aanmelding bij K&G

Adoptie Forum
Plaats reactie
olivia
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 19:21

aanmelding bij K&G

Bericht door olivia » 25 oktober 2007, 19:35

Hallo,
Wij zijn na meer dan 2 jaar vruchteloos proberen op natuurlijke en medisch geassisteerde manier zwanger geraken tot de beslissing om voor adoptie te gaan gekomen. We hebben er lang over gesproken, gedacht, overwogen en nu zijn we er klaar voor.
Ik had een vraagje ivm het invullen van het aanmeldingsformulier interlandelijke adoptie bij K&G..
Bij persoonsgegens staat er 'kandidaat-adoptant1-partner, en het ander vakje kandidaat-adoptant2 - partner. Is het de bedoeling dat van gehuwde partners de man het eerste vakje invult en de vrouw het tweede als 'partner' En wat is de betekenis van die kandidaat-adoptant1/-2?

Veel dank voor het antwoord.

Noor
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 april 2007, 23:14

Bericht door Noor » 25 oktober 2007, 21:32

Hy,

Wij hebben ook na 2 jaar de stap gezet. Vanaf 1 oktober is onze brief weg! op je vraag kan ik niet antwoorden. Ik heb partner oncirkeld en het andere niet doorgekrapt. Omdat mijn vriend eigenlijk ook mee adopteerd. Maar alles is zo in orde gekomen en we hebben al de data voor onze voorbereidingscursus ontvangen. En we staan er samen op

groetjes

olivia
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 19:21

Bericht door olivia » 25 oktober 2007, 21:38

hey Noor,

misschien dat we het dan ook zo doen.
wanneer begint jullie voorbereidingscursus?

groetjes

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 25 oktober 2007, 22:20

Hallo,

Als je met zn 2 samen het kindje gaat adopteren zijn jullie allebei kandidaat adoptant, en als jullie een koppel zijn, zijn jullie uiteraard partners.

Wij zijn gehuwd en adopteren samen, dus wij hebben gewoon niets doorschrapt... en bij ons is op die manier de inschrijving bij K&G, alsook de inschrijving cursus goed verlopen... dus ik veronderstel dat je helemaal niet verplicht bent daar effectief een keuze te maken, maar eventueel iets kan schrappen als dat nodig is.

Veel succes!
Tabitha

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 26 oktober 2007, 8:42

idem dito hier, en wij zijn officieel samenwonend!

Noor
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 april 2007, 23:14

Bericht door Noor » 26 oktober 2007, 12:30

Hy Olivia,

wij beginnen op 12 februari in Asse vermits we in Vlaams-Brabant wonen.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten