binnenlandse adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

binnenlandse adoptie

Bericht door frusti » 16 april 2010, 9:27

Hallo allemaal

Ik wilde even misschien een onderwerp aansnijden dat regelmatig besproken wordt maar dat ook regelmatig stilvalt.

Ik ben op zoek naar lotgenoten die op de wachtlijst staan voor binnenlandse adoptie. Lotgenoten die bezigzijn met de cursus,die wachtende zijn op de cursus...

Kortom mensen om samen mee te wachten en te hopen!

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 16 april 2010, 9:39

hoe ver sta je in de procedure, frusti?

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 16 april 2010, 10:53

hello!

wij hebben vorig jaar in maart onze eerste infodag gehad en zijn nu wachtende op de cursus.

Op die infodag hadden ze verteld dat vanaf datum van inschrijving de wachttijd ongeveer een 3 jaar zou bedragen.

Deze week heb ik echter eens naar een adoptiebureau gebeld met de vraag of er dit jaar nog een cursus zal zijn. Ze kunnen nog niet veel zeggen omdat er nog een cursus bezig was en ze niet weten hoeveel mensen uiteindelijk gaan afvallen.
Maar uit hun verhaal kon ik toch opmaken dat dit waarschijnlijk niet het geval zijn.

Ze vond een wachttijd van 3 jaar ook erg nipt!
eerder 4 a 5 jaar!
Pfffffff wachten, wachten en nog eens wachten.


Hoe ver staan jullie???

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 23 april 2010, 13:19

Hey,

even een vraagje: in maart ging ik naar de infosessie in gent en stuurde nadien de papieren op naar K&G.
Komt daar een bevestiging van? Kwestie van zeker te zijn dat de paieren aangekomen zijn en ik nog in de running ben hé!

Groetjes.

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 26 april 2010, 13:55

Hallo!!!!!

Normaal gezien stuurt Kind en Gezin een schrijven met daarin de vermelding op welke plaats je staat op de wachtlijst voor de cursus.

Je kan ook altijd telefonisch even navragen hoe het zit! Zij staan je altijd zeer vriendelijk te woord!

spannend he??

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 15 juni 2010, 11:10

hey Aqtie

Heb je al een brief gekregen van Kind en gezin naar aanleiding van de infosessie die je gevolgd hebt?

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 16 juni 2010, 11:43

frusti schreef:hey Aqtie

Heb je al een brief gekregen van Kind en gezin naar aanleiding van de infosessie die je gevolgd hebt?
Hallo Frusti,

ik heb hen toen even gebeld en ze wachtten toen nog op de laatste bevestigingsformulieren na de infoavond. De week nadien lag de brief in de bus met m'n nummer op de wachtlijst voor de cursus! :P
Ondertussen ben ik de pleegzorgcursus ook gestart, gesprekken zijn al achter de rug dus voorlopig vliegt de tijd voorbij...

Groetjes,
AQtie

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 17 juni 2010, 8:34

Hey aqtie!

leuk zeg!!! wij zijn momenteel in afwachting of we dit naar de voorbereidingscursus kunnen of niet!
ondertussen heb ik zowat'geinternet' en ben ik op een forum gekomen waarop iemand vertelde dat ze net de cursus hadden afgerond! dit jaar zouden er al meer kindjes zijn dan vorig jaar door het hele jaar.
Na de cursus verwachtte ze nog een 2 tal jaren te moeten wachten( ze had een veiligheid voor zichzelf ingebouwd want het kan natuurlijk ook veel sneller gaan)

Stond er iets in jouw brief over de vooorbereidingscursus??

AQtie
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 januari 2010, 23:41

Bericht door AQtie » 29 juni 2010, 17:08

Stond er iets in jouw brief over de vooorbereidingscursus??[/quote]

Er stond enkel in dat je op de hoogt gehouden word van je plaats op de wachtlijst en dat er kandidaten uitgenodigd worden voor de cursus al er nood aan is...niets nieuws dus.
Ik hoor/lees veel verschillende berichten over de totale wachttijd...het is natuurlijk moeilijk te voorspellen hé.

Groetjes,
AQtie

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 30 juni 2010, 15:55

Hallo,

alles ok?? Ik heb net eens geinformeerd of er dit jaar nog een voorbereidingscursus zou zijn. Blijkt dat dit zeker niet meer voor dit jaar gaat zijn aangezien de wachtlijsten bij de verschillende bureaus vol zijn voor een tweetal jaren.

Ten vroegste in de tweede helft van 2011 zou de volgende voorbereiding zijn maar er kan natuurlijk nog altijd vanalles gebeuren. Dit is de worst case senario.
pfffff

ben een beetje van mijn melk...

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 19 augustus 2010, 11:56

vandaag brief in de bus
er wordt dit jaar nog cursus georganiseerd voor de eerste 30 koppels op de wachtlijst en zo zijn we allemaal opgeschoven

Trie
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 maart 2010, 18:06

Bericht door Trie » 19 augustus 2010, 22:11

Hey,

Hier ook vandaag een brief in de bus met nieuwe plaats op de wachtlijst.Al had ik stilletjes toch gehoopt nog enkele plaatsjes hoger te staan. Maar goed, er zit tenminste toch wat beweging in. Ik zal 't maar positief proberen te bekijken.

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 20 augustus 2010, 8:52

Hallokes!

ook vandaag voor ons een brief dat we vermoedelijk dit jaar nog naar de cursus kunnen. We zijn bij de eerste 30! Eeen brief van zeer groot belang!!!

Nochtans had men ons gezegd dat we dit jaar niet op een cursus moesten hopen!

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 20 augustus 2010, 9:38

waauw frusti ! sjiek hé !

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 20 augustus 2010, 9:40

amai ja! ik was erg ontroerd erdoor al ben ik vandaag wel op gestaan met het woordje 'vermoedelijk'

maar goed....had deze brief helemaal nog niet verwacht. Zeker niet voor 2011! hoeveel staan jullie nu?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten