starten. Stom, echt stom. Maar goed, laten wij hopen dat er iemand zwanger wordt en wegvalt :). We vinden januari echt wel nog veel te lang wachten, maar ja..

Elke

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 28 september 2007, 13:11

Ja het klinkt allemaal niet logisch he.
Normaal denk je: hoe vroeger ingeschreven, hoe vroeger cursus...

En wie weet komt er toch nog wel een plekje vrij..
In onze cursus heeft 1 koppel daags voordien geannuleerd en is een ander koppel kunnen 'invallen'... dus zeker de hoop nog niet opgeven! ;)

En tussenin komt nog een leuke reis naar Mexico!
Dan kan je ook ff lekker uitwaaien!

Groetjes!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 28 september 2007, 14:51

Amai, daags voordien, da's ook niet zo evident natuurlijk op het werk enzo. Maar dan zal ik toch ook al de moeite van de wereld doen om dan nog te kunnen meedoen!
In ieder geval hoop ik nu elke dag op een telefoontje van Triobla dat we toch ook 20/11 kunnen beginnen :). maar daar gaan we in Mexico inderdaad allemaal veel minder mee bezig zijn. Nog 4 en we zijn bijna daar!!! Joepie!!

Ze hadden ook een positieve boodschap bij Triobla: tegen dat onze cursus in maart zou gedaan zijn, dan zijn de wachtlijsten bij CAW's al wat weggewerkt, en dan zou het allemaal vlotter gaan. :)

Een fijn weekend!!!

W
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 augustus 2007, 14:07

Bericht door W » 28 september 2007, 22:14

Hey Ef en Tabitha,

Leuk om te horen dat de wachtlijsten van de CAW's wat korter zullen zijn. Ik heb hier ergens op het web vernomen dat de wachttijd momenteel 6 maanden is? Weten jullie daar soms iets meer over?

En heeft één van jullie een idee wat voor reputatie CAW Mozaïek (Vlaams-Brabant) heeft?

Ik ben echt wel bang voor dat MO. Je hoort de wildste geruchten. Stel dat je afgekeurd wordt! Dat zou voor mij het einde van de wereld zijn.

Groetjes en succes nog!

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 5 oktober 2007, 14:14

W,

De wachttijden zijn heel variabel, van CAW tot CAW en van periode tot periode(er zijn nogal wat verschuivingen in het personeelsbestand momenteel) wat maakt dat je op voorhand moeilijk kan inschatten hoelang je zal moeten wachten.
Maar dat er een wachtlijst is, is een feit, dus je stelt je verwachtingen daar beter reeds op af.

Tijdens de cursus wordt één en ander toegelicht over het maatschappelijk onderzoek. Meer doen dan jezelf blijven kan je niet, en de meeste koppels krijgen op basis daarvan een positief verslag. Ik zou me daar zeker geen zorgen over maken! ;)

Ef,

Ze zijn hun personeelsbestanden inderdaad flink aan het uitbreiden (was ook wel dringend nodig, gelukkig is dit recentelijk in de media gekomen en komt er nu dus wat actie!). Ja, daags voordien horen dat je vrij moet zien te krijgen voor een adoptiecursus is niet evident... ze hadden een paar koppels moeten opbellen voor ze er eentje vonden dat zich zo vlug kon vrijmaken, maar je weet maar nooit he...
Misschien moet je alvast eens alle cursusdagen van de cursus die start op 20/11 opvragen bij Triobla, en daarmee toch al wat rekening houden bij het plannen van je werk en je afspraken?
Succes!

Groetjes en fijn weekend!
Tabitha

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 8 oktober 2007, 11:06

woehoew!!! we mogen ook starten met de cursus op 20/11/07!! JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 8 oktober 2007, 11:24

Waaauw Ef, suuuuuper!
Dat scheelt meteen een paar maand wachttijd!
Proficiat hoor!
Nu zal je nog te meer kunnen genieten in Mexico binnenkort! :-)

Tabitha
Laatst gewijzigd door TC op 8 oktober 2007, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten