zelfstandige adoptie filipijnen

Adoptie Forum
Plaats reactie
kerbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 4 mei 2009, 18:13

zelfstandige adoptie filipijnen

Bericht door kerbie » 4 mei 2009, 18:18

Hallo ,we zijn hier nieuw .We zouden een zelfstandige adoptie in de filipijnen willen starten .Nu hebben we de papieren gekregen om die in te vullen van kind en gezin.Wie geeft hier reeds ervaring mee.Hoe kan in de adressen terug vinden van de instantie in de filipijnen.Graag zouden wij geholpen willen worden.Zijn hier echt nog leken in .We zouden het kindje van mijn schoonbroer willen adopteren.Ons nichtje dus .

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 4 mei 2009, 20:00

Dag Kerbie,
Gaat het om de 'roze papieren'?
wij hebben die indertijd ook ingevuld voor onze adoptiekinderen.
Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk invult, maar uiteraard kan je niet alles invullen.
In jullie geval zul je moeten invullen dat het om een interfamiliale adoptie gaat. Als ik het me goed herinner staat dit appart vermeld in de papieren. Jullie moeten dan uiteraard niet meer invullen in welk weeshuis het kindje verblijft, of met welke fillipijnse dienst jullie zullen samenwerken.
In elk geval zal je ook de fillipijnse wetgeving inzake adoptie moeten toevoegen. Deze wetgeving kan je opvragen bij de Fillipijnse ambassade in Belgie.
Overloop punt per punt de papieren en vul ze in waar je ze kan invullen.

Wij adopteerden zelfstandig in de oude wetgeving, maar ik denk dat er op zich niet zo heel veel veranderd is aan de vragenlijst.
Indertijd vertelden ze ons bij K&G dat ze de lijst zo volledig mogelijk wilden maken, en dat je dus ook niet op alles kan of hoeft te antwoorden.

veel succes,

als je ons wil contacteren, laat dan maar weten, dan geef ik je onze gegevens door via PB.

groeten en veel succes
ciska
mama van 4 kids, waarvan 3 adoptiekinderen.

kerbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 4 mei 2009, 18:13

Bericht door kerbie » 5 mei 2009, 17:24

hallo Ciska ,we hebben zowel roze als witte bladeren gekregen om in te vullen .Hebben jullie ook kinderen uit de filipijnen geadopteerd .Zouden we eens contact kunnen op nemen met je ? Alvast bedankt.

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 7 mei 2009, 22:05

Dag Kerbie,
oei, gisteren je berichtje hier niet gezien,
wij adopteerden zelfstandig uit West Afrika, maar de roze formulieren zijn 'wereldwijd bruikbaar'
ik mail je onze gegevens door via PB

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten