Maatschapelijk onderzoek

Adoptie Forum
TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 16 april 2008, 9:57

Jal en Erik,

Hoe is het ondertussen bij jullie?

Rallygirl
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2008, 10:43

Bericht door Rallygirl » 29 mei 2008, 16:50

Hallo,

ik wou even informeren of er ondertussen al schot in de zaak gekomen is. Is er iemand die een idee heeft over de wachttijden in de provincie Antwerpen en Limburg? Wij vallen net op de grens voor die twee Caw's dus weten we niet bij welk we ingedeeld gaan worden.

Groetjes

kersje
Berichten: 42
Lid geworden op: 9 april 2008, 14:25

Bericht door kersje » 29 mei 2008, 17:51

CAW in antwerpen ongeveer 6 maanden...

mieke en raf
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2008, 20:32

Bericht door mieke en raf » 30 mei 2008, 10:04

Rallygirl schreef:Hallo,

ik wou even informeren of er ondertussen al schot in de zaak gekomen is. Is er iemand die een idee heeft over de wachttijden in de provincie Antwerpen en Limburg? Wij vallen net op de grens voor die twee Caw's dus weten we niet bij welk we ingedeeld gaan worden.

Groetjes
Hallo rallygirl,
Wij wonen in Bocholt en vallen onder de JRB van Tongeren. Onze voorbereidingscursus was gedaan op 26/02/2008 en diezelfde dag hebben we alles binnengebracht in Tongeren.Op 19/03/2008 hebben we een brief ontvangen van de JRB Tongeren dat het tussenvonnis al was uit gesproken en op 26/03/2008 kregen we een brief waar dat ons levensverhaal en vragenlijst bleef want k&g kon nog geen dossier opmaken voor caw.Wij alles snel in orde gemaakt en op 22 mei 2008 kregen we bericht van cawsonar dat ons eerste gesprek op 16/06/2008 zal plaatsvinden. Dus zoals je ziet is het bij ons snel gegaan . Hoe het komt weten wij ook niet. Als je nog vragen hebt stel ze maar gerust want onwetend blijven is niet leuk.
groetjes
Mieke en Raf

Rallygirl
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2008, 10:43

Bericht door Rallygirl » 30 mei 2008, 10:20

Bedankt voor de tip om zo snel mogelijk ons levensverhaal te schrijven. We waren er alle twee al aan begonnen, maar het was een beetje blijven liggen. Nu horen we ook van andere koppels die bij ons in de cursus zaten dat Kind en Gezin daar heel hard achter zit. Mijn goed voornemen: Maandag moet alles af zijn en op de post gaan!
Ik wil zeker niet dat door ons de procedure vertraagt wordt!
Groetjes

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 30 mei 2008, 11:43

Hai,

Wij hebben onze vragenlijst en levensverhaal binnen de week dat we die vraag hadden gekregen opgestuurd (dat was in begin maart) en we zijn nog steeds aan het wachten op data voor ons MO (wsl september beginnen). Dus bij ons heeft dat niets geholpen :).

Succes!

kersje
Berichten: 42
Lid geworden op: 9 april 2008, 14:25

Bericht door kersje » 30 mei 2008, 12:05

Ik kan Efenen bijtreden. Ook wij hebben onmiddellijk de vragenlijst en ons levensverhaal opgestuurd naar Kind en Gezin. Maar ook wij hebben een half jaar moeten wachten vooraleer we aan het MO konden beginnen. In ons CAW is ons trouwens altijd gezegd dat de datum van het tussenvonnis bepaalt wanneer je met het MO start, en niet de datum van het binnenkrijgen van het levensverhaal.

Veel succes allemaal!

groetjes,
Kersje

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 30 mei 2008, 13:10

Bij einde van de cursus laat Triobla/VCOK aan Kind en Gezin weten dat je de cursus hebt beeindigd.
Daarop vraagt Kind en Gezin je om de vragenlijst in te vullen, de levensverhalen te schrijven en alles terug te sturen naar K&G.

Los daarvan ga je bij de JRB je verzoekschrift indienen. Als het tussenvonnis is geveld, stuurt de JRB daarvan een afschrift naar jullie thuis, én ook naar K&G.

Pas als K&G in het bezit is van het vonnis én van de vragenlijst en levensverhalen, wordt alles naar het CAW doorgestuurd.

In het geval dat K&G je tussenvonnis al ontvangen heeft, maar de levensverhalen en vragenlijst nog niet ontving, zullen ze dus inderdaad vragen om dat met spoed in orde te maken, zodat ze kunnen doorsturen naar het CAW.

In geval je je levensverhalen en vragenlijst meteen hebt teruggestuurd naar K&G, zal je daar uiteraard geen 'dringend verzoek' meer voor ontvangen, maar K&G zal die zaken ook pas doorsturen naar het CAW als ze ook het vonnis van de JRB hebben ontvangen.

Het is inderdaad zo dat bij de CAW de wachtlijsten op datum van het tussenvonnis worden afgewerkt.
Dus als je vragenlijst en levensverhalen nu al dan niet eerder bij K&G waren dan je tussenvonnis, maakt eigenlijk niet uit.
Alleen is het natuurlijk wel een aanrader om alles altijd asap in orde te brengen, voor K&G is het handig als alles meteen volledig is en ze knn doorsturen, en we willen uiteraard ook zelf nooit de oorzaak zijn van een vertraging in ons dossier.

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 19 juni 2008, 21:00

Hallo

Het is de eerste keer dat ik hier een reactie/vraag stel.

Na jaren lang de mmm te hebben gevolgd zijn we overgegaan op adoptie. Cursus enz. ligt al achter de rug. Ons tss vonnis gebeurde op 27 mei. Nu moeten we wachten op data van het caw Brugge de viersprong. Weet er iemand de redelijke recente wachttijden van daar?

Dank u wel

ps wij zijn van de streek Kortrijk

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 19 juni 2008, 21:58

In het voorjaar lagen de wachttijden daar rond de 3 à 4 maanden. Of daar ondertussen verandering in zit weet ik niet precies.

Gezien je je tussenvonnisdatum al hebt kan je gerust es bellen naar het CAW, dan geven ze je al een idee van wanneer de gesprekken ongeveer zullen kunnen doorgaan!

Veel succes!

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 19 juni 2008, 22:39

ahhh dat wist ik niet. Ik dacht eerder dat ik al als een zagemie zou overkomen :o

dank u wel

Rallygirl
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2008, 10:43

Bericht door Rallygirl » 19 juni 2008, 23:32

Hier kan je alles vragen waar je zin in hebt! Iedereen zit met vragen en onzekerheden en via deze weg kunnen we elkaar een beetje helpen en steunen.
Veel succes met jullie verdere procedure!

Groetjes

V

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 20 juni 2008, 13:55

Verena,

Als je graag wil, kan je gerust komen meeschrijven bij "Prille start van de procedure... wie ook?"

Daar schrijven veel meer mensen, en het is altijd leuk om ervaringen te delen!

Groetjes,
Tabitha

Julia
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 april 2008, 23:33

Bericht door Julia » 12 december 2008, 8:42

Bij ons waren de wachttijden eerder een leuke verrassing. Op de cursus hadden ze voorspeld dat we tegen januari misschien ons eerste gesprek zouden mogen verwachten, maar neen, hoor. Tegen half januari verwachten we zelfs al het advies van het CAW!

In juni was onze cursus gedaan, het heeft dan (wegens verhuis en verandering van domicilie) nog tot einde juni/begin juli geduurd voor we ons levensverhaal en zo opstuurde. In september kregen we plots bericht van K&G dat alles al door de jeugdrechtbank was, we moestne dus zelfs niet verschijnen en diezelfde dag belde CAW mozaiek ons op voor de gesprekken. In oktober hadden wij ons eerste gesprek, vorige week ons laatste, mooi op twee maanden tijd, dus. Wij hebben echt geen last gehad van lange wachttijden. En volgens wat ik hoorde in onze groep, hadden de meeste koppels ongeveer dezelfde periode hun gesprekken.

Good luck iedereen!

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 12 december 2008, 11:48

Dan zijn de wachttijden inderdaad eindelijk weggewerkt. Mooi is dat!

Succes met het advies!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten