negatief advies MO

Adoptie Forum
Plaats reactie
sofie83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2010, 1:59

negatief advies MO

Bericht door sofie83 » 1 augustus 2010, 13:11

Hallo,

Na lang wachten hebben we gisteren ons verslag gekregen van het MO en totaal onverwacht was het advies "uitstel van 2 jaar"! Ik was enorm geschrokken, zeker aangezien het verslag 21 blz lang heel positief was, en op het einde toch nog een advies van uitstel. Wie heeft dit nog meegemaakt? wie kan ons helpen met hoe we nu verder moeten? we moeten op 8 oktober naar de JRB. Hoe kunnen we dit het best aanpakken?
alle hulp is welkom!

Joke_1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 oktober 2009, 11:15

Bericht door Joke_1978 » 1 augustus 2010, 19:16

Hey Sofie,

Wij hebben net hetzelfde vonnis als jullie gekregen, ook 2 jaar uitstel.
Ik kan je zeggen dat dit een klap in ons gezicht was, we hadden het helemaal niet verwacht en in de argumenten van het CAW konden wij ons helemaal niet vinden.
We hebben een lange verdediging geschreven aan de rechter, maar het heeft niet mogen helpen. Hij heeft een uitstel uitgesproken.
Ondertussen zit die wachttijd erop en hebben we na twee bijkomende gesprekken met het CAW een positief advies gehad.
Nu staan wij op de wachtlijst bij FIAC en hopen we snel een toewijzing te krijgen.

Ik wens je veel sterkte!!!!
Joke

anneke80
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 september 2009, 14:05

Bericht door anneke80 » 1 augustus 2010, 20:55

Hoi Sofie,
Wij hadden ook een negatief advies. Er was een gebrek aan verwerking en weerbaarheid bij ons. Echt "uitstel" stond er niet in en een termijn ook niet. Maar er stond wel in dat nu de protectieve factoren niet opwogen tegen de risico-factoren.
zelf zijn we hier tegenin gegaan. Onze eigen argumenten gegeven waarom wij vonden dat we wel weerbaar genoeg waren en waarom er wel verwerking was. Ook zijn we naar een psycholoog geweest voor een psychologische analyse (deze was dus heel goed, goede verwerking en goede weerbaarheid). Hiermee zijn we naar de rechtbank geweest en nu moeten we een bijkomend onderzoek laten doen... Wanneer dit doorgaat weten we nog niet. Ik zou zeggen bekijk de argumenten en spreek die tegen waar mogelijk. Probeer ook te benadrukken dat het verslag zo positief is en dat het dan gek is dat het advies toch negatief is. Mocht je nog vragen hebben, stuur me dan gerust een PB.
Groetjes en succes!

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 1 augustus 2010, 22:18

He Sofie,
Zoals ik hier elders op de praatgroep al eens heb geschreven, hebben wij ook uistel gekregen. Het CAW stelde een termijn van 1 jaar tot 1,5 jaar voor. Wij hebben ons met man en macht verdedigd maar de jeugdrechter deed daar minachtend over. We kregen een uitstel van 1 jaar. Nadien zijn wij ook wel goedgekeurd. Nu staan we eindelijk om de wachtlijst, maar we hebben 2 jaar 'verloren' door dat jaar uitstel.( mss zelfs meer). Ben er nog altijd heel boos om, maar dat brengt ons geen stap verder.

Wij hebben geen advokaat genomen. Mss maak je toch meer kans om de jeugdrechter te overtuigen als een advokaat het pleidooi houdt. Ik zou je dus een advokaat aanraden.
Sommige jeugdrechters 'luisteren' wel meer naar de kandidaat adoptie-ouders zelf. Sommige uitstellen worden omgezet naar een geschikheidsvonnis. Volgens mij hangt dit uitsluitend af van de rechter (en OM).

Ik wens jullie heel veel sterkte en een goede manier om dit allemaal te verwerken. Maar vooral: Ni plooien!!! Blijf er voor gaan!! Blijf erin geloven!!

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

jeugdrechtbank

Bericht door tine en filip » 30 oktober 2010, 13:39

Hoy Sofie,

Ik wilde jou vragen hoe het in de jeugdrechtbank verlopen is.
Wat zei de procureur? Hebben jullie je vonnis al?
Wij hadden ook een positief verslag met uiteindelijk toch een negatief advies... .
Wij wachten nu op ons vonnis.
Sterkte!

teevee
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 september 2008, 16:46

Bericht door teevee » 30 oktober 2010, 21:47

Amai, wat is dat hier toch met die negatieve adviezen !
Ik voel met jullie mee hoor !

Is dit over heel Vlaanderen zo of zijn sommige CAW's veel strenger dan de andere ?

Heel veel sterkte !

mama van een Kazachs wondertje

sofie83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2010, 1:59

jeugdrechtbank

Bericht door sofie83 » 31 oktober 2010, 10:53

Hey,

We zijn op 8 oktber voor de jeugdrechter verschenen en hebben er meer dan een uur gezeten. Hebben ons proberen te verdedigen op alle mogelijke manieren en ze zeiden ook dat ze ons verslag niet negatief vonden. ze vinden gewoon dat we te weinig maturiteit en levenservaring hebben omdat we nog zo jong zijn. Ik vond dat verschrikkelijk, want aan leeftijd kan je nu eenmaal niks doen. Ik heb dan ook gezegd dat ze de minimum leeftijd dan maar moesten vehogen en daarop zeiden ze dan dat er soms mensen zijn van 25 die wel al meer levenservaring en draagkracht hebben. ze denken dus dat we het misschien niet gaan aankunnen en daarom waarschijnlijk 1 jaar uitstel, ze willen ons nog eens laten nadenken zodat we wel heel zeker zijn. het ergste van al is dat we héél zeker zijn en waren, we waren al jaren bezig met adoptie, we keken er dan ook zo naar uit. maar ja niks aan te doen. Op 5 november is de uitspraak, maar zal dus waarschijnlijk wel 1 jaar uitstel zijn. Hopelijk valt het bij jullie beter mee. De moed zit momenteel heel ver.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 31 oktober 2010, 11:45

Hoi Sofie
Amai ik vind dat wel heel straf !
Jullie hadden idd een punt om dan aan te geven dat de min.leeftijd dan maar verhoogd moet worden, maar wat zij er dan tegenover zeggen van maturiteit en zo... tja wat heb je daar dan weer nog aan te zeggen hé, t is precies woord tegen woord; ik vind als mensen zo gemotiveerd zijn, er al zo lang naar uitzien... pff
veel moed en hoop !
groeten

myrthevl
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 april 2009, 8:34

Bericht door myrthevl » 1 november 2010, 9:59

als dat de enige reden is, vind ik dat ook jammer hoor...uiteindelijk, met de wachtlijsten van tegenwoordig, ben je ook al meteen een paar jaartjes verder hé.

Ik heb wel de indruk dat ze op sommige CAW's strenger zijn dan op andere. op onze rechtbankdag had iedereen een negatief MO, behalve wij...de andere koppels waren allemaal bij hetzelfde CAW en wij bij een ander..Toeval?

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 1 november 2010, 13:25

Welk CAW bleek dan zo streng te zijn?

myrthevl
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 april 2009, 8:34

Bericht door myrthevl » 2 november 2010, 11:44

ik hoor de laatste tijd veel negatieve adviezen van A'pen en Brussel. Wij zaten bij Gent, ook al wonen we in Vl-Brabant (want op de grens met O-vl).

tine en filip
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 januari 2010, 17:46

uitspraak

Bericht door tine en filip » 8 november 2010, 10:53

Hey Sofie,

Weet jij al iets van de uitspraak?
Ik duim mee hoor!

Bij ons op 16 november uitspraak.

sofie83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2010, 1:59

Bericht door sofie83 » 17 november 2010, 13:54

Hallo,

vorige week brief gekregen en nog geen vonnis. vonnis weer uitgesteld naar april, dus voorlopig nog geen beslissing. Wel erg hoor, weer zo lang wachten en als ze ons dan uistel geven van twee jaar dan duurt het echt wel verschrikkelijk lang! De debatten worden dus verdergezet in april, precies of ze kunnen niet gewoon nu beslissen. altijd maar uitstel, pf...
wij hadden caw de mozaïk in brussel.

risicofactoren stonden nu zo vermeld:
- differentiatie met het gezin van herkomst
- potentieel om mentaal te reflecteren
- verbind contact binnen de koppelrelatie en eigen kind
- leren spreken op de gevoelslaag en adoptiethema

Kan er echt niet aan uit.
precies of hebben slecht contact met elkaar en ons zoontje, sorry maar hij is nog maar anderhalf, dus veel communiceren kunnen we nog niet met hem. Hoe kunnen ze nu zoiets zeggen zonder hem ooit gezien te hebben, gewoon vermoeden.en dan die andere punten, echt belachelijk hoor! We hebben zo lang over de adoptie nagedacht, zoveel gelezen, contact met ouders, veel gepraat met vrienden en familie, echt alles aan gedaan. Maar toch denken ze dat we nog niet voldoende hebben nagedacht. sorry hoor, maar hoe kan je zoiets dan weerleggen?

Ben echt kwaad, vol frustraties. Ze doen je al een jezelf twijfelen. pf

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten