adoptie in gezin met bio kids

Adoptie Forum
dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

adoptie in gezin met bio kids

Bericht door dinootje » 4 februari 2010, 8:16

@ tine, knolletje,
ik heb even een nieuw topic gestart, omdat er waarschijnlijk mensen op het adoptieforum zitten die (nog) niet zo graag lezen over bio kids.
Wij hebben een zoontje van 8, hij gaat echter ook regelmatig naar zijn papa. Ventje heeft geen eigen kids.
Ik ben ook zeer benieuwd naar hoe ze hem zullen inpassen in het MO. Hij is niet meer heel klein, waardoor ze hem niet over het hoofd zullen zien, maar toch ook nog niet zo groot om echt gehoord te worden neem ik aan. Ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen hieromtrent te lezen.
groetjes
dinootje

S&S
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 januari 2010, 9:10

Bericht door S&S » 4 februari 2010, 9:08

Hallo,
Wij hebben ook een dochtertje (bio). Op het moment van het huisbezoek moest zij thuis zijn maar zij was toen nog maar 2,5 jaar.Ze kijken natuurlijk wel hoe je ermee omgaat.
Ik heb al gehoord dat ze bij oudere kinderen wel vragen stellen en hen dus echt bij het gesprek betrekken.

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 4 februari 2010, 13:39

Ik zal mij ook efkes aansluiten bij deze topic.
Heb juist ergens anders(na lang niet meer te kijken) een berichtje geplaatst ivm bio kids
mss zijn er inderdaad die het er iets moeilijker mee hebben.
Had gereageert ivm het thuisgesprek en de kindjes
(kindjes tis te zeggen onze Matthew is er 8 en onze Stephen is er 12)
Dat gesprek viel goed mee voor hen.(zie andere topic,ben geen grote schrijver)
Wij kiezen dus ook heel bewust voor een kleutertje en een Special need.

knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 4 februari 2010, 19:22

Hey,

Onze kids zijn 9 en 6 en zullen dus waarschijnlijk ook wel actiever bij het gesprek betrokken worden ( oei oei ze zullen wel klaps krijgen van onze jongsten, da ventje kan tetteren... :lol: )
Ik vraag mij echter af in hoeverre deze info bepalend zal zijn voor het vonnis? we zien wel zeker... :?
Onze kinderen hebben we wel van bij het begin betrokken bij de adoptie en ik moet zeggen dat dit al voor wat fantastische citaten heeft gezorgd, Ze beseffen wel niet echt de volledige draagwijdte van wat er gebeuren zal maar ik verschiet hoe "naturel" ze ermee omgaan.
Ze zien het allesins zitten en ik vind dit een hele mooie wending in ons gezinsleven!!

Ik begrijp ook wel dat het niet voor iedereen zo evident is om mee te lezen als er al bio-kids zijn toch vind ik het goed dat er ook nog gezinnen met eigen kinderen zijn die kiezen voor adoptie!!

Greetz :wink:

knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 4 februari 2010, 19:25

@ Tine en Dinootje: ik hou jullie op de hoogte van hoe het hier verlopen is.

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

ray of hope

Bericht door tine en filip » 9 maart 2010, 15:16

heb ondertussen naar Ray of hope gebeld en zij waren heel vriendelijk. Zij vertelden me dat zolang Ethiopië in zijn voorwaarden schrijft dat er al 3 kinderen in het gezin mogen aanwezig zijn dat dit dan ook totaal geen probleem is.
Zij hadden al voor verschillende gezinnen in deze situatie bemiddeld.
Nu is het aan ons natuurlijk om te beslissen voor Ray of hope of voor Fiac.
Einde april hebben we een info middag bij Fiac ; ik ben eens benieuwd!

knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 9 maart 2010, 21:13

@ Tine en Filip: hopelijk heeft het telefoontje opgelucht en kunnen jullie de gesprekken met een enigzins gerust hart verder zetten, hihi :wink:
Ik hoop op een goeie nachtrust want eerlijk gezegd voel ik de spanning wel stijgen...
Over het adoptiebureau zijn wij er al uit dat we voor Ray of Hope gaan kiezen, we hadden na het bezoek allebei een fijn gevoel :D :D
ik hou jullie op de hoogte ivm ons eerste gesprek!!

Marie-
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 maart 2010, 12:09

Bericht door Marie- » 17 maart 2010, 12:34

Hallo,
Aangezien ik al een tijdje meelees op "prille start adoptie" wou ik me toch even voorstellen.


Wij zijn een gezin met 2 bio kinderen. Sinds januari 2009 zijn we bezig met onze adoptieprocedure. Wij hebben bewust voor een derde kindje via adoptie gekozen. Sinds begin januari zijn we in het bezit van ons definitief vonnis. We waren dus enkele dagen te laat om ons aan te melden voor de wachtlijst van ROH :(

Aangezien we graag uit Ethiopie zouden adopteren is het ogenblik is het voor ons dus afwachten tot de wachtlijst van ROH terug open gaat.

Zijn er hier nog mensen uit Vlaams-Brabant?

Groetjes

Marie-
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 maart 2010, 12:09

Bericht door Marie- » 17 maart 2010, 12:45

Knolletje, Dinootje,Tine en Filip

Nog veel succes met jullie MO!
De gesprekken met de kinderen velen goed mee. Ons zoontje was heel enthousiast naar de maatschappelijk assistente toe, ons dochtertje was iets meer afwachtend. Ze hebben aan hun gevraagd of ze wisten wat dat was "adoptie" en wat ze daarvan vonden. Ze hebben ook hun kamertje en speelgoed mogen laten zien. Zij vonden het huisbezoek heel leuk.

knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 17 maart 2010, 13:34

Hihi, ben wel benieuwd hoe het huisbezoek hier zal verlopen en hoe de kinderen zullen reageren...
De maatschappelijk werkster zei dat ze het redlijk kort ging houden en dat ze het vooral belangrijk vond om hen eens te zien, niet zozeer om hun uit te vragen.
Ze gaf ook de boodschap dat ze niet kwam inspecteren hoe proper het hier was!!! :wink:
Vind ik trouwens héél goed van haar,hihi...

Marie-
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 maart 2010, 12:09

Bericht door Marie- » 25 maart 2010, 9:18

Tine en Filip,

Ik begrijp je ongerustheid. Ik heb hetzelfde gevoel. Ook wij komen practisch alleen in aanmerking voor adoptie uit Ethiopie doordat we al 2 biologische kinderen hebben. Wij hebben al wel een positief vonnis, maar kunnen door de stop op de wachtlijst voor het ogenblik niet echt iets doen behalve wachten tot die wachtlijst terug open gaat. Als Ethiopie zijn voorwaarden ook strenger maakt, door bijvoorbeeld het aantal biologische kinderen te beperken, vallen wij ook uit de boot. Ik durf mijn ongerustheid niet echt uiten op het forum "prille start adoptie", omdat mijn ongerustheid voor sommige mensen waarschijnlijk heel egoistisch klinkt.

Ook ons MO verliep een beetje zoals dat van jullie. Mijn beide ouders zijn overleden op een tijdspanne van 4 maanden, net nadat ons dochtertje geboren was. Het was voor hun heel belangrijk om te weten hoe ik daar mee om gegaan ben.
Ze wilden weten of je over dat soort emoties kan praten, omdat je daar later ook met je adoptiekind moet over kunnen praten.

Ik wens jullie nog veel succes met het verdere verloop van jullie MO.

Groetjes

Gitte
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 15:14

Bericht door Gitte » 25 maart 2010, 13:28

Wij zitten volop in de procedure om vanuit Kazachstan te adopteren.(zijn sinds een paar dagen terug uit Kazachstan)Wij hebben zelf 2 biokids(8 en 12)en zijn gegaan voor een iets ouder kindje (hij is er nu 4)
Wij zijn nu juist de bindingdperiode voorbij en hadden onze rechtbank aansluitend en zitten dus nu in de beroepsperiode.Dit betekend ook dat we geen 3X moeten reizen maar wel 2X iets langere periodes daar.
De eerste keer zijn met met ons viertjes geweest en nu reis ik de tweede keer alleen.
en het is niet omdat je al biokids hebt dat je niet meer ongrust bent over vanalles en nog wat en het wachten duurt voor ons ook heel lang he :wink:

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 maart 2010, 15:31

Welkom marie!!

Dat is echt wel spijtig, zo juist te laat zijn...
IS Fiac geen optie? De wachttijden lopen daar met wachttijd op de aanmeldingslijst ook wel op tot 2,5 jaar...

Marie-
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 maart 2010, 12:09

Bericht door Marie- » 25 maart 2010, 16:19

Bij ROH hadden we direct een goed gevoel. Ik weet ook niet echt hoe ze bij FIAC tegenover kandidaten staan met biologische kinderen.

Maar ja, we wachten dus. En (lezen en) leven met de verhalen van de andere kandidaat adoptieouders :D

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 25 maart 2010, 18:54

He Marie, wij zijn ook van Vlaams-Brabant. Wij waren bij de laatste lichting van ROH. Er zijn 145 wachtenden voor ons! :-)
Gelukkig hebben we al een kindje uit Ethiopië, die vraagt wel genoeg aandacht om ons te 'verstrooien' en de wachttijd door te komen.
Bij ons eerste procedure waren we nr 35, en derde in onze voorkeur! Toen hebben we 6 maanden moeten wachten op een toewijzing. De tijden zijn serieus veranderd he!

Eén ding is zeker in adoptieland: Niets is zeker!
De enige manier om met die onzekerheid om te gaan is je niet te veel zorgen maken, vind ik. Ooit komt alles wel goed!


groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten