verder zonder kinderen of adoptie

Adoptie Forum
anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

verder zonder kinderen of adoptie

Bericht door anneman » 14 augustus 2008, 23:06

Hallo,
Laatst gewijzigd door anneman op 19 januari 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 15 augustus 2008, 9:05

Dag Anneman,

Eerst en vooral wil ik mijn deelneming betuigen ivm jullie grote verlies.

Verder komen wij uit een andere situatie: wij zijn de medische wereld niet ingestapt, maar hebben meteen voor adoptie gekozen. Ik kan me dus totaal niet uitspreken over de keuze waar jullie voor staan...

Het is wel heel goed dat je erover kan praten, dat zal je ongetwijfeld helpen bij de verwerking, en waarschijlijk ook bij jullie beslissing.

Als ik je één ding mag aanraden:

Als je echt adoptie overweegt... schrijf je (via K&G) in voor de adoptiecursus. Die cursus is zowiezo verplicht als je de adoptietour verder op wil, maar vooral: het hoofddoel van de cursus is om mensen te helpen uitmaken of adoptie al dan niet iets voor hen is. Je krijgt er heel veel info (zowel ivm de procedure, maar ook heel veel ivm de gevoelens die erbij komen kijken), en het stelt je in staat om te beslissen of je er al dan niet mee door wil gaan. De inschrijving kost éénmalig 25€, en daarvoor krijg je 6 halve dagen "cursus" (infosessies eigenlijk).

Mocht je nog meer info willen over die cursus, vraag gerust!

Ik wens je veel sterkte bij het nemen van je beslissing, en veel succes in de toekomst!

Tabitha

anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

Bericht door anneman » 15 augustus 2008, 12:41

Hallo Tabitha,

Bedankt voor de reactie maar het feit zit zo dat we juist voor dat ik de eerste keer zwanger was al die cursus bij K&G gevolgd hadden. Toen waren we meer dan 100 % overtuigd van adoptie maar moesten alles stopzetten omdat ik zwanger was. Nu na 3jaar en al wat er gebeurd is zijn we niet meer zo zeker.
Is dat dan wel een goede basis om te starten met adoptie.
Mijn man denkt dat naargelang het proces zal lopen ik meer en meer overtuigd zal raken dat adoptie het beste is.
Er is maar van 1 ding dat ik 100% zeker ben en dat is dat ik geen leven wil zonder kinderen.

groetjes

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 17 augustus 2008, 21:09

dag anneman,

ook ik wil mijn deelneming betuigen ivm jullie grote verlies

wat je eventueel nog kan doen is boeken lezen over adoptie en praten met mensen die al hebben geadopteerd.

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 18 augustus 2008, 20:22

Hallo Anneman,

wat een tragisch verhaal, het grijpt me echt bij de keel.

Gecondoleerd met jullie immense verlies. Er zijn nauwelijks woorden voor.

Over adoptie heb ik nog maar vluchtig nagedacht, daar kan ik niets over zeggen.

Hanne.lore

anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

Bericht door anneman » 23 augustus 2008, 16:16

HALLO,

ik heb deze week een prive berichtje gehad en had daar graag op geantwoord maar heb het per ongluk gewist. Kan je me nog eens mailen sorry

MVG

lex
Berichten: 136
Lid geworden op: 2 mei 2008, 22:25

Bericht door lex » 24 augustus 2008, 12:53

hallo,
Wij hebben ook 5 icsi pogingen achter de rug en zijn nu overgegaan tot adoptie. bij ons is het nu wel een ander geval want ik ben nooit zwanger geweest, ik kan mij inbeelden dat het een ontzettend moeilijke beslissing is zeker na al hetgene dat jullie al meegemaakt hebben. Soms twijfel ik ook nog wel eens over die laatste terugbetaalde icsi poging, wie weet ooit nog wel.
Bij ons is er ook eerst een jaartje overgegaan voor we definitief beslist hadden voor de adoptie en inderdaad bij mij is het ook wel hoe verder in de procedure hoe beter ik mij voel met de beslissing.
Ik kon die teleurstelling en stress en al dat geprul in mijn lichaam gewoon niet meer aan.
Voor ons was het enige dat ons tegen hield de financiele kant van de adoptie, het feit dat je echt je kindje koopt en ook dat ze alles uitpluizen vooraleer je geschikt verklaart wordt.
groetjes wendy

anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

Bericht door anneman » 24 augustus 2008, 14:33

Beste Wendy,

Voor mij is het prijskaartje dat aan adoptie hangt en het MO ook een zeer groot obstakel. Ik kan maar niet begrijpen waarom iemand die een kindje wil adopteren zo moet worden uitgepluisd. Andere mensen kunnen toch ook zonder MO aan kinderen beginnen. Hoewel het bij sommigen geen kwaad kan he om die eens grondig aan zo'n onderzoek te onderwerpen alvorens zo'n schaapje op de wereld te zetten. Maar ja niet aan ons om daar over te beslissen.

Hoever zit jij al met het adoptie proces?
Wij hebben alvast onze papieren binnen gedaan op de griffie. Als we een goedkeuring krijgen dan kunnen we nog zien of we met adoptie verder gaan. Die goedkeuring geld namelijk voor 2 jaar.

Langs de andere kant wordt ik binnen enkele maanden 34 en weet ik dat mijn bedenktijd beperkt is

groetjes Ann

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 24 augustus 2008, 19:18

anneman, de goedkeuring is 3 jaar geldig, en er is sprake van dit te verlangen tot 4 jaar
succes !

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 24 augustus 2008, 21:48

lex schreef:Voor ons was het enige dat ons tegen hield de financiele kant van de adoptie, het feit dat je echt je kindje koopt en ook dat ze alles uitpluizen vooraleer je geschikt verklaart wordt.
groetjes wendy
Je koopt geen kindje, je betaald voor de administratieve afhandeling van de hele procedure... Er zijn vele instanties en vele mensen bij betrokken, en jammergenoeg werkt niemand voor niets...

Maar je kindje zelf, dat 'koop' je niet.

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 24 augustus 2008, 21:50

anneman schreef:Ik kan maar niet begrijpen waarom iemand die een kindje wil adopteren zo moet worden uitgepluisd. Andere mensen kunnen toch ook zonder MO aan kinderen beginnen. Hoewel het bij sommigen geen kwaad kan he om die eens grondig aan zo'n onderzoek te onderwerpen alvorens zo'n schaapje op de wereld te zetten. Maar ja niet aan ons om daar over te beslissen.
De instanties die beslissen om het kindje bij jou te plaatsen moeten nu eenmaal verantwoording afleggen aan het herkomstland.
Daarom moeten ze zeker zijn dat het kindje bij een goed gezin terechtkomt... en dat kunnen ze niet weten zonder een onderzoek (dat op zich heel goed meevalt).

Ik vind het goed dat adoptieouders worden gescreend (god weet waar kinderen anders zouden kunnen terechtkomen), en ik ben het ook met je eens dat ze best iedereen zouden mogen screenen voor er kinderen komen...

lex
Berichten: 136
Lid geworden op: 2 mei 2008, 22:25

Bericht door lex » 26 augustus 2008, 10:45

hallo anneman,
Wij beginnen nu in september met het mo.
Het is niet gemakkelijk allemaal , de wereld is toch zo oneerlijk verdeelt he.
ik wil je veel sterkte wensen, voor een luisterend oor altijd welkom!

hey tabitha,
ik weet het ook wel hoor dat je je kindje niet echt koopt maar zo voelt het soms wel aan he.
Het is daarom ook dat vele mensen gewoon niet aan adoptie kunnen beginnen he, het is niet voor iedereen simpel om zo een groot bedrag op tafel te kunnen leggen.

Groetjes wendy

anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

Bericht door anneman » 28 augustus 2008, 18:14

Hallo tabitha,

Diep vanbinnen weet ik ook wel dat zo'n mo nodig is maar het schrikt mij zo enorm af.
Ben zo bang om niet goed genoeg gevonden te worden.
Ik ben bang dat ze mij emotioneel niet sterk genoeg gaan vinden.

Hallo wendy,

Het is sparen geblazen als je aan adoptie begint he.
Het wringt maar het is nu eenmaal zo.
Zou je mij op de hoogte willen houden hoe het mo verloopt
merciekes!

Ann

corinne
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 augustus 2008, 0:08

Bericht door corinne » 30 augustus 2008, 0:37

Hallo Ann,

Ik ben nu per toeval hier terecht gekomen en ik wou je laten weten dat ik dit ook heb meegemaakt. Ik heb 10 IVF pogingen achter de rug. Mijn zevende poging was ik zwanger van een tweeling. Na 8 weken was ik al één van de twee kwijt en op vijf maanden en een half brak mijn water. Ons dochter werd te vroeg geboren waardoor haar longen niet volledig ontwikkeld waren. Zij stierf bij de geboorte. Nu na tien pogingen hebben mijn man en ik besloten om voor adoptie te gaan omdat wij dergelijke ervaringen niet meer willen meemaken. Wij weten 100% zeker dat we met een kindje (in ons geval uit Ethiopië)heel gelukkig zullen zijn. Wij hebben zoveel liefde te bieden en er zijn zoveel kinderen die wachten op een eigen warm nestje. Eens wij met de adoptie procedure begonnen zijn voelden wij ons in blijde verwachting. Een adoptie procedure is een lang avontuur maar is zeker de moeite. De dag dat je je kindje voor het eerst in je armen krijgt moet gewoon de max zijn. Zo ervaren wij het. Mocht je interesse hebben kan je altijd even komen kijken op onze blog en zien hoe het met ons verloopt.www.bloggen.be/corinneandypriscillia

Ik wens jullie alvast het beste toe en succes in wat jullie ondernemen.

Corinne

anneman
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2008, 19:34

Bericht door anneman » 31 augustus 2008, 10:43

Beste corinne,

Ook jouw verhaal is niet makkelijk te verteren. Ik vind het al ongelooflijk dat je 10 IVF pogingen achter de rug hebt. Dit is toch niet niets he.
Dat jullie resoluut voor adoptie kiezen nu en voor 100% vind ik nog ongelooflijker. Mis je het niet om zwanger te zijn? Ik wel . Dat is ook nog zo'n psychologisch probleem. Het feit dat ik niet meer zwanger zal zijn. Want ik had een super zwangerschap. Weinig tot geen kwaaltjes. En misschien is het dat ook dat de beslissing zo moeilijk maakt. Zo dicht bij een eigen kind staan en dan loopt alles mis. Denk jij nog terug aan het gevoel om terug zwanger te zijn?

groetjes Ann

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten