Klachten over adoptiebureau
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 5 november 2009, 17:21
Klachten over adoptiebureau
Waar kan je terecht met klachten over een adoptiebureau?
Ik las eerder al klachten over HKM. Waar gingen jullie aankloppen?
Ik las eerder al klachten over HKM. Waar gingen jullie aankloppen?
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09
Je kan naar Kind en Gezin bellen denk ik en dan krijg je mevr. Chamon zelf aan de lijn om je verhaal te doen.
Of het veel gaat helpen weet ik niet, want in België zijn de dingen altijd wat raar georganiseerd, diegenen die de adopties via de bureaus realiseren zijn K&G, dus eigenlijk moeten ze zichzelf controleren...
Of het veel gaat helpen weet ik niet, want in België zijn de dingen altijd wat raar georganiseerd, diegenen die de adopties via de bureaus realiseren zijn K&G, dus eigenlijk moeten ze zichzelf controleren...
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24 november 2009, 20:57
klachten
Bij K&G inderdaad.
Mag ik vragen welke klachten je gelezen/gehoord hebt over HKM? ik val wat uit de lucht. Ze zijn steeds super vriendelijk...
Mag ik vragen welke klachten je gelezen/gehoord hebt over HKM? ik val wat uit de lucht. Ze zijn steeds super vriendelijk...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 5 november 2009, 17:21
Beste adoptievleugeltjes
Dit forum vind ik niet geschikt om te gaan moddergooien of adoptiebureaus door het slijk te halen.
Een klacht kan je inderdaad overmaken aan K&G. Het is belangrijk dat kandidaat-adoptieouders weten waar ze terecht kunnen met een klacht. Ook KA hebben rechten. K&G registreert klachten en neemt deze ook op in haar jaarverslag. Als KA echter geen melding maken van een klacht, zal ook weinig of niks veranderen.
Met een klacht kan je terecht op klachtendienst@kindengezin.be
Dit forum vind ik niet geschikt om te gaan moddergooien of adoptiebureaus door het slijk te halen.
Een klacht kan je inderdaad overmaken aan K&G. Het is belangrijk dat kandidaat-adoptieouders weten waar ze terecht kunnen met een klacht. Ook KA hebben rechten. K&G registreert klachten en neemt deze ook op in haar jaarverslag. Als KA echter geen melding maken van een klacht, zal ook weinig of niks veranderen.
Met een klacht kan je terecht op klachtendienst@kindengezin.be
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24 november 2009, 20:57
Klachten
@Nele: versta mij niet verkeerd, ik heb helemaal geen klachten (integendeel) en ben ook niet op zoek naar klachten. Ik was gewoon verschoten van je zin dat je al heel wat klachten gelezen had over HKM...
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34
Nele73, ik begrijp uw vraagstelling niet goed. Je gooit hier op het forum de vraag over klachten en waar je terecht kan? Met meteen ook waarschijnlijk iets over HKM? En je weet zelf het goede antwoord. Klachten over HKM heb ik hier niet gelezen.Het gaat hier over een adoptiedienst met zeer gemotiveerde medewerkers die er alles aan doen om elk kandidaat adoptieouder zo goed mogelijk te ondersteunen in de weg naar een adoptiekind en een uitbreiding van je gezin.
Jammer hoor
Jammer hoor
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 februari 2010, 16:35
@Jurre: het lijkt me inderdaad niet fijn om te horen dat er klachten zijn over een adoptiebureau, zeker als je zelf volop bezig bent met een adoptieprocedure bij dat bureau. Maar de realiteit is dat die klachten er wel degelijk zijn en dat het niet over onbenullige dingen gaat zoals vriendelijkheid ed. Dit forum lijkt me inderdaad niet het kanaal om dergelijke zaken te bespreken, aangezien veel woorden verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Daarvoor is er de klachtendienst van K&G en hopelijk kunnen zij dan ingrijpen waar nodig.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24 november 2009, 20:57
klachten
Ik ga er wellicht spijt van hebben dat ik antwoord, maar hierbij toch het volgende:
Noch Jurre, noch ik hebben het item over klachten hier neergepend. Als er klachten zijn, kan je terecht bij K&G. Een simpele zoektocht via google geeft je direct dat resultaat.
Ik denk dat het normaal is dat er reactie komt als er een adoptiebureau bij naam genoemd wordt. Tenslotte zit je hier net op het forum waar alle wachtenden komen om de wachttijd te doorstaan. Of het nu wachten is op een kindje, of wachten op een volgende plaats in de procedure.
Ik heb gereageerd omdat ik verschoten was van de vermelding van het bureau. Ik ben dan ook direct via google gaan zoeken en heb niet direct iets gevonden. En, als er dan klachten zijn en je wil er niets over kwijt, laat de naam van het adoptiebureau achterwege.
Zo, is het laatste dat ik erover schrijf, want vind het een raar topic. Vergeef me mijn sceptisisme als ik steeds meer het vermoeden krijg dat het bedoeld is om een discussie uit te lokken.
Noch Jurre, noch ik hebben het item over klachten hier neergepend. Als er klachten zijn, kan je terecht bij K&G. Een simpele zoektocht via google geeft je direct dat resultaat.
Ik denk dat het normaal is dat er reactie komt als er een adoptiebureau bij naam genoemd wordt. Tenslotte zit je hier net op het forum waar alle wachtenden komen om de wachttijd te doorstaan. Of het nu wachten is op een kindje, of wachten op een volgende plaats in de procedure.
Ik heb gereageerd omdat ik verschoten was van de vermelding van het bureau. Ik ben dan ook direct via google gaan zoeken en heb niet direct iets gevonden. En, als er dan klachten zijn en je wil er niets over kwijt, laat de naam van het adoptiebureau achterwege.
Zo, is het laatste dat ik erover schrijf, want vind het een raar topic. Vergeef me mijn sceptisisme als ik steeds meer het vermoeden krijg dat het bedoeld is om een discussie uit te lokken.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34
@filou,
tot onze grote vreugde zijn wij al een hele tijd thuis met onze adoptiezoon en dus niet meer aan het wachten op ... . We lezen gewoon nog steeds mee omdat het gegeven "adoptie" ons nooit meer zal loslaten. Ik vind het gewoon jammer dat er zulke onderwerpen worden aangemaakt om?? welke reden ook? Er wordt gevraagd waar je klachten kan laten behandelen en dan in eenzelfde hkm genoemd, terwijl degene die het onderwerp post het antwoord weet en U inlogt op de dag voor een eenmalig reactie te kunnen geven. Ik vind dat zeer storend en als er al wat te klagen zou zijn dan is het de bedoeling om dit via de geëigende kanalen te doen zoals hier al meermaals is aangehaald via kind en gezin.
Bedankt aan adoptievleugeltjes om ook eerlijk te zijn en je mag hier nooit spijt van hebben. Alhoewel ik misschien straks ook denk, had ik het maar zo gelaten.
tot onze grote vreugde zijn wij al een hele tijd thuis met onze adoptiezoon en dus niet meer aan het wachten op ... . We lezen gewoon nog steeds mee omdat het gegeven "adoptie" ons nooit meer zal loslaten. Ik vind het gewoon jammer dat er zulke onderwerpen worden aangemaakt om?? welke reden ook? Er wordt gevraagd waar je klachten kan laten behandelen en dan in eenzelfde hkm genoemd, terwijl degene die het onderwerp post het antwoord weet en U inlogt op de dag voor een eenmalig reactie te kunnen geven. Ik vind dat zeer storend en als er al wat te klagen zou zijn dan is het de bedoeling om dit via de geëigende kanalen te doen zoals hier al meermaals is aangehaald via kind en gezin.
Bedankt aan adoptievleugeltjes om ook eerlijk te zijn en je mag hier nooit spijt van hebben. Alhoewel ik misschien straks ook denk, had ik het maar zo gelaten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 februari 2010, 7:38
Beste iedereen,
Dit forum heeft inderdaad de bedoeling om informatie en lief en leed voor, tijdens en na een adoptieprocedure te delen.
Mogen wij echter vragen om geen adoptiebureau's met naam en toenaam op het forum te vermelden, en om geen vergelijkingen tussen de verschillende bureau's te maken e.d.
Zoals eerder vermeld kan men met eventuele klachten over een bepaald bureau terecht bij de cel Adoptie van Kind en Gezin, alwaar deze verder opgevolgd zullen worden.
Verder hoeft daar via dit forum niet op ingegaan te worden.
Vriendelijk dank voor jullie medewerking!
Dit forum heeft inderdaad de bedoeling om informatie en lief en leed voor, tijdens en na een adoptieprocedure te delen.
Mogen wij echter vragen om geen adoptiebureau's met naam en toenaam op het forum te vermelden, en om geen vergelijkingen tussen de verschillende bureau's te maken e.d.
Zoals eerder vermeld kan men met eventuele klachten over een bepaald bureau terecht bij de cel Adoptie van Kind en Gezin, alwaar deze verder opgevolgd zullen worden.
Verder hoeft daar via dit forum niet op ingegaan te worden.
Vriendelijk dank voor jullie medewerking!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 februari 2010, 16:35
Sommigen willen dit horen, sommigen niet ...
Sommigen doorgaan een smetteloze procedure, anderen helemaal niet ...
ook zij hebben het recht om hun mening hier te uiten,
ongeacht wanneer ze ingelogd zijn op dit forum!
Wie dit niet wil horen, moet dan ook maar niet naar dit onderwerp surfen ...
Hoe dan ook ... bepaalde bureau's houden zich niet aan de procedures en moeten daarop kunnen aangesproken worden. Daar zijn de geijkte kanalen voor, maar niettemin moeten ook andere kanalen daarvoor een gespreksforum kunnen bieden ...
Sommigen doorgaan een smetteloze procedure, anderen helemaal niet ...
ook zij hebben het recht om hun mening hier te uiten,
ongeacht wanneer ze ingelogd zijn op dit forum!
Wie dit niet wil horen, moet dan ook maar niet naar dit onderwerp surfen ...
Hoe dan ook ... bepaalde bureau's houden zich niet aan de procedures en moeten daarop kunnen aangesproken worden. Daar zijn de geijkte kanalen voor, maar niettemin moeten ook andere kanalen daarvoor een gespreksforum kunnen bieden ...
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 januari 2010, 12:39
Ik ben het er volledig mee eens dat ook negatieve zaken hier op het forum mogen verteld worden. Maar het blijft toch wel redelijk bizar dat iemand een account aanmaakt om een vraag te komen stellen en even later zelf het antwoord post.
Dat gezegd zijnde, wil ik graag nog toevoegen dat een adoptieprocedure nooit een uitgestippelde weg is. Jammer genoeg zijn de mensen van de adoptieburo's vaak aangewezen op allerlei andere mensen en factoren waardoor ze niet altijd de touwtjes zelf in handen hebben. Onze eerste procedure liep ook niet altijd hoe we het zelf wilden maar het eindresultaat, onze prachtige zoon, was al het relativeren meer dan waard.
Dat gezegd zijnde, wil ik graag nog toevoegen dat een adoptieprocedure nooit een uitgestippelde weg is. Jammer genoeg zijn de mensen van de adoptieburo's vaak aangewezen op allerlei andere mensen en factoren waardoor ze niet altijd de touwtjes zelf in handen hebben. Onze eerste procedure liep ook niet altijd hoe we het zelf wilden maar het eindresultaat, onze prachtige zoon, was al het relativeren meer dan waard.
-
- Berichten: 896
- Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43
Niemand heeft hier toch gezegd dat er geen frustraties geuit mogen worden.
Dit forum biedt een platform voor communicatie en delen van info en gevoelens "in goede en slechte tijden".
Alleen werd gevraagd om specifieke vermelding van naam van betrokken adoptieburo's weg te laten.
Ik kan best begrijpen dat DVO hier absoluut neutrale partij in wil blijven...
Dit forum biedt een platform voor communicatie en delen van info en gevoelens "in goede en slechte tijden".
Alleen werd gevraagd om specifieke vermelding van naam van betrokken adoptieburo's weg te laten.
Ik kan best begrijpen dat DVO hier absoluut neutrale partij in wil blijven...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 januari 2011, 21:48
Re: Klachten over adoptiebureau
geef hier eens wat meer uitleg !!!!!!nele73 schreef:Waar kan je terecht met klachten over een adoptiebureau?
Ik las eerder al klachten over HKM. Waar gingen jullie aankloppen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten