Wachten op ray of hope ... ?

Adoptie Forum
Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 20 januari 2010, 16:35

Dag Kristien,
Leuk om horen dat er nog voor oudere kids wordt gekozen.
Van onze oudste dochter dachten we in het begin dat ze nog ouder was dan haar werkelijke leeftijd. Ze was toen 'officieel' bijna 6 jaar met een botleeftijd van meer dan 10 jaar. Later is gebleken dat ze een versnelde groei had (groeispurt) en dat haar werkelijke leeftijd 'maar'( :wink: ) 3 jaar scheelde met haar papieren leeftijd.
Bij aankomst is ze vrij snel gestart in de derde kleuterklas, waar ze nog 5 maand is gebleven. Na 2 maand ging ze reeds af en toe (op eigen vraag) naar het eerste leerjaar om daar mee te 'krabbelen'. Dit in de vakken expressie, tekenen, W.O.
Vanaf het eerste leerjaar begon ze zich ouder te voelen dan haar klasgenoten. Vanaf januari is ze dan geleidelijk aan overgeschakeld naar de leerstof van het tweede leerjaar en zat ze voor de niet schoolse vakken in het tweede leerjaar. Het schooljaar erop is ze gestart in het derde leerjaar en zo kon ze een jaartje schrikkelen.
Bij onze jongste dochter is er dan weer het vermoeden dat ze jonger moet zijn dan op papier. Ook dit is een knap vervelende situatie bij momenten. Maar ook hier is de kunst dag per dag te kijken, en je te vertragen of te versnellen naar het tempo van het kind. Waar onze oudste op 10 jaar alleen naar het zwembad en de bib kon, zien we dat onze jongste dochter daar op haar 10 jaar nog lang niet aan toe is...
Onze oudste zat op haar 10 jaar in het 6de leerjaar en onze jongste op haar 10 jaar in het 2de leerjaar!
Maar goed, ik kan zo nog lang doorgaan, als je dat graag wil, stuur me dan een PB, dan kan ik je wel vertellen hoe wij speciefiek met bepaalde zaken omgaan.

kristien
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 januari 2010, 18:18

Bericht door kristien » 25 januari 2010, 12:55

Hallo,

Wij staan nu op de wachtlijst bij roh voor een sibling tusen 0 en 8 jaar.Misschien zijn er onder jullie nog mensen die er voor een sibling opstaan?

Groetjes Kristien

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 6 april 2010, 20:43

kristien schreef:Hallo,

Wij staan nu op de wachtlijst bij roh voor een sibling tusen 0 en 8 jaar.Misschien zijn er onder jullie nog mensen die er voor een sibling opstaan?

Groetjes Kristien
Wij staan sinds 23 februari bij RoH op de wachtlijst voor een sibling tussen 0 en 6 jaar.
Ik heb gehoord dat er vorige week twee siblings toegewezen zouden zijn, meer weet ik niet.

kristien
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 januari 2010, 18:18

Bericht door kristien » 11 april 2010, 10:54

Ann S schreef:
kristien schreef:Hallo,

Wij staan nu op de wachtlijst bij roh voor een sibling tusen 0 en 8 jaar.Misschien zijn er onder jullie nog mensen die er voor een sibling opstaan?

Groetjes Kristien
Wij staan sinds 23 februari bij RoH op de wachtlijst voor een sibling tussen 0 en 6 jaar.
Ik heb gehoord dat er vorige week twee siblings toegewezen zouden zijn, meer weet ik niet.
Hallo

Wij hebben net gekeken op de nieuwe lijst en inderdaad is er een sibling van 0-5.5 en een sibling van 0-9 weg. Voor ons en voor jullie natuurlijk ook goed nieuws.Elke keer een stapje dichter tot onze kinderen.
groetjes

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 15 april 2010, 16:27

Hoi Kristien,

Hebben jullie ook een mailtje gekregen van RoH met de boodschap dat er wijzigingen in de procedure zijn?

kristien
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 januari 2010, 18:18

Bericht door kristien » 16 april 2010, 8:35

Ja, we hebben gebeld naar Ray of hope en het is inderdaad zo. Is een spijtige en kostelijke zaak.
Maar niemand kan daar aandoen, het was te verwachten dat er strengere maatregelingen gingen komen.
Maar het is een spijtige zaak. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten