binnenlandse adoptie infosessie 17 maart

Adoptie Forum
frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 4 november 2010, 21:24

hallokes,

Ik denk dat je inderdaad even informeert bij Kind en gezin of bij een adoptiebureau, maar ik meen begrepen te hebben dat geen maximum leeftijden hebben maar dat ze het bekijken tijdens het maatschappelijk onderzoek.

veel succes in ieder geval!!

clio
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 november 2010, 16:01

Bericht door clio » 4 november 2010, 21:26

Hey Ilse,ik heb het gevraagd aan k&g ze zeiden dat er geen max leeftijd is voor een baby in België,kheb wel al rondgebeld naar adoptie bureaus en enkel Roeselare en Antwerpen gewenst kind zou met ons verder willen gaan,Gent bvb gaat nie boven de leeftijd van 40j,en dit terwijl er geen max leeftijd opstaat volgens de wet?als de bio-moeder geen vereiste verlangt qua leeftijd van de adoptieouders dan hebben we geluk,als ze telkens zeggen dat ze jonge ouders willen,tja dan worden we wat opgeschoven op de lijst,maar kheb het er echt voor over,we zijn al meer dan 10jaar aan het sukkelen,we konden echt jongere ouders geweest zijn,maar ja,ti's nu zo en die paar extra jaar gaan nu ook geen verschil malen hè,groetjes Clio

ingske001
Berichten: 115
Lid geworden op: 6 december 2010, 18:21

Bericht door ingske001 » 8 december 2010, 21:54

Hallo allemaal,

Ook wij hebben deze week ons aanmeldingsformulier voor binnenlandse adoptie naar K&G gestuurd. Ook wij hadden een beetje schrik dat het adoptiebureau over onze leeftijd zou struikelen, wij zijn 38 en 40. Dus een mailtje gestuurd naar Gewenst Kind en ik kreeg direct daarna al antwoord dat er geen maximum leeftijd is opgenomen in het BW inzake adoptie en dat ik hen zeker nog telefonisch mocht contacteren voor meer informatie wat ik dus ook ga doen. Dit was dus voor ons een hele opluchting. Nu is het dus afwachten wanneer we op cursus mogen gaan en dit zou wel eens lang op zich kunnen wachten. Ik hoop dat het toch nog in 2011 zal zijn.

groetjes
Ingske

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten