Spreker rond adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Spreker rond adoptie

Bericht door Balte » 9 maart 2010, 12:39

Ik heb een vraagje.
Wij zijn op onze school bezig me Integrale Opdrachten en na de paasvakantie starten we et een nieuwe opdracht en die draait rond pleegzorg en adoptie (tiens tiens hoe zou dat komen :-)).
Alles start met een spreker die uitleg komt geven. Bij de pleegzorg komen ze van een dienst uit Mechelen, geven eerst info, dan is er een kringgesprek enzovoort.
Voor adoptie hebben we echter nog niemand gevonden. We zoeken iemand die de procedure wat kan schetsen en die daarna uit eigen ervaringen kan vertellen over de wachttijd, het ophalen en uiteraard over het kindje zelf: hechting, enzovoort.
Het stuk rond de procedure kan indien nodig ook door ons worden opgenomen.
De leerlingen zijn ongeveer 17 jaar, het is een groepje van 18 brave en toffe leerlingen en onze school is gelegen in Bornem.
Het gaat over vrijdag 23 april van half negen tot ongeveer tien uur.
Als er ensen zijn die dit zouden willen doen, mogen ze mij altijd een pb sturen.

Joke_1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 oktober 2009, 11:15

Bericht door Joke_1978 » 9 maart 2010, 14:48

Mischien kan je eens horen bij de mensen van www.geadopteerd.org ?

Groetjes

wachtertje
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 maart 2009, 10:17

Bericht door wachtertje » 9 maart 2010, 14:57

Balte, misschien kunnen de mensen van VAG je helpen? Zij hebben een netwerk van adoptieouders die willen getuigen voor kandidaat-adoptieouders. Misschien nemen zij wel zaken voor scholen op ook? www.adoptievlaanderen.be
Veel succes!

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 9 maart 2010, 16:53

Ja daar had ik al eens gekeken, er zitten wel enkele contactgezinnen in de buurt. Dat ging mijn volgende stap zijn :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten