adoptie in gezin met bio kids

Adoptie Forum
knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 30 maart 2010, 20:19

Hoi Marie

Ik heb misschien een domme vraag, als jullie niet meer op de wachtlijst konden moeten jullie dan wachten tot het adoptiebureau jullie terug contacteert of staan jullie dan op een soort wachtlijst om op de wachtlijst te komen?

waarschijnlijk zullen wij ook voor het verlof ons vonnis hebben,(dat hoop ik toch :? ) kunnen wij ons dan ook laten opnemen op die lijst?

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 30 maart 2010, 21:58

Ik dacht dat ze bij FIAC werkten met een soort van pre-wachtlijst: een aanmeldingslijst en bij ROH doen ze om de zo veel tijd de wachtlijst open en dan mag je je aanvraag indienen en ze respecteren dan de data van het vonnis.

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 7 april 2010, 10:50

gisteren huisbezoek gehad. De zoon heeft het flink gedaan, hij heeft maar een 10-tal minuutjes moeten stilzitten en vraagjes beantwoorden. Het ging goed, hij was wel enorm zenuwachtig. Ik had hem op voorhand verteld dat er iemand zou komen, en hij had al allerlei vragen gesteld over hoe die persoon eruit zou zien enz.

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

Bericht door tine en filip » 21 april 2010, 17:40

Hallo,

Ik had een tijdje niet meer onder dit topic gekeken en las dus nu pas de berichtjes.
Momenteel wachten we op een advies.
Op 29 april komt ons dossier op de vergadering.

Op de site van Fiac staat bij voorwaarden Ethiopië
max. 4 kinderen ( uitzonderingen mogelijk).
Als Fiac dan zegt dat wij met ons dossier met 3 bio kids moeilijk te bemiddelen zijn omdat Ethiopië niet graag toewijst aan grotere gezinnen dan is dat inderdaad wel eerlijk maar heel teleurstellend.
Ik dacht dat er ook 1 weeshuis was waar Fiac mee samenwerkt waar Fiac zelf hun matchingen doet.

Ik hoop maar maar ben tegelijkertijd ook zo bang om te hopen... .

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 22 april 2010, 18:28

Hoi Tine,

bij RoH matchen ze enkel volgens volgorde op de lijst. Beide systemen hebben hun voor- en nadelen, maar bij dit systeem zullen ze je alleszins niet passeren omdat je al kindjes hebt.

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 22 april 2010, 18:41

Bij de groep van ROH was er vorige maand een toewijzing bij een gezin met 7 kinderen!
Een paar jaar geleden was er op TV een adoptiereportage van een meisje 'Leen'. Zij werd het negende kind van een Vlaams gezin (via ROH)!

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

Bericht door tine en filip » 22 april 2010, 19:13

Amaaaai, er is dus toch nog hoop voor ons blijkbaar!
Veel liefs,
Tine

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 26 april 2010, 18:14

Tine,

Wij staan sinds 23 februari bij RoH op de wachtlijst voor een sibling. Wij hebben 6 biologische kinderen (nieuw samengesteld gezin: ik had er al 2 toen ik Dieter leerde kennen, samen kregen we er nog eens 4). De jongste 4 zijn er alle dagen, de oudste 2 om de 14 dagen een weekeinde, zij studeren in Leuven en gaan afwisselend een WE naar hun vader en naar ons. Bij RoH werd daar geen enkel probleem over gemaakt!
Ik denk dat je dus mag durven hopen ;-)

Veel succes,
Ann

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

Bericht door tine en filip » 26 april 2010, 21:00

Yes, dat is goed nieuws!
In welke regio hadden jullie je mo?
Groetjes,
Tine

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 26 april 2010, 21:21

Wij hadden ons MO in Antwerpen. Kregen daar eerst een negatief advies, waar de jeugdrechter brandhout van maakte. We hadden een heel jonge psychologe, die absoluut geen voeling had met "oudere" ouders (Dieter is 46, ik ben er 48) met biologische kinderen.
Het negatieve advies werd gewoon genegeerd en we kregen een uitgebreid beargumenteerd positief vonnis waar we onmiddellijk bij RoH mee terecht konden.
Maar ik moet wel toegeven dat het vele bange momenten met zich mee heeft gebracht.
Ik zal het allemaal pas geloven als ze er zijn ;-)

Veel succes,
Ann

knolletje
Berichten: 90
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:45

Bericht door knolletje » 27 april 2010, 13:55

whaaw... Ann!!! zo'n groot gezin en dan nog gaan voor een sibling... chapeau zulle!!

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 27 april 2010, 14:01

Wij hadden een beetje schrik dat één niet-bio kindje zich, wanneer het wat ouder werd, een beetje 'anders' of 'uitgesloten' zou voelen wanneer heel onze bende samen was. En omdat we een groot huis hebben en er nog veel plaats in ons hart was, hebben we dan maar beslist om voor sibling te gaan. Ik vind een groot gezin véél gemakkelijker dan een klein gezin, echt waar!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten