adoptie

Adoptie Forum
v3
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 maart 2007, 17:00

Bericht door v3 » 17 maart 2007, 17:07

Hey,

Dag Cian en iedereen,
Wij zijn bezig met ons 5°icsi maar ja ik denk ook niet dat het zal lukken(mijn man wel!!)
CIan ik kan me volledig vinden bij jou m.a.w ik denk ook aan adoptie en ik dacht ook voor mijn 30ste zwanger tezijn!!
Wij hebben ons al laten inschrijven bij kind en gezin!!
Veel sterkte hé!!
Groetjes v

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 10 april 2007, 13:32

Hallo


Ik ben Katy en reeds meer dan 1.5 jaar bezig om via fertiliteitstechnieken zwanger te worden.
Ik heb nu net mijn achtste poging IUI achter de rug , die weerom mislukt is. De grond schoof voor de zoveelste maal weer onder me uit.
IVF werd bij ons niet aangeraden, gezien de slaagkansen bij oudere moeders slechts 1% meer bedraagt tov IUI.
Zowel de dokter als de mensen van de verpleging, die we telkemale zien, beginnen ons stilaan op de voorbaan te brengen dat het misschien nooit gaat lukken. Ze zeggen dan : "besef goed dat het ooit niets zal zijn". dat komt hard aan, als je weet dat je er zelf steeds voor de volle honderd procent staat.
Enfin,ik had graag een kind gehad van onszelf, zoals zovelen, maar een leven zonder kind zie ik ook niet zitten. En daarom overweeg ik pleegouderschap of adoptie.
Maar ik zou absoluut niet weten hoe eraan te beginnen.
Wie dien je zoal te contacteren in geval van adoptie of in geval van pleegouderschap ?
Ik weet het echt niet. Kan iemand met ervaring mij hierbij helpen aub ?

groetjes

Katy

DVO webmaster
Webmaster
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 september 2006, 18:54

Bericht door DVO webmaster » 10 april 2007, 13:55

Dag Kathy

Inderdaad vreselijk als ze zoiets zeggen.
Als je meer wil weten over adoptie of pleegzorg moet je maar eens naar het onderdeel behandelen (zie de tabs hierboven) doorklikken. Daar staat heel de procedure voor adoptie en pleegzorg uitgelegd.

Mocht je dan nog vragen hebben mag je ze ook altijd hier stellen hoor!

Marijke (die binnen 4 dagen naar Ethiopië vertrekt om haar zoontje op te halen)!!!!!!

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 15 mei 2007, 17:57

Hallo


Weet iemand of er een maximum leeftijd is bepaald voor adoptie ?
Of maw staat er een leeftijdsgrens op adoptie ?

Groetjes

Katy

Goele
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 juli 2007, 14:51

Re: adoptie

Bericht door Goele » 7 juli 2007, 14:57

Hoi,

Ik heb ook 6 icsi pogingen achter de rug... en ben nu met de adoptieprocedure bezig. Eerst aanvraag doen bij Kind en Gezin, dan verplichte voorbereidingscursus volgen, dan verzoek binnendoen op jeugdrechtbank, dan psychologische en maatschappelijke onderzoeken en dan vonnis door jeugdrechtbank als je mag adopteren of niet.
Ik ben nu aan het wachten op mijn onderzoeken.

Er zijn heel veel verschillen in prijs... van 8000 euro tot 16000 euro. Je kan kijken op de site van Kind en Gezin en die linken je door naar de erkende adoptiebureaus in Vlaanderen. Daar kan je de kostprijzen bekijken, land per land.
Als je nog vragen hebt, mag je me altijd mailen.
Groetjes Goele

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten