Omgaan met... wachten!

Adoptie Forum
Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 16 juli 2009, 10:34

Hallo wachtertje,
De wachtlijst wordt inderdaad langer. Momenteel spreken ze van 12 tot 18 maand. Dit is nog niks vergeleken met andere landen. Vorig jaar als wij op intake gingen (4/09/2008) zeiden ze 3 tot 6 maand na versturen dossier. Wel ons dossier is verstuurd op 5/01/2009 en wij zijn afgereisd voor de eerste maal op 16/05. dus hun inschatting was correct. ( als alles vlot was verlopen hadden we al kunnen afreizen op 28/3 maar dat kindje was niet meer adoptabel omdat familie het terug genomen heeft.) Dit kan wel eens gebeuren in Kazachstan.
Wat ons beteft zijn wij zeer tevreden over HKM en ons hart ligt in Kazachstan. Ook bij ons deden ze in de cursus zeer deprimerend over dit land.

Groetjes,
Els D.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 17 juli 2009, 10:58

Bij ons gelukkig niet, voor zover ik me herinner. Nu, wij zijn verknocht aan Ethiopië, misschien stond ik er daardoor minder voor open, maar waarom zouden ze er negatief/deprimerend over moeten doen?
We hebben heel veel gehad aan de cursus, zowel inhoudelijk als de vrienden die we er aan hebben overgehouden. maar soms vond ik de cursus sowieso wat de negatief getint. misschien om mensen wat met de voeten op de grond te zetten?

Kies het land an bureau uit waar je ten eerste natuurlijk terecht kan, en ten tweede waar je je goed bij voelt. Geen gemakkelijke keuze, dat geef ik zeker toe, maar je komt er wel uit!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten