Financieel

Adoptie Forum
Plaats reactie
SofieG
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 februari 2011, 11:46

Financieel

Bericht door SofieG » 4 maart 2011, 15:19

Hallo iedereen,

Heeft er iemand een idee wat zo'n adoptie juist kost? Het is toch niet zo evident om al dat geld bij elkaar te krijgen hé. Ik wou eens horen of de bedragen op de site kloppen. Bv. voor Ethiopië €13000? Wij zouden waarschijnlijk voor een adoptie uit Ethiopië kiezen.

Groetjes!

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 4 maart 2011, 18:05

http://www.rayofhope.be/e_kostprijs.php

Je moet ook nooit het bedrag in één keer ophoesten. Alles gaat zodanig in stukken en de hele procedure duurt zo lang...
Bvb eens bij het bureau heb je de eerste "dossierkosten" en de kosten voor de vertalingen. Reiskosten komen dan pas als je effectief moet gaan reizen enzovoort.
Sowieso zal Ethiopië nu een stuk duurder worden dan tevoren omdat je twee keer moet reizen.

k70
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 maart 2011, 10:46

Bericht door k70 » 5 maart 2011, 8:09

ja hier idd ik had ook eens graag geweten hoe de bedragen juist verspreid worden,wat betaal je eerst enz....
je vind daar heel weinig info over vind ik

Maru123
Berichten: 36
Lid geworden op: 1 december 2010, 12:11

Bericht door Maru123 » 8 maart 2011, 16:59

Ik weet ook dat het gespreid is, maar hoe gespreid weet ik ook nog niks van...
Ik heb er persoonlijk toch wel bang voor! Ik weet niet of hier nog zo mensen zijn... We werken beiden voltijds, hebben een heel normaal inkomen, vaste job. Maar met o.a. de komende verbouwingen lijkt het me allemaal wat veel om te slikken hoor :( Daarbij zouden we dan nog geld opzij moeten kunnen zetten? Ik weet soms niet goed hoe...
Hoe staan jullie bv. er tegenover om een bbq of iets dergerlijks te organiseren, of een fuif om wat geld in het laadje te brengen? Wil niet egoïstisch klinken, maar weet uit mijn omgeving dat er mensen zijn die dat echt wel zouden zien zitten, precies omdat ze weten dat je er zoveel geld voor moet ophoesten. IVF enzo daar krijg je een deel voor terugbetaald, maar bij adoptie helemaal niets? Vind ik toch wel jammer, zeker als het gaat om ongewenste kinderloosheid.

SofieG
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 februari 2011, 11:46

Bericht door SofieG » 8 maart 2011, 20:31

hey maru,

wij overwegen ook om wat fuiven te doen om geld bijeen te sparen! ik denk dat niemand daar iets op tegen kan hebben hé! het is voor het goede doel :)
wij zitten momenteel ook in serieuze verbouwingswerken en ons geld gaat daar allemaal naartoe! sparen is er inderdaad niet bij...
succes!

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 9 maart 2011, 8:54

Ik zou dat zelf persoonlijk niet willen, om dingen te organiseren om geld in het laatje te brengen. Dan zou ik eerder in mijn vrije tijd nog een extra jobje gaan doen :D maar dat is ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Ik snap jullie bezorgdheid wel, ik had dat ook toen we pas begonnen, ik wilde toen dat dat geld klaarstond op onze spaarboek en dat dat keurig bleef staan tot alles rond was.
Zo is het helemaal niet gegaan hoor, het stond grotendeels klaar maar als alles maar blijft en blijft duren...we hebben dan stukken opgemaakt aan zaken voor ons huis haha.
Om jullie een idee te geven, wij zijn nu 3.5 jaar bezig, indien we niet gestopt waren voor India stonden we daar nu nog keurig op de wachtlijst.
Bij intake betaalden wij 150 euro inschrijvingsgeld. Dan bij binnenbrengen van het dossier 1500 euro dossierkosten. De prestatievergoeding bedraagt 2250 euro en

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 9 maart 2011, 8:57

daarvan betaal je bij het binnenbrengen van je dossier 1000 euro.
Zodus ruim een jaar na het opsturen van onze brief naar K&G was onze intake en hadden we een kost van 2650 euro. Ons verslag hadden we zelf vertaald en door een vertaler laten beëidigen, kosten een 100 euro. Voor een echte vertaling zou je aan een 600 euro gezeten hebben.
Zodus, een initiële kost van een ruime 3000 euro. De volgende keer dat wij iets zouden moeten betalen hebben, zou bij toewijzing geweest zijn, er zijn nog geen toewijzingen geweest dus wij zouden nu nog op de wachtlijst gestaan hebben, al 2jaar en 4 maanden, dus tijd genoeg om weer wat opzij te leggen.
Na toewijzing duurt het voor India nog een jaar voor je naar ginder mag, dus weer tijd om te sparen.
Vermits je voor het hele adoptieproces toch een vier jaar mag beginnen rekenen en je niet alles ineens moet betalen, is er tussendoor toch ruimte om geregeld iets opzij te zetten, ook al is dat maar een klein bedrag.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 9 maart 2011, 9:44

Balte,
jullie zijn eerst voor India gegaan en dan gestopt en nu voor een ander land bezig ? Hoe is dat precies gekomen ?

x bieke

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 9 maart 2011, 11:23

Omdat er in de hele periode dat wij op de wachtlijst gestaan hebben, niks dan problemen geweest zijn in India zelf. Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurde waardoor alles al een hele poos zo goed als stilstaat. Zelfs nu nog, nu we van de lijst zijn, gebeuren er zaken dat je denkt, oef goeie beslissing. Zo stond er gisteren bvb op Ichild dat het Indische FBI de voorzitter van het CARA (Indische Kind en Gezin en belangrijke speler in het adoptiegebeuren) heeft aangeklaagd wegens kinderhandel.
Dan weet je dat er daar opnieuw vanalles beweegt waardoor alles op adoptievlak misschien weer maanden gaat stilliggen.

SofieG
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 februari 2011, 11:46

Bericht door SofieG » 9 maart 2011, 11:43

Hey balte,

bedankt om het wat concreter te maken! Het ziet er toch maar erg triestig uit in adoptieland hé! Wij staan aan het prille begin van onze adoptie! Ik krijg hier veel twijfels door, is het wel de moeite om eraan te beginnen?
Zo triest, wetende dat er zoveel kinderen en ouders wachten op een mooie toekomst samen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten