Commotie rond adoptie

Adoptie Forum
Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Bericht door Aline » 25 november 2010, 19:23

persoonlijk vind ik de reacties over het adopteren in mijn directe omgeving heel goed mee vallen.
En dat vind ik wel belangrijk, hoe je directe omgeving er mee om gaat want zij gaan toch met jouw kids geconfronteerd worden.

Het is inderdaad spijtig dat in de media adoptie meer en meer als iets negatiefs word beschouwd.
Maar het is dan onze uitdaging om het positief te bekijken, beschouwen en ook te laten ervaren.

Ik ken wel enkele adoptiekinderen en die staan goed tot zeer positief in't leven, het heeft mij hoop ...

Zelf ben ik van mening dat je niet steeds naar adoptie moet kijken maar het in achterhoofd houden, idem met het geboorteland, het moet niet constant aanwezig zijn maar inderdaad het verdiend wel een plaats in't leven en respect.
Geef je respect voor het eigene van adoptie zal je zeker weten respect terug krijgen.

En ja het zullen uiteindelijk onze kinderen zijn die ons gaan aantonen of we goed bezig zijn, het is en blijft een avontuur waarbij je nooit weet waar je terecht zal komen of hoe het zal lopen
a never ending story

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 25 november 2010, 19:26

Aline schreef:
En ja het zullen uiteindelijk onze kinderen zijn die ons gaan aantonen of we goed bezig zijn, het is en blijft een avontuur waarbij je nooit weet waar je terecht zal komen of hoe het zal lopen
a never ending story
Inderdaad. Heeeel spannend vind ik dat....

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 25 november 2010, 20:14

@Anneke : tuurlijk moet er wel een vurige kinderwens zijn ! Zonder zou het nogal absurd zijn hé...
Je hoeft je niet geviseerd te voelen als je die vurige kinderwens hebt en ongeduldig uitkijkt naar de komst van jullie adoptiekindje hoor ! Op dat vlak zijn we denk ik allemaal gelijk!

@Aline : Ik ben geen Kandidaat adoptie ouder meer, en hoor daarom misschien de commentaren over adoptie in de media vanop een zekere afstand. Mij lijkt het dat de meeste negatieve commentaren toch wel komen op adopties waar ieder mens met gezond verstand (vergeef me als je het er niet mee eens bent) serieuze vragen bij stelt :
- de manier waarop mvr. Schelfhout haar kindje op een paar weken tijd in haar gezin kreeg
- de manier waarop mvr Struyf het hele adoptieverhaal van haar dochter (die ze ook zonder boe of ba kon meebrengen naar Belgie) breed uitsmeert in de media en er naar mijn gevoel geen rekening mee houdt dat ze hiermee de integriteit van haar dochter serieus kan schaden...
- de manier waarop een gans vliegtuig kinderen uit Darfour werd teruggestuurd, nèt omdat het Haagse verdrag was geschonden...

Aan de andere kant leefde ook gans de wereld mee met de weeskinderen uit Haïti na de aardbeving en konden de KA's die toen op de wachtlijst stonden met alle steun van de wereld vervroegd hun kindje in hun armen sluiten.
de reeks van 'het leven zoals het is' vond ik ook veel hoop uitstralen en bracht een realistischer beeld over adoptie door ook een aantal verhalen te brengen van kinderen en families die met de adoptie toch een hele strijd moesten leveren...

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de Angelina's en de Madonnas die om god weet welke reden zonodig ook met hun 'ozo arme kindjes' in alle boekjes moeten plakken. Daar krijg ik nu écht het sch**t van !!

Groeten
ciska

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 26 november 2010, 8:55

Ciska schreef: Mij lijkt het dat de meeste negatieve commentaren toch wel komen op adopties waar ieder mens met gezond verstand (vergeef me als je het er niet mee eens bent) serieuze vragen bij stelt :
- de manier waarop mvr. Schelfhout haar kindje op een paar weken tijd in haar gezin kreeg
- de manier waarop mvr Struyf het hele adoptieverhaal van haar dochter (die ze ook zonder boe of ba kon meebrengen naar Belgie) breed uitsmeert in de media en er naar mijn gevoel geen rekening mee houdt dat ze hiermee de integriteit van haar dochter serieus kan schaden...
- de manier waarop een gans vliegtuig kinderen uit Darfour werd teruggestuurd, nèt omdat het Haagse verdrag was geschonden...

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de Angelina's en de Madonnas die om god weet welke reden zonodig ook met hun 'ozo arme kindjes' in alle boekjes moeten plakken. Daar krijg ik nu écht het sch**t van !!

Groeten
ciska
Inderdaad.
DIE zaken zijn het waar ik mij ook aan erger.

Voor de rest ook helemaal akkoord met Ciska en Ann S betreffende hoe kinderen in gezinnen moeten worden opgevangen, de openheid rond adoptie die zoooo noodzakelijk is, en ruimte die er moét zijn om - eender welke - gevoelens te uiten!

Het is inderdaad een zware opdracht.
En ik ben akkoord dat de screening van adoptieouders daarom ook héél belangrijk is!

Het is een lange weg, die wij als ouders met vallen en opstaan zullen afleggen.
Ik hoop dat onze zoon mag voelen dat hij mét zijn rugzakje en alles wat daarbij komt kijken meer dan 100% welkom is in ons gezin!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten