procedure

Adoptie Forum
Plaats reactie
J
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 oktober 2007, 19:20

procedure

Bericht door J » 20 oktober 2007, 10:38

Kan er iemand mij helpen: we gaan binnenkort aan de voorbereidingscursus beginnen. Ik weet dat we daarna ons verzoekschrift samen met enkele andere documenten moeten gaan brengen naar de JRB. En dan, is het dan gewoon wachten op het MO? Ik lees op verschillende sites iets over een tussenvonnis en een levensverhaal. Wanneer is dit tussenvonnis en wat houdt dit juist in en wanneer moet je dat verhaal maken?

groetjes
J

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 20 oktober 2007, 11:15

Dag J,

Na de cursus dien je je verzoekschrift in bij de JRB, dan kom je een eerste maal voor de rechter, waarbij je persoonlijk je motivatie om te adopteren moet voorleggen. Daarna volgt een paar weken later een tussenvonnis: dat houdt in dat de rechter je doorstuurt naar het CAW voor een maatschappelijk onderzoek. Rond die tijd zal je een vragenlijst van K&G krijgen, alsook de opdracht om je levensverhaal te schrijven. Deels op basis van die gegevens zullen er in het MO vragen worden gesteld. Eens het MO rond is krijgt je de kans om het verslag daarvan in te lezen, en zal de rechter ook beslissen of je al dan niet je geschiktheidsvonnis krijgt. Dat is het zo een beetje in een notendop, maar tijdens de eerste cursusdag wordt het uitgebreid uit de doeken gedaan.

Ik las in een andere toppic dat je vraagt of je ook kinderen ouder dan 1 jaar kan adopteren uit Zuid-Afrika. Dat kan je zeker! De voorwaarde die Zuid-Afrika stelt aan de adoptieouders, kan je terugvinden op de site van FIAC:
http://users.pandora.be/FIAC-adoptiedienst/Landen.html

Veel succes!
Tabitha

J
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 oktober 2007, 19:20

Bericht door J » 21 oktober 2007, 15:15

Bedankt.

Jullie ook veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten