binnenlandse adoptie infosessie 17 maart

Adoptie Forum
bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 11 maart 2010, 14:20

gelukkig maar ! :D

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 11 maart 2010, 14:57

Ze zijn daar echt SUPER vriendelijk!

Weet je wat ik een beetje jammer vind? Op dit forum is er zo weinig te lezen rond binnenlandse adoptie.
Op dit moment heb ik de indruk dat het qua wachttijd niet meer zo veel uitmaakt of je nu voor binnenlandse of buitenlandse kiest.Ik vind het dus raar dat er zo weinig voor binnenlandse adoptie gekozen wordt.

Of zie ik dit verkeerd??

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 11 maart 2010, 17:10

inderdaad gelukkig!!!

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 18 maart 2010, 9:29

hallo hallo,

gisteren naar de info avond binenlandse adoptie geweest
Om te beginnen met de wachttijd. Die is voor heterokoppels... 3 jaar :shock: :shock: vanaf het moment dat je... je inschrijft bij Kind en Gezin :shock: jaja die allereerste stap.. Het is wel zo dat deze wachttijd voor holebikoppels en alleenstaanden langer is, omdat de buikmama haar grenzen mag aangeven over bij wie het kind terechtkomt, net zoals jij je grenzen mag aangeven over welke kindjes je aanvaardt.
De kostprijs is altijd 7500 euro.
Het is een open procedure, vgl. Sri Lanka.
Het is enkel toegankelijk voor koppels met een fertiliteitsprobleem, of een probleem waardoor een zwangerschap een gevaar oplevert.
De beoordeling of je geschikt bent, gebeurt door het adoptiebureau en dit is zo goed als altijd goed, daar ze voortgaan op autoselectiesysteem. Er gaat slechts 1/6 effectief door met de adoptie, in vgl. met de infosessie.
Je krijgt altijd baby's. De buikmama heeft 2 maanden bedenktijd, die tijd brengt het kind in een pleeggezin door. Er is ook een dienst die directe plaatsing doet vanuit de materniteit, maar dan moet je in je achterhoofd houden dat het kan teruggaan naar de buikmama

Dus... op zich ook een interessante procedure.
Laatst gewijzigd door dinootje op 19 maart 2010, 8:36, 1 keer totaal gewijzigd.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 18 maart 2010, 9:48

Hey

Bedankt voor het verslagje!
3 jaar, dat is korter dan bij buitenlandse adoptie! Hoeveel diensten zijn er eigenlijk?

Jullie keuze is nog niet gemaakt?

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 18 maart 2010, 12:19

Hey iedereen,

ik moet zeggen dat ik een zeer goed gevoel heb na de infoavond gisteren!
Wat ik opmerkelijk vond is dat een alleenstaande vrouw over het algemeen langer moet wachten dan holebikoppels (ook mannenkoppels).Niet dat ik dat heel erg of onrechtvaardig vind hoor.
3 jaar wachtijd (gemiddeld)voor een heterokoppel valt ook erg mee.
Wat hij zij over de autoselectie viel mee ook erg mee, eens je tot aan het maatschappelijk onderzoek bent geraakt is de kans miniem dat je niet geselecteerd word.

Groeten,
AQtie

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 18 maart 2010, 12:23

EfenEn schreef:Hey

Bedankt voor het verslagje!
3 jaar, dat is korter dan bij buitenlandse adoptie! Hoeveel diensten zijn er eigenlijk?

Jullie keuze is nog niet gemaakt?
Al ik me niet vergis zijn er 5 diensten.

2 in Antwerpen: de Mutsaard en Gewenst Kind
2 in gent:De Visserij en Gents adoptiecentrum
en nog een dienst in Roeselare geloof ik.

Groetjes,
AQtie

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 18 maart 2010, 12:39

ja het was interessant maar t meeste wisten we eigenlijk al vond ik door na te lezen op internet en 'van horen' en zo
en idd het autoselectiesysteem is idd al een goeie selectie want de hele procedure is voor jezelf/als koppel wel een zelfevaluatie
en 3 jaar valt nog mee hé :D

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 18 maart 2010, 12:58

@ efenen : wij zijn bezig met het MO voor buitenlandse adoptie en zijn nog steeds zeker van die keuze hoor. Wij willen ons echter volledig informeren alvorens een definitieve beslissing te nemen.
Nu hebben we nog FIAC en HKM waar we naartoe moeten. Eens we alle info hebben, zetten we de voor ons passende keuzes naast elkaar en nemen we een definitieve beslissing

groetjes,
Dinootje
Laatst gewijzigd door dinootje op 19 maart 2010, 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 18 maart 2010, 13:10

Ah ja ook nog dit :
Als je voor een tweede kind gaat, ga je direct naar het bureau waar je de eerste keer was - zij regelen het met Kind en Gezin enz., en je wordt tussengeschoven op de wachtlijst omdat men wil dat je kindjes geen groot leeftijdsverschil hebben. Ze werken er op de wachtlijst met 2 nieuwe adoptieouders, 1 voor een tweede kind, 2 nieuwe,...
Dit is even slikken/langer wachten voor de ouders voor een eerste kind, maar maakt het wel mogelijk 2 kindjes met een leeftijdsverschil van 2 jaar of zo te krijgen. Als dezelfde buikmama nogmaals een kind afstaat, gaan ze jou ook altijd contacteren om de biologische brussen samen te houden.

voila, ik denk dat ik het nu allemaal gezegd heb.
Laatst gewijzigd door dinootje op 19 maart 2010, 8:40, 1 keer totaal gewijzigd.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 18 maart 2010, 13:32

merci voor alle info, is wel eens interessant om te lezen!

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 18 maart 2010, 18:07

bieke01 schreef:ja het was interessant maar t meeste wisten we eigenlijk al vond ik door na te lezen op internet en 'van horen' en zo
en idd het autoselectiesysteem is idd al een goeie selectie want de hele procedure is voor jezelf/als koppel wel een zelfevaluatie
en 3 jaar valt nog mee hé :D
Idd veel nieuws viel er niet te rapen, toch hield ik er een positief gevoel aan over!

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 18 maart 2010, 19:21

ja wij ook hoor !
ons briefke met bevestiging is al op de post !

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 18 maart 2010, 22:26

bieke01 schreef:ja wij ook hoor !
ons briefke met bevestiging is al op de post !
Het mijne ook! :D

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 19 maart 2010, 10:23

AAAAAAaaaah oef

Het doet me nog plezier te horen dat ze nog steeds over een wachttijd van 3 jaar spreken. Wij hebben nu net een jaar.

Hebben ze al iets gezegd of er dit jaar nog een curcus zal plaatsvinden?. Wij zijn namelijk de volgende op de wachtlijst voor de curcus!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten