Wachttijden Kazachstan

Adoptie Forum
wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 16 oktober 2009, 16:17

Oh, Teevee, nog een extra vraagje: Je zegt wachttijd van intake tot het kindje thuis is 12 tot 18 maanden. Op hun website staat geloof ik van verzenden dossier tot eerste afreis… Hoe brachten ze het aan tijdens de infosessie?

(Dank je wel om onze informant te zijn, hé! Ik apprecieer het echt en verlang tot we zelf ook zo ver zijn!)

teevee
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 september 2008, 16:46

Bericht door teevee » 16 oktober 2009, 21:09

@wachtertje, vanaf intake tot de aankomst van het kindje, dus toch iets sneller als vermeld op de site.
Maar zoals altijd in adoptie"land" : wat zijn wachttijden echt waard hé !! Er kan altijd iets veranderen in die landen, dus we blijven met de voetjes op de grond !
Er waren zo'n kleine 20 (18 of 19) koppels aanwezig.
Ze laten iedereen toe...zij hebben geen beperking.

@efenen, ja zeker, we gaan ervoor, want we hebben gisteren al intake gehad en we hebben dus al het contract getekend !! We zijn nu dus adoptiezwanger !

Groetjes; teevee

teevee
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 september 2008, 16:46

Bericht door teevee » 16 oktober 2009, 21:13

@wachtertje, de andere landen zijn nog in onderzoek.
Niets staat al vast !! Ze wachten op goedkeuring !

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 17 oktober 2009, 10:44

@ teevee: dank je wel om ons hier op de hoogte te brengen en van harte gefeliciteerd met jullie adoptiezwangerschap. Nu kan het aftellen écht beginnen!

floesje
Berichten: 39
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 18:50

Bericht door floesje » 17 oktober 2009, 13:16

Oh dat is wel fijn! Ik heb een mailtje gestuurd naar Het Kleine Mirakel wanneer de volgende infoavond is. De 27ste moeten we naar de rechtbank en dan hopelijk hebben we snel ons vonnis. Ik kreeg juist een antwoord terug dat het niet zeker is dat er in november een infoavond zal plaatsvinden. Verdorie! Ik dacht dat het sowieso elke maand was. Weten jullie dat? Hopelijk moeten we nu weer niet twee maanden wachten ofzo want dat is weeral tijdverspilling en ik word daar een beetje gek van :D

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 17 oktober 2009, 15:52

Hey Teevee,

van harte proficiat, jullie zijn nu in blijde 'afwachting' :D

greets, gumi

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 30 oktober 2009, 9:55

Hoi Floesje,

nu is het misschien frustrerend om weer 2 maanden te moeten wachten, maar dat wachten wordt echt beloond.
En na het infomoment kan je vaak snel op intakegesprek en wordt er goed doorgewerkt aan je dossier (vertaling e.d.), zo haal je die tijd echt snel in hoor,als je kijkt naar de wachttijden in de andere adoptiediensten.
Wij zijn na intake op 13 december 2008 thuis met onze zoon vanaf 22 september 2009. Dus nu niet te gefrustreerd proberen te geraken. ik weet het wel ik heb nu gemakkelijk praten, wij hebben ook met momenten gefrustreerd geweest hoor maar dat is eigen aan de langen procedure en lange voorbereiding. wij hebben na het indienen van onze aanvraag bij de rechtbank 7 maanden moeten wachten op ons maatschappelijk onderzoek. en dan geraak je ook al wel eens boos. groetjes en veel moed.

floesje
Berichten: 39
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 18:50

Bericht door floesje » 2 november 2009, 12:04

Hey Jurre,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat ik eigenlijk niet moet klagen, als je inderdaad de andere kanalen bekijkt...maar soms kan ne mens het niet laten. :D Amai, jullie hebben redelijk snel jullie kindje. Wat fijn!!! Hoe oud is jullie kindje? Jullie lopen waarschijnlijk op wolkjes :)

Wij hebben op 17/12 infosessie en als we alle papieren hebben kunnen we die dag ook op intakegesprek. Hopelijk werkt het openbaar ministerie mee...Hebben jullie lang moeten wachten?

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 9 november 2009, 9:30

Dag Floesje,

ja wij lopen op wolken. Onze zoon is naar school, hij is 4 jaar en we voelen ons zalig. Steeds meer komt hij zo mooi tegen ons aanliggen als we in de zetel zitten en een spontane knuffel en kusjes geven, het is gewoon niet te doen, en of we ons goed voelen.
Bij het openbaar ministerie hebben we denk ik 3 weken moeten wachten. het is al even geleden. Maar ons gevoel was vanaf het moment we mochten intaken hebben we elke maand wel een stap in de goede richting mogen zetten. Dossier samenstellen, laten legaliseren, dossier vertalen, dossier verzenden, reisvoorbereiding, en vertrekken voor de eerste keer, rechtbank in Kazachstan, terug thuis. Met z'n drie.
Dus volhouden, Veerle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten