adoptie kost veel centjes

Adoptie Forum
Plaats reactie
neske
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 februari 2008, 19:31

adoptie kost veel centjes

Bericht door neske » 9 november 2008, 19:33

zal me even kort voorstellen
we zijn nu ongeveer 3,5jaar aant proberen voor een kindje en na 4mislukte icsi's denken we wel eens aan adoptie.
Alleen spijtig dat dit zoveel geld kost en voor veel mensen waarschijnlijk nie is weggelegd.
Als je nu die cursus volgt en die 25euro en wie weet wa nog allemaal en ze beslissen dat je nie voldoet om een kindje te adopteren ben je dan u geld allemaal kwijt?
Je moet toch nie in1x al het geld betalen?
Is dit in delen naargelang het proces verloopt ofzo?
Want heb eens ergens gelezen dat dit kan oplopen tot 13000euro wa ik toch wel een serieuse som vind!

lex
Berichten: 136
Lid geworden op: 2 mei 2008, 22:25

Bericht door lex » 10 november 2008, 8:12

hallo neske,
Het is inderdaad veel geld, verschilt ook sterk van land tot land. Je kan bij de verschillende adoptiebureau's al eens informatie opvragen, dan heb je al een idee wat de richtprijs ongeveer is per land.
Je betaalt nog eens 52euro om je op de rol te zetten bij de jeugdrechter na je de cursus volbracht hebt.
De jeugdrechter beveelt dan een onderzoek, als je een positief advies krijgtvan het onderzoek en de jeugdrechter;dan beginnen de grote kosten pas echt.
Bij ray of h kan hope bijvoorbeeld is het bedrag opgeslits in 3 keer dacht ik als k het juist heb,bij het ondertekenen van je contract voor de eerste maal.
Maar voor de juiste informatie hierover kan je best eens contact opnemen met de verschillende bureau's.
Ik hoop dat ik je al wat verder geholpen heb.
Groetjes wendy

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 10 november 2008, 14:38

Dag Neske,

De grote som die een adoptie kost, dien je pas te betalen aan een adoptiebureau van zodra je daar bent ingeschreven en effectief op de wachtlijst staat (en dan gebeurt dit inderdaad vaak in verschillende schijven).
vooraleer je je mag aanmelden bij een adoptiebureau moet je eerst je geschiktheidsvonnis bekomen. Dit kan pas nadat je voorbereidingscursus hebt gevolgd en jullie gescreend zijn door een centrum maatschappelijk werk. Deze procedure neemt al een ruime tijd in beslag maar op zich kost ze niet veel (25 euro inschrijving bij K&G en de kosten voor de procedure in de rechtbank).

groeten,
ciska

neske
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 februari 2008, 19:31

Bericht door neske » 12 november 2008, 15:40

Kan er me iemand zeggen hoe ik aan verschillende adoptiebureaus kom?
Voor adres en telefoonnummer eventueel zodat ik wat info kan inwinnen.
Alvast bedankt

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 12 november 2008, 16:02


neske
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 februari 2008, 19:31

Bericht door neske » 14 november 2008, 16:52

dank je wel EfenEn
zal zeker ies zien of er bij ons in de buurt een bureau is waar we terecht kunnen

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 14 november 2008, 17:15

Neske,

Het is niet zo dat dat allemaal buro's zijn die dezelfde diensten verschaffen.

Elk buro heeft bepaalde herkomstlanden waar men mee samenwerkt...

Neem nu dat je kiest voor Sri Lanka (om nu maar een voorbeeld te geven he), dan moet je samenwerken met Ray of Hope en dat ligt in Berlare.

Als dat vlak bij je deur ligt heb je geluk... maar het kan ook best zijn dat je er een aantal kilometers voor moet afleggen.

Wij zijn van Zuid-West Vlaanderen, en moeten telkens naar Geel omdat we voor Ethopië via Fiac kozen.

Laat je vooral niet beïnvloeden door hoever je moet rijden naar een buro, maar door je gevoel bij de dienst en bij je keuze voor een bepaald herkomstland.

Veel succes hoor!

Tabitha

ps: je kan ook een aantal handige links terugvinden die op onze blog staan (in de rechterkolom) > http://our-ethiopian-flower.blogspot.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten