hoeveel kost een adoptie uit Kazachstan

Adoptie Forum
Eefken
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 maart 2009, 14:41

Bericht door Eefken » 23 oktober 2009, 12:07

Jurre, dat lijkt me idd een realistische prijs. Ach ja, we moeten er iets voor over hebben hé ;-)
Hopelijk is alles verder heeeel goed verlopen en zijn jullie nu thuis lekker aan het genieten van jullie kleintje.
Groetjes, Eef

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 24 oktober 2009, 15:21

ik ben nieuw hier en wilde eventjes weten van Jurre vanwaar hebben jullie juist geadopteerd?
Wij gaan adopteren uit Aktau maar er is zo weinig te vinden over die streek.via het googlen ben ik trouwens hier terecht gekomen.
groetjes Gitte

teevee
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 september 2008, 16:46

Bericht door teevee » 25 oktober 2009, 11:05

@gitte, heb je gewoon "Aktau" ingedrukt bij Google ? Nochtans verschijnt er bij ons redelijk veel info en foto's ! Het is een stad met 160 000 inwoners (dat had ik al eerder opgezocht) Wij gaan ook adopteren uit Kazachstan en in de infosessie hadden ze de 5 regio's verteld waaruit geadopteerd kan worden.
Ik heb ze allemaal eens opgezocht, enkel Arqaliq is niet echt groot en daardoor ook weinig over te vinden.
Aktau lijkt me een mooie stad !

Is het al lang geleden dat jullie intake gehad hebben ? Hebben jullie er al een idee van hoelang het nog duurt vooraleer jullie kunnen afreizen ?
Zijn er nog koppels die met jullie meereizen naar Aktau of zijn jullie de enige ?

Sorry voor al mijn vragen hoor !
(ev. persoonlijk berichtje sturen als je liever niet "openlijk" op internet op mijn vragen antwoordt)

Groetjes teevee

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 25 oktober 2009, 11:09

Wij hebben mogen adopteren uit Karaganda.

Voor informatie van Kazachstan zijn wij naar de standaard boekhandel geweest op de Meir in Antwerpen, dat filiaal is gelegen op de eerste verdiepeing van een reisbureau en is gespecialiceerd in reisgidsen voor "avontuurlijke" bestemmingen. En of dat wij op avontuur gaan :-), he.
Daar hebben ze verschillende gidsen mbt afreizen naar Kazachstan.
Zouden er gaan andere adoptie ouders uit die regio een beetje kunnen helpen. In elk geval nog veel succes. Adoptie, het is zo speciaal en het is zo leuk en mooi, eenmaal thuis ben je toch in de zevende hemel.

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 25 oktober 2009, 11:11

Wij hebben mogen adopteren uit Karaganda.

Voor informatie van Kazachstan zijn wij naar de standaard boekhandel geweest op de Meir in Antwerpen, dat filiaal is gelegen op de eerste verdiepeing van een reisbureau en is gespecialiceerd in reisgidsen voor "avontuurlijke" bestemmingen. En of dat wij op avontuur gaan :-), he.
Daar hebben ze verschillende gidsen mbt afreizen naar Kazachstan.
Zouden er gaan andere adoptie ouders uit die regio een beetje kunnen helpen. In elk geval nog veel succes. Adoptie, het is zo speciaal en het is zo leuk en mooi, eenmaal thuis ben je toch in de zevende hemel.

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 25 oktober 2009, 15:23

@Jurre
wij hebben wat boeken besteld maar het duurt zolang voor we ze hebben vandaar dat ik iets vlugger wat info wilde hebben via internet(ik heb gewoon te weinig geduld,en als er nu iets is dat je moet hebben als je met adoptie bezig bent is het geduld,ik weet het)Ik wens jullie ook nog heel veel succes met jullie zoontje!!Hoe oud is hij?

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 25 oktober 2009, 21:07

Hoi Gitte,
hij is 4 jaar.

toeweetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 december 2009, 15:21

Bericht door toeweetje » 11 maart 2010, 15:09

Hoi Jurre en Gite,

Wij willen ook adopteren uit Kazachstan met het kleine mirakel. Hoe hebben jullie alles ervaren? Lange wachttijd? Hoe verliep alles in het land zelf?
Hoe oud zijn jullie kindjes? Jongen? Meisje? Weet je voor je vertrek of het geslacht en de leeftijd van het kindje?

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 25 maart 2010, 13:04

Wij zijn sinds een paar dagen terug van onze bindingdperiode uit Kazachstan.Binnen een 10tal dagen verwachten ze ons daar terug.Eerst en vooral wil ik reageren op die bedragen.Die hoge bedragen kloppen wel degelijk!!!
Wij adopteren uit Aktau.Nu hebben wij onze 2 biokids ook meegenomen voor de eerste periode van 4 weken en zelfs met het bedrag van hun(reis-eten ed)eraf is het bedrag veel meer dan dat wij voorop gesteld hadden(gekregen hadden).En we zijn nog niet teneinde want de volgende trip is weer voor 3a4weken.Nu zal iedereen het er wel mee eens zijn dat iedereen er dat wel voor over heeft maar wij hadden toch wel iets vroeger willen weten wat het allemaal zoal zou kosten.Hetverblijf(app)is echt wel heel duur.En nee wij mochten dit niet kiezen.Er was nog iemand samen met ons daar en zij delen dezelfde mening.
Wij zijn ook heel bewust voor een iets ouder kindje(SN)gegaan(hij word 5 binnen een paar maanden).
Een super schattig ventje!!met alle streken en kuren van een peuter!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 maart 2010, 15:26

Inderdaad wel vervelend als het bedrag sterk verschilt van wat je eerst meekrijgt...

Fijn dat het zo fijn was. Wanneer mogen jullie opnieuw afreizen?

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 26 maart 2010, 12:21

rond de 6de april verwachten ze ons daar terug,
dus niet zolang meer.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 26 maart 2010, 12:48

nope, dat is niet lang meer! Fijn!

Een vraagje aan de mensen die adopteren vanuit Kazachstan: de kans bestaat dat we in Ethiopië met beide ouders gaan moeten aanwezig zijn op de rechtbankzitting in Ethiopië waar het kindje aan jou wordt toegewezen. meestal zit er 6 weken tussen toewijzing en rechtsbankzitting en dan nog eens 6 weken tussen dat laatste en afreis. Dus ofwel wordt het 2 x afreizen ofwel 7 weken daar blijven. Als het 2 x afreizen wordt, hoe doen jullie dat met werk? nemen jullie 2 x verlof en gaan jullie tussen in terug werken? of?

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 30 maart 2010, 10:53

naar aanleiding van ongeruste ouders die prive reageerde op mijn vorig berichtje wil ik eventjes iets rechtzetten want ik was blijkbaar niet zo duidelijk.sorry daarvoor.ik wilde gewoon de vorige keer melden dat de kosten die wij betaalde(en nog moeten betalen)hoog liggen(wel geen 38000€!!!maar dat zal ongeveer 30000€zijn).Dit gaat wel over de gehele reis,tickets,...de echte adoptiekost is zeker niet zoveel!Het is zoals iedereen wel weet,momenteel de moeilijkste en duurste procedure,ook omdat er verschillende afreizen zijn enzo en het verblijf ginder is ook lang.Ik wilde dit toch even rechtzetten.
En nog iets heel belangrijks:wij hebben ABSOLUUT geen klachten over ons adoptiebureau,integendeel!

Harry
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 juli 2009, 16:20

Bericht door Harry » 30 maart 2010, 12:06

@Gitte
Je moet toch een beetje opletten wat je zegt. De zwaarste procedure??? Wat met de ouders die al zo lang aan het wachten zijn op een kindje uit China? Wat met de ouders van een kindje uit India? Zij moeten tegenwoordig meer dan een jaar wachten voordat ze hun kindje kunnen gaan halen. De ouders van een kindje uit Ethiopie gaan waarschijnlijk binnenkort ook 2 maal moeten afreizen. Ieder procedure is niet te onderschatten!
Wat de duurste procedure betreft, daar kies je zelf voor. Weet niet of je de procedure uit Kazachstan zo moet idealiseren. Hoeveel kindjes komen er tegenwoordig niet thuis, waarvan achteraf blijkt dat er een serieuse achterstand is? Hoeveel kinderen uit Kazachstan blijken na X aantal tijd ook FAS te hebben? Denk dat er daaraan ook eens gedacht mag worden!

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 30 maart 2010, 12:10

Blijkbaar.
Ik ga geen reacties meer geven want ik zeg toch de verkeerde dingen en dit is adsoluut niet mijn bedoeling.En wij zijn heel bewust voor een iets ouder special need kindje gegaan en het is een ongelooflijke schat!
Dus ik denk daar zeker aan!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten