erkenning in Belgie

Adoptie Forum
Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 14 december 2009, 8:13

Zou dat niet zijn omdat Polen tot de EU behoort dat de hele administratieve mallemolen anders is?

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 15 december 2009, 21:30

Hallo

Ondertussen nog geen erkenning. We schakelden al verschillende instanties in maar voorlopig zonder resultaat.

@Tabitha.. Ze kunnen hem als ze heel moelijk doen wel nog "afnemen" maar zover komt het echt niet. Die vrouw van het fca dreigde daar wel mee. :shock: :roll:

Ze zei me letterlijk als ze iets in zijn dossier ziet dat ze niet akkoord mee gaat dat hij terug moet. Hij mocht volgens haar zelf nog niet in België aanwezig zijn.

Ons adoptiebureau nam zelf al verschillende keren contact op met het fca maar krijgen ook geen gehoor. We schakelden Mevr.Dorine Chamon in (hoofd adoptieambtenaar)Zij probeert ook meer neiuws te verkrijgen. Tot nu toe zonder resultaat.

Ik heb naar Senator Schelfthout Els een mail verzonden of zij ons op de een of andere manier kan/wil helpen en ze antwoorde heel snel dat ze een dingende tussenkomst aanvraagde aan de minister. Mijn adoptiebureau kreeg nu de bevestiging dat het in orde zou moeten komen.. laat ons hopen (OM ZOT TE WORDEN).

Verder is ons baaske ons grootste geluk..

@Tabitha.. We vonden het beiden fijn om je zomar onverwachts te kunnen ontmoeten...Als we allemaal op onze plooi zijn kunnen we eens bewust afspreken (shopping K ? :D )

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Bericht door verena » 23 december 2009, 21:40

JEEEEHHHHAAAAAA

De erkenning is binnen!!!
Eindelijk. We hebben dit alles te danken aan de tussenkomst van Mevr. Schelfthout. De dag na ons telefoon gesprek bevestigde ze ons dat het in orde is en de papieren verzonden worden en ja hoor.. De dag erop kregen we een aangetekend schrijven om t melden dat de papieren in orde zijn. Indien we ze willen (???) moet je ze aanvragen.. Hoe moeilijk ze het eigenlijk maken. Tuurlijk willen we de papieren want zonder kan je niks doen. Uiteindelijk kregen we deze vm de offieciële papieen en we gingen onmiddelijk naar get gemeentehuis.
Waar er eigenlijk nog niks gebeurde... De wijkagent moet eerst langskomen, ik ging er deze middag naartoe maar vanaf morgen heeft hij verlof en zonder zijn papieren kon (wilde) hij nog niet komen :evil:
Volgende week dinsdag kom hij normaal gezien en dan kunnen ze in het stadhuis zijn inschrijving verder zetten.

Ik ben er bijna zeker van dat ik iemand in het gemeenteuis zag van hier op de site (een dame uit Heule met 3 adoptiekindjes) Ds als je meeleest, het koppeltje dat voor jou aan de beurt was met het blonde kleine kereltje..; twas ik :D

Groetjes
Verena

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 23 december 2009, 21:55

super dat het in orde is!
de logica is idd soms ver te zoeken, maar enfin, het einde van jullie papiermolen is in zicht! ;)
verena schreef:@Tabitha.. We vonden het beiden fijn om je zomar onverwachts te kunnen ontmoeten...Als we allemaal op onze plooi zijn kunnen we eens bewust afspreken (shopping K ? :D )
deal! :)

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 24 december 2009, 6:57

Hé Verena, wat fijn dat dit nu toch nog voor het einde van het jaar in orde is! Nu kunnen jullie rustig genieten van de eerste Kerst samen! Veel plezier!

Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Bericht door Aline » 24 december 2009, 7:29

Eindelijk verena!
Wat een goed gevoel moet dat zijn dat je eindelijk die goedkeuring hebt. En nu net met kerst aaah :D Het kan niet beter!

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 24 december 2009, 9:53

Ha, super!
Veel mensen waren kwaad op Schelfhout omdat ze zich (bij wijze van spreken) een kindje binnenvloog. Maar, als ze zich dan inzetten om adoptieouders te helpen, dan kan je dat wel voor een stuk vergeven denk ik zo :wink: :lol:

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 26 december 2009, 17:58

Dag Verena,

goed dat jullie papieren intussen zo goed als in orde zijn gekomen.
Niettegenstaande wij ook al vele uren in het stadhuis doorbrachten om al onze papieren in orde te krijgen, waren wij het van deze keer niet die net achter jullie stonden.
Wij liepen woensdag wel met onze 4 kids rond in Kortrijk, maar dit keer niet binnengegaan in het stadhuis...

Alvast goede wensen voor iedereen !

ciska
mama van 3 adoptiekids en 1 biootje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten