Verzoekschrift

Adoptie Forum
Plaats reactie
Ka'tje
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 januari 2010, 12:39

Verzoekschrift

Bericht door Ka'tje » 19 januari 2010, 12:43

We hebben net beslist om te starten met onze tweede procedure en hebben alweer een beginnersvraagje :-) Het verzoekschrift dat je moet indienen bij de JRB moet blijkbaar in tweevoud. Mag dit gewoon een copie zijn of moet ik het nog ergens afprinten omdat de originele handtekening er op moet? (printer weigert alle medewerking!)

Alvast bedankt om te antwoorden!

Ka'tje

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 19 januari 2010, 13:17

Ik denk inderdaad twee originelen en geen kopies...

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 6 juli 2010, 23:12

We zijn aan het kijken welke papieren nodig zijn voor de aanvraag in te dienen.

Mag dat een Kopie zijn van het verzoekschrift vrijwillige verschijning.
Dan hebben we nog andere papieren nodig zoals bewijs van woonst, nationaliteif, afschrift uit huwelijksacte, geboorte......
Moet ik al die paperassen aanvragen op het stadhuis og gebeurt dit door de rechtbank?

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 6 juli 2010, 23:13

We zijn aan het kijken welke papieren nodig zijn voor de aanvraag in te dienen.

Mag dat een Kopie zijn van het verzoekschrift vrijwillige verschijning.
Dan hebben we nog andere papieren nodig zoals bewijs van woonst, nationaliteif, afschrift uit huwelijksacte, geboorte......
Moet ik al die paperassen aanvragen op het stadhuis og gebeurt dit door de rechtbank?

Ka'tje
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 januari 2010, 12:39

Bericht door Ka'tje » 6 juli 2010, 23:45

Barbara,

Je kan het verzoekschrift afdrukken van de website van K&G. Dat doe je 2 maal zodat er op elk exemplaar een originele handtekening staat. De andere papieren met je zelf bij de gemeente aanvragen.

Groetjes en veel succes!

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 10 juli 2010, 10:29

merci,
De papieren zijn opgevraagd en gisteren binnengedaan. Nu is het wachten op bericht.
Kan iemand mij vertellen hoelang we ongeveer gaan moeten wachten??

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 10 juli 2010, 14:28

Ik denk dat je vrij snel bericht van de JRB zal krijgen, maar ik vrees dat (door de vakantie) je datum voor 1ste verschijning pas in september zal zijn, maar ik hoop voor jullie van niet natuurlijk...
Je kan ook altijd eens bellen naar de griffie zelf.

grts

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 28 juli 2010, 17:12

danku,

ik zal nog wachten met bellen tot na de vacantie,

Nu heb ik ergens gelezen dat ze soms onverwachts thuis komen controleren ipv dat men naar de rechtbank moet om een tussenvonnis te geven en een maatschappelijk onderzoek aan te bevelen.

Daarjuist belde de politie aan ( denk dat er ook een maatschappelijk assistent bij was) Ze waren er maar 5 min voor een heel andere reden. Er zijn problemen met de buurt maar we houden ons daar liever buiten.

Maar ons huis lag er niet proper bij , mijn man die juist uitzonderlijk de nacht had gedaan sliep nog half.

Zo dit iets met het MO kunnen te maken hebben????

Bien
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 september 2008, 16:02

Bericht door Bien » 29 juli 2010, 11:19

Dat denk ik niet hoor. Moest dat al zo zijn dan zouden ze ook wel duidelijk zeggen dat ze om die reden langskomen. Maak je daar maar geen zorgen over.
Trouwens, wij hebben ons verzoekschrift (voor een tweede procedure) dinsdag gaan indienen. De griffier vertelde ons dat we hierover ten vroegste in september iets zouden horen. Waarschijnlijk zal de zitting voor oktober zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten