wachttijd rapport MO - rechtbank - dossier naar adoptieland

Adoptie Forum
Plaats reactie
wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

wachttijd rapport MO - rechtbank - dossier naar adoptieland

Bericht door wachtertje » 13 mei 2009, 9:46

Hallo!

Ik vernam hier net op het forum dat de wachttijden tussen het rapport van het MO en het moment waarop het dossier werkelijk naar het adoptieland vertrekt nogal kunnen oplopen. Zouden jullie hier even willen laten weten hoe lang dit voor jullie duurde?
- Wanneer kreeg je het rapport van het MO?
- Wanneer kon je naar de rechtbank?
- Wanneer had je intake bij het adoptiebureau?
- Wanneer vertrok het dossier uiteindelijk naar het adtoptieland (of denk je dat het zal vertrekken als je nog niet zo ver staat)?

Vermeld je er ook even bij uit welke regio je bent en welk adoptiebureau en -land je koos?

Een dikke dank je wel en heel veel succes gewenst!

Eefken
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 maart 2009, 14:41

Bericht door Eefken » 13 mei 2009, 10:12

Hey Wachtertje,

Ik kan je helaas nog geen antwoord geven op al je vragen omdat ik nog maar in de procedure zit waar jij nu ook zit hé :D Maar ik wilde je wel even welkom komen heten hier.
Ik denk dat wij elkaar al eens 'gesproken' hebben op een ander forum (daar noemde ik Lotusje :wink: )

Hoe valt het jullie mee op de cursus? Waar moeten jullie hem volgen? Wij zitten in Asse bij Triobla. Jullie waren van Oost-Vlaanderen dacht ik hé?
Anyway ... ik heb me hier aangesloten bij het topicje: Prille start van de procedure ... Je komt er heeeeel veel te weten over de procedures enzo, en uiteraard kan je er rekenen op veel steun van de andere adoptieouders.

Groetjes,
Eef

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 14 mei 2009, 13:07

Hoi Eef,

Dank je wel voor het welkom heten. :)

Het kan inderdaad dat je me al eens tegenkwam op een andere site, al heb ik daar niet zo veel geschreven. 8)

Wij volgen momenteel de cursus in Merelbeke. Hebben al twee sessies (3 dagdelen) gehad. De cursus wordt ook georganiseerd door Triobla. Wij vinden het wel interessant. Het enige wat vervelend is, is dat het nog zoooooo veraf lijkt voor we het geleerde in de praktijk mogen omzetten. Tja... De cursus vormt anderzijds wel een goede basis om een definitieve keuze te maken.

Ik lees al een tijdje mee in het topic 'prille start van de procedure', maar heb me nog niet aangesloten omdat de meesten al een stuk verder zitten en ik vrees dat het me wat zal demotiveren. Maar wie weet kom ik jullie binnenkort wel vervoegen, hoor!

Groetjes en heeel veel succes met jullie procedure!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 mei 2009, 13:22

Hey,

dat is wel 'prille start' is door tabitha gestart, doen zij in de prille start zat - ergens zomer 2007 :D . Dus diegene die toen mee gestart zijn, zitten niet meer zo in de prille start.

Maar er zijn er ook die verder staan dan mij, en ik vind het juist fijn om daaar wat info en steun van de krijgen.
En ja, soms is het zeker frusterend, dat het bij jou nog zo veraf lijk... Maar je bent dus welkom! :)

Caro82
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 mei 2009, 10:35

Bericht door Caro82 » 14 mei 2009, 13:24

Hoi wachtertje,
Ons laatste gesprek was op 12/12/'08.
Wij kregen begin januari ons rapport van het MO (de mare in antwerpen) en op 9 februari mochten we nr de jeugdrechtbank in Mechelen.
Dit werd door onszelf uitgesteld, wegens vakantie, naar 9 maart, en een week later kregen we ons officiele geschiktheidsvonnis in de bus.
Dit viel allemaal best mee dus.
We kiezen voor Ethiopie, en waarvan de wachtlijsten gesloten zijn, dus het vervolg kan ik je jammer genoeg nog niet vertellen.

Groetjes Caro

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 14 mei 2009, 15:14

Dank je wel voor je antwoordje, Caro.
Wel vervelend dat de wachtlijsten voor Ethiopië gesloten zijn...
Bij FIAC spreken ze van een wachttijd van 12 maanden, maar ze vertellen er niet bij dat je eerst moet wachten voor je op de wachtlijst komt. Dat geeft toch wat een vertekend beeld vind ik, want ik vermoed dat je wachttijd maar begint te lopen eens je op de officiële wachtlijst staat?

Ik duim voor jullie dat het vlot mag lopen!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 mei 2009, 15:25

Hey wachtertje,

De wachttijd bij FIAC begint te lopen vanaf je dossier is verstuurd naar Ethiopië. Wij hadden onze intake op 13/02/09. Ons dossier is nu binnen (we konden pas beginnen op 01/04 omdat we dan pas ons contract hadden). Wanneer het wordt verstuurd naar Ethiopië is me nog niet duidelijk. ik hoop toch nog in de zomer.

En de indicatieve wachttijd bij FIAC is ondertussen 12-18 maanden (voor ons).

Groetjes!

Saskia-3500
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 januari 2009, 8:36

Re: wachttijd rapport MO - rechtbank - dossier naar adoptiel

Bericht door Saskia-3500 » 15 mei 2009, 14:12

Bij ons was het laatste gesprek 16/10/2007 (CAW Sonar)
11/12/2007 kregen we ons verslag in de bus.
17/01/2008 gingen we naar de rechtbank (in Hasselt)
14/02/2008 was het vonnis en de dag erna hadden we het al in de bus
03/03/2008 zijn we op intake gegaan bij Vreugdezaaiers
25/03/2008 hadden we ons basisdossier binnengebracht en stonden we officieel op de wachtlijst voor India
In februari 2009 hebben we onze toewijzing gehad en nu is het wachten tot we ons kindje kunnen gaan halen

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 15 mei 2009, 18:56

Hallo wachtertje,
Laatste gesprek 31/3/08
witte envloppe 23/05/08
rechtbank 05/08/08
intake HKM 04/09/08
dossier verstuurd naar Karachstan 05/01/09

PS. Wij zaten onder de jeugdrechtbank van dendermonde.
De intake kon vlug gaan omdat we een vonnis op de banken hadden ( wil zeggen onmiddellijk een uitspraak) en wij zijn het een week later persoonlijk gaan afhalen op de rechtbank.

Groetjes,
Els D.

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 15 mei 2009, 18:58

Vergeten noteren dat als alles goed gaat we morgen vertrekken voor de eerst afreis.

Els D.

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 18 mei 2009, 17:24

Bedankt voor jullie antwoorden! Jullie zijn allemaal schatten!

MarieB
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 april 2009, 16:48

Bericht door MarieB » 19 mei 2009, 20:29

Hey,

Als ik zo jullie wachttijden bekijk, lijkt het mij plots allemaal weer mee te vallen?
Voor India moest je toch rekenen op 2 jaar voor een toewijzing en nog eens 1 jaar voor de afreis?

Please zeg me dat de wachttijden verkorten!!

bedankt
Marie (in het bezit van geschiktheidsvonnis, maar nog geen intake gedaan)

Caro82
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 mei 2009, 10:35

Bericht door Caro82 » 20 mei 2009, 9:24

Hey Marie,
Voor welk land willen jullie gaan?
India?
Laat ons hopen dat alles wat sneller gaat he :)
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten