Vonnis voor sibling?

Adoptie Forum
Plaats reactie
Mama2be
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 september 2008, 10:37

Vonnis voor sibling?

Bericht door Mama2be » 28 september 2008, 10:47

Hallo iedereen,

ik lees hier al eventjes mee. Wij zijn momenteel bezig met een zelfstandige adoptie.
Wij hebben bij het begin van onze procedure gekozen om 1 kindje te adopteren.
Nu hebben via een contact van ons de vraag gehad of we niet 2 zusjes samen willen adopteren,omdat niemand ze blijkbaar tot nu toe samen wil adopteren en het weeshuis ook bereid is van ze te scheiden, indien ze dan wel geadopteerd zouden kunnen worden.

We hadden dit nooit zien aankomen en ook niet echt gepland, en voor zover ik weet is het moeilijk tot onmogelijk om te veranderen van 1 naar 2 kindjes, wanneer je vonnis al een tijd (1 jaar) is uitgesproken. Maar omdat we het toch zeker willen weten, bij deze mijn vraag aan jullie. Heeft er al iemand van gehoord dat dit kan? Of weet er iemand meer over?
We gaan er bij Kind en Gezin hier ook naar vragen. Vooral omdat men vanuit het weeshuis die vraag aan ons stelde willen we dit wel verder uitspitten, we hebben hen al verwittigt dat we denken van niet, maar voor die zusjes willen we het toch even zeker weten.

Alvast bedankt voor jullie hulp
groetjes
Mama2be

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 28 september 2008, 13:05

Hey,

Hoe spijtig en hoe erg voor de twee zusjes ook, ik vrees van niet...
In wel land zijn jullie bezig?

Mama2be
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 september 2008, 10:37

Bericht door Mama2be » 28 september 2008, 13:26

EfenEn,

ik weet dat het waarschijnlijk niet zal lukken, maar we willen er toch naar informeren.

Wij zijn momenteel aan het adopteren uit Rwanda, onze administratieve procedure ter plaatse is nog niet rond, we moeten dus nog even wachten op een toewijzing, maar omdat we contact hebben met vrijwilligers in het weeshuis,krijgen we regelmatig informatie over de situatie daar en kregen we dus deze vraag.

Groetjes
Mama2be

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 28 september 2008, 14:05

Je kan inderdaad best eens bij K&G ook informeren. Hopelijk krijgen jullie een positief antwoord!
Veel succes!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 15 oktober 2008, 14:46

Hey Mama2be

Heb je hier al meer nieuws over?

Mama2be
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 september 2008, 10:37

Bericht door Mama2be » 16 oktober 2008, 13:06

Hallo EfenEn,

we hebben dit nog niet gevraagd aan Kind en Gezin,we hebben besloten van te wachten tot de de administratieve rompslomp ter plaatse afgerond is.
Mocht er dan iemand toch de zusjes willen adopteren (met vraag naar sibling) dan zijn we ook blij voor hen. We hebben al genoeg stress met het wachten op al dat papierwerk dat we de rest wel zullen zien als het zover is. Verder hebben we ons in Rwanda ook maar opgegeven om 1 kindje te adopteren, dus is de kans wel heel klein dat dit mogelijk zou zijn.

Het is nu eenmaal een keuze die we van het begin gemaakt hebben (1 kindje). Maar soms werkt het wel wat op je gemoed als je al die verhaal vanuit het weeshuis hoor.

Groetjes
Mama2be

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 16 oktober 2008, 20:20

Veel moed nog!

Isaac
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 juni 2008, 14:07

Bericht door Isaac » 20 oktober 2008, 14:12

mocht je inderdaad kiezen om toch de beide meisjes te willen adopteren, dan moet je een nieuwe procedure voor een nieuw vonnis doorlopen.

Vrienden van ons hebben dit onlangs gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten