trouwen

Adoptie Forum
DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 8 februari 2010, 18:56

hey inge-rainer,

proficiat met jullie intake, wij mogen 19 maart al eens gaan luisteren naar info van fiac. Ik hoop dat we jullie vlug mogen vergezellen. Hou ons alvast een stoeltje vrij :) :wink:

grst gumi

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 8 februari 2010, 20:16

Gumi,

Hebben jullie zelf naar FIAC gebeld ivm die info-avond ? En plannen zij slechts een beperkt aantal infosessies per jaar ?
Graag wat meer uitleg want ik heb hun info op de website precies verkeerd begrepen :wink:

Groetjes,

Anneleen

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 8 februari 2010, 21:17

hey anneleen,

keek even snel op fiac website, en ik vrees dat de infonamiddag van 19 maart vol zit, want de aankondiging die ik zag vorige week is van hun kalender. Hou de website in de gaten, blijkbaar wordt hij */- alle 2 maand georganiseerd.

grts, gumi

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 8 februari 2010, 21:41

Gumi,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal de website zeker in 't oog houden. Maar wat mij eigenlijk vooral verbaasd is dat je dus blijkbaar zonder geschiktheidsvonnis naar die info-avond kan ? Want ik meende gelezen te hebben dat je je enkel kan inschrijven als je effectief een geschiktheidsvonnis (en dus niet enkel tussenvonnis) op zak hebt ?

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 9 februari 2010, 9:07

@ Anneleen,
ben je enkel in FIAC geïnteresseerd? Van hen heb ik ook begrepen dat je eerst een geschiktheidsvonnis moet hebben, dat staat zo op hun website. Een mail heeft ook niks opgeleverd.

Bij Ray of Hope daarentegen kan je wel al gaan als je de voorbereidingscursus gevolgd hebt. Hiervoor kan je je via mail aanmelden.

groetjes
dinootje

inge_rainer
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:39

Bericht door inge_rainer » 9 februari 2010, 13:29

gumi schreef:hey inge-rainer,

proficiat met jullie intake, wij mogen 19 maart al eens gaan luisteren naar info van fiac. Ik hoop dat we jullie vlug mogen vergezellen. Hou ons alvast een stoeltje vrij :) :wink:

grst gumi
Voor welk land willen jullie gaan Gumi?
wij hadden effectief ook ons geschiktheidsvonnis nodig vooraleer we op infonamiddag konden gaan.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 9 februari 2010, 19:55

hey dames,

ik weet het, wij dachten ook altijd dat je enkel aan een infonamiddag bij fiac kon deelnemen MET een geschikheidsvonnis, maar op de aankondiging van de namiddag stond letterlijk : VOORWAARDE: AFRONDING VAN DE VOORBEREIDINGSCURSUS. Ik heb ook lettelijk vermeld in onze mail dat we nog wachten op ons maatschappelijk onderzoek, maar we mogen toch gaan. Een welkome meevaller!
@inge-rainer: wij hebben grote interesse in een adoptie uit Zuid-Afrika

inge_rainer
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:39

Bericht door inge_rainer » 10 februari 2010, 10:59

@ Gumi: er staat nu op hun site dat ze vragen om je aan te melden als je in aanmerking komt voor ZA, dus zeker doen zou ik zeggen. Ze komen op de infonamiddag wat streng over, maar nadien op het intake gesprek is het heel aangenaam hoor.

En ik ben blij dat wij voor ZA gekozen hebben. Ziet er heel goed uit qua hygiëne in het opvangtehuis e.d. en dat stelt je toch wel gerust ivm de gezondheid van je kindje he.

tess
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 juli 2008, 17:04

Bericht door tess » 10 februari 2010, 12:50

Hallo allen

Wij gaan nu vrijdag ook naar FIAC voor de infonamiddag en de week nadien voor intake voor Zuid Afrika.
Ben blij dat we al weten dat ze wat streng overkomen bij de infonamiddag...
Inge, wij zullen dus maar een paar nummers na jullie komen denk ik?

Groetjes
Tess

inge_rainer
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:39

Bericht door inge_rainer » 10 februari 2010, 14:43

mijn man heeft net gebeld dat er in de krant staat dat er in Zuid Afrika gisteren een weeshuis is afgebrand met meer dan 10 doden... Een mens voelt zicht toch direct verwant he!

@ Tess: leuk, dan zullen we mekaar zeker nog wel is tegenkomen op de infoavonden ofzo

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 2 juni 2010, 17:11

:) Onze trouw datum ligt vast. Daarna kunnen we echt beginnen aan de procedure. Voor vele landen moet je meerdere jaren getrouwd zijn. Het aantal jaren bedoelen ze daarmee het aantal bij afhalen van het kind of bij intake??? Nemen ze het aantal jaren erg strikt of wijken ze daar wat van af.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 4 juni 2010, 11:11

hey Barbara,

Van harte proficiat met je huwelijk!
Er wordt gerekend vanaf intake, dus bv voor Zuid-Afrika vragen ze bij intake dat je minimum 5 jaar gehuwd bent. Als je bv nog maar 4 jaar gehuwd bent en toch al 1 jaar officieel samenwonendvoor de trouw, kan je dossier persoonlijk bekeken worden.
veel succes
gumi

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 4 juni 2010, 12:53

Danku,

Tja dan word het voor sommige landen nog langer wachte. Maar tja we hebben nog geen keuze van land gemaakt dus.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten