Maatschapelijk onderzoek

Adoptie Forum
Plaats reactie
Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Maatschapelijk onderzoek

Bericht door Jal » 14 december 2007, 21:10

Hey,

wij gaan binnenkort hoop ik beginnen met het MO, wij zijn op een afspraak aan het wachten sinds maarts 2007, ik begin een beetje zenuwachtig te zijn. Kunnen jullie me voorbelden geven van vragen. Er zijn 4 afspraken, kunnen jullie wat meer info geven?

Dank

Jal

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 19 december 2007, 8:38

Hoi Jal,

Zelf zijn we nog niet zover, dus tips of info kan ik niet geven...

10 Maanden wachten op het MO? Van welke regio zijn jullie?

Wij moeten naar De Viersprong in Brugge, West-Vlaanderen dus. Ons tussenvonnis dateert van 27/11 en volgens de telefonische info die ik gisteren kreeg zouden we ergens in maart 2008 met ons MO kunnen starten. Er is wel extra personeel in dienst gekomen waardoor de wachtlijsten uiteraard ook korter worden.

In ieder geval: veel succes met jullie MO en we duimen voor de beginseltoestemming!

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 19 december 2007, 11:53

10 maanden, zucht... dat is wel vreselijk lang. Hopelijk wordt die wachttijd snel wat weg gewerkt, he!

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 20 december 2007, 20:47

Wij vonden het ook heel erg. wij hebben tot nu toe nog niks gehoord van hun, zelf geen brief. Toen ik belde om meer info to hebben zij vonden het normaal om zo lang te wachten omdat ze veel werk hebben. Wij zijn van leuven. wij hopen om iets te horen voor januari. Ik laat dus jullie weten hoe het was.

Dank voor de antwoorden

Groetjes

emma.hanne
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 augustus 2007, 18:33

Bericht door emma.hanne » 23 december 2007, 20:00

Hoi ,

In CAW Gent zijn de wachttijden ook zo lang. Ik ben ingeschreven in jan 2007, einde cursus april,mei 2007, tussenvonnis begin juli 2007 en MO zal plaats vinden in jan en feb 2008 (heb vorige week mijn brief gehad). Er is dan nog een goede kans dat je het vonnis en de nodige papieren (bij een positief vonnnis) om je op de wachtlijst te zetten bij een adoptiebureau nog net voor de vakantie hebt. Zoniet zal dat iets voor september of oktober zijn.

Mijn MO is 1 tot 2 maand vroeger dan ze hadden gepland dus het klopt echt wel dat de wachttijden aan het verkorten zijn. Dat is toch goed nieuws al blijft wachten moeilijk natuurlijk. Een aantal mensen van Gent (ook van de cursus die eindigde in april, mei 2007) zijn ook doorgestuurd naar CAW in Brugge en zij zullen ook "al" starten in Januari 2008. Daardoor worden de wachtlijsten voor Gent ook wat korter. Ze doen blijkbaar toch wel echt extra inspanningen om het probleem van de lange wachttijden voor het MO op te lossen.
Met advies ivm MO kan ik je ook niet helpen. Ik heb om prive redenen uitstel van mijn MO gevraagd (en gekregen).

groetjes en succes

Emma

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 26 december 2007, 12:20

Jal schreef:Wij vonden het ook heel erg. wij hebben tot nu toe nog niks gehoord van hun, zelf geen brief. Toen ik belde om meer info to hebben zij vonden het normaal om zo lang te wachten omdat ze veel werk hebben. Wij zijn van leuven. wij hopen om iets te horen voor januari. Ik laat dus jullie weten hoe het was.

Dank voor de antwoorden

Groetjes
Ok, wij zijn ook van Leuven. Dan weten we waar we ons moeten aan verwachten... Veel succes in ieder geval!

Erik
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 januari 2008, 14:38

Re: Maatschapelijk onderzoek

Bericht door Erik » 15 januari 2008, 14:48

Jal schreef:Hey,

wij gaan binnenkort hoop ik beginnen met het MO, wij zijn op een afspraak aan het wachten sinds maarts 2007, ik begin een beetje zenuwachtig te zijn. Kunnen jullie me voorbelden geven van vragen. Er zijn 4 afspraken, kunnen jullie wat meer info geven?

Dank

Jal
Hallo! Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum, maar sta al net iets verder in het MO. Wij hebben namelijk gisteren ons eerste gesprek gehad met de maatschappelijk werker. Ook wij waren zeer nerveus en mede daardoor heb ik er achteraf niet zo'n heel goed gevoel bij. Het leek wel of ik niet helemaal mezelf was en maar wat uitkraamde, in de hoop dat ik een positieve indruk naliet... Hopelijk gaaat het de volgende keer beter. Een goede raad dus: blijf gewoon jezelf, de lastige vragen komen toch vanzelf! Het is de bedoeling dat ze diep graven om risico's te achterhalen en niemand wordt graag zo ondervraagd.

Erik

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 15 januari 2008, 19:48

Hi Erik,

Dank u wel voor u antwoord. Mag ik u vragen hoe lang hebben jullie moeten wachten voor MO. Ik begin echt ongerust te worden. van Maarts nog niks gehoord of gekregen. Blijft dit normaal??

Groetjes

Jal

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 16 januari 2008, 9:22

Hey Jal,

Ik hoop dat dit niet normaal is. Als ik jou was, maar misschien heb je dat al gedaan, zou ik zeker eens naar het CAW bellen. De fora hebben natuurlijk de waarheid niet in pacht maar jullie wachttijd lijkt me veruit het langste wat ik al heb gelezen!
Veel succes en hopelijk een heeeeeeel snel MO!

Erik
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 januari 2008, 14:38

Bericht door Erik » 16 januari 2008, 12:52

Jal schreef:Hi Erik,

Dank u wel voor u antwoord. Mag ik u vragen hoe lang hebben jullie moeten wachten voor MO. Ik begin echt ongerust te worden. van Maarts nog niks gehoord of gekregen. Blijft dit normaal??

Groetjes

Jal
Wij waren op 18 mei 2007 voor de Rechtbank van Leuven verschenen en hebben ook nooit iets vernomen tot we zelf contact hebben opgenomen. Een wachttijd van 7 maanden in dus niets abnormaal, maar je mag er altijd zelf eens achter vragen. Wij zijn ingedeeld bij CAW Mozaiek te Brussel.

Sterkte!

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 16 januari 2008, 21:06

Echt !!!!!
wij zijn in maarts 2007 voor de Rechtbank van Leuven verschenen en nog niks. Wij zijn ook ingedeeld bij CAW Mozaiek te Brussel.

ik heb vandaag verschillende keren gebeld maar er is een "voicemail" met als bericht, laat je telefoon nummer en wij bellen u terug.

Hebben jullie een telefoon nummer of email waar ik kan informeren aub

ik ben nu echt in paniek!!

veel groetjes
Jal

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 16 januari 2008, 21:22

Me again,

Erik hoe hebben CAW Mozaiek te Brussel jullie gecontacteerd, per brief of tel?

Dank

Jal

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 17 januari 2008, 9:17

Hoi Jal,

Naar ik hoor van andere mensen bellen zij altijd naar het CAW, mss zijn ze op woensdag niet te bereiken of zo?

In ieder geval, dit vind ik op hun website:

AW Mozaïek - Adoptie

Dienst voor maatschappelijk onderzoek in het kader van interlandelijke adoptie

Cellebroersstraat 16 | 1000 Brussel

Tel. 02.505.00.10 | Fax 02.505.00.19

adoptie@cawmozaiek.be

Telefonisch bereikbaar elke werkdag van 09.00 - 17.00 u.

Als jullie er per ongeluk tussenuit zijn gevallen, zullen ze jullie direct wel opnemen zeker ertussen? Dat hoooooooop ik toch voor jullie! Je kan misschien ook eens bellen naar Kind en Gezin als je bij CAW niemand te pakken krijgt?
In ieder geval veel moed en succes en houd ons op de hoogte! Ik duim mee voor een zeeeeeeeeeer snel MO nu!!

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 17 januari 2008, 14:15

Jal,

Al iemand kunnen bereiken??

Erik
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 januari 2008, 14:38

Bericht door Erik » 17 januari 2008, 14:16

Jal,


wij hebben contact opgenomen via e-mail

adoptie@cawmozaiek.be

Ik zou toch denken dat ze iedereen in chronologische volgorde aan bod laten komen, dus informeer maar gauw of er niets misgelopen is! Wij hebben vorig jaar in de Rechtbank iets soortgelijks voorgehad, alleen was het daar maar kwestie van enkele uren ipv maanden.
In elk geval, gebruik de wachttijd om je goed voor te bereiden, op bezoek te gaan bij contactouders (zie website VAG) en met je partner te overlopen wat jullie verwachtingen zijn wat betreft adoptie, dat jullie zeker op één lijn staan...

Groeten,
Erik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast