India: nieuwe rechter

Adoptie Forum
Plaats reactie
sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

India: nieuwe rechter

Bericht door sanmal » 12 juli 2009, 23:22

Er is sinds kort een nieuwe rechter in de family court in calucutta. Dit is positief omdat er dan misschien toch vooruitgang komt. Negatief kan het zijn omdat het weer een hele tijd kan duren eer deze rechter alles heeft doorgenomen.
Naar mijn mening wordt er te weinig aandacht aan onze zaken besteed. Elke dag die voorbij gaat is een dag verloren. Ambassades, ministeries,...ze zullen wel een keer bellen maar hun nek uitsteken zullen ze nooit ofte nimmer doen. Het zijn wij die uiteindelijk alles moeten doen.
Als je het uiterst zakelijk bekijkt: al die kinderen hunkeren naar goede ouders, wachtend in die weehuizen en verlangend naar aandacht en een warm gezin. Ouders zitten maandenlang, jarenlang in stress te wachten: als rechtbanken adequaat zijn kunnen ze snel goedkeuringen uitspreken. Op deze manier verdienen de advocaten meer, de rechters meer, de adoptiecentra meer...uiteindelijk draait het voor velen om geld. Als al deze mensen een miminmale inzet tonen krijgen zullen de mensen die hunkeren naar hun kind tevreden zijn.

Laten we hopen dat al deze mensen hun hart laten werken...

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 14 april 2010, 11:53

Bij adoptie uit India heb ik in een bericht dat enkele jaren oud is gelezen dat Het weeshuis waar zij samen mee werkten is de samenwerking gestopt. Er was zicht op een ander weeshuis .
Kan iemand mij zeggen hoe de zaken nu staan?

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 15 april 2010, 9:31

Best eens met VZ zelf contact opnemen denk ik.
Kolkata gaat de bestaande wachtlijst afwerken.
De kindjes uit het andere weeshuis (proefdossiers)zijn nog niet hier, maar dat zal, denk ik, ergens de komende maanden wel gaan gebeuren. Dan zal K&G het kanaal evalueren en dan tja...
Ik veronderstel dat ze dan eerst de bestaande wachtlijst zullen afwerken als er in Kolkata nog altijd geen beweging in de zaak zit?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast