contacten

Adoptie Forum
Plaats reactie
B&K
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 maart 2011, 17:39

contacten

Bericht door B&K » 20 maart 2011, 12:01

hey mede adoptie mama's papa's ouders

wij zijn op zoek naar mensen die met ons willen
info wisselen of over de adoptie willen praten en eventueel een goede vriendschap willen opbouwen door de adoptie van de provintie west vlaanderen regio

alvast bedankt

Delphine D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 maart 2011, 15:23

Bericht door Delphine D. » 26 maart 2011, 15:26

Hallo B&K

Wij zijn pas gestart met de procedure voor adoptie (eerste voorbereidingscursus gepland op 2 mei!!) en wonen in Kortrijk.
Hoe ver staan jullie?

groetjes
Delphine

B&K
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 maart 2011, 17:39

Bericht door B&K » 26 maart 2011, 15:52

Delphine D. schreef:Hallo B&K

Wij zijn pas gestart met de procedure voor adoptie (eerste voorbereidingscursus gepland op 2 mei!!) en wonen in Kortrijk.
Hoe ver staan jullie?

groetjes
Delphine
Hey Delphine,

Wij zijn ook nog maar pas gestart met de procedure voor adoptie, we zouden maar eerst naar de voorbereidingscursus kunnen gaan begin 2012 :( pfff.
Wij zijn van vleteren

Groetjes Bianca

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 26 maart 2011, 19:32

We moeten nu de moeilijke beslissing nemen over met welk adoptiebureau we willen samenwerken, en welk land we nemen.
We zijn juist een halfjaar voor de wet getrouwd.
Graag zou ik eens recente ervaringen horen van de verschillende bureaus. Ik weet dat dit geen plaats is om meningen te zeggen, over bureaus. Daarom vraag ik om via PB of mail ( barbaradespeghel@hotmail.com) deze te sturen.
Dank

Delphine D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 maart 2011, 15:23

Bericht door Delphine D. » 26 maart 2011, 20:46

Oei Bianca, dat is inderdaad nog lang wachten :(
Wij hebben onze aanvraag ingediend op 1 november en begin dit jaar hebben we de uitnodiging gekregen om de voorbereiding te volgen. Blijkbaar valt dit dan nog mee qua termijn...
Als je wil mag je mij altijd mailen (gverscheure@telenet.be) en op mijn blog staat zo een beetje het adoptieverloop, maar voorlopig valt daar nog niet veel over te melden (http://hetgrotemeisjevertelt.blogspot.com/)

Barbara,
wij hebben nog niet echt ervaring over de verschillende bureaus want wij moeten eerst nog het maatschappelijk onderzoek en de rechter passeren...

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 27 maart 2011, 18:10

hallo allemaal,

wij zijn ook net met de procedure begonnen. wel van O-Vl. mag dat ook :wink: ?
we twijfelen nog over binnen-of buitenlandse adoptie. jullie? doorlopen jullie beide mogelijkheden? en waarom (niet)?
hebben jullie geen schrik voor buitenlandse met de huidige situatie in ethiopië? gaan er wel nieuwe kanalen komen?

we nemen het stap per stap. we zijn pas in januari aangemeld. we hebben de info-sessie binnenlandse achter de rug en nog niets gehoord ivm interlandelijke.

in blijde verwachting dus :D
veel succes!

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 27 maart 2011, 18:28

wij zijn ook van Oqst-vl Wij gaan voor buitenlandse adoptie. inderdaad ik hoor zaken van verschillende kanalen. De keuze zal niet makkelijk zijn.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 27 maart 2011, 19:00

hallo barbara,
heb je de vorming en zo al doorlopen dan?
waarom hebben jullie voor buitenlandse adoptie gekozen?
héél veel succes, ik denk dat de keuze voor een bureau idd niet eenvoudig is.
ik ben altijd geïnteresseerd in ideeên uitwisselen en praten hierover. laat maar weten!

groeten

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 18 mei 2011, 11:26

De keuze is gemaakt. Eigenlijk was dat niet echt moeilijk. Maar toch wilden we eerst bij de verschillende bureaus op info gaan vooraleer we beslisten.
Momenteel zijn er bij bureaus veel "proefdossiers" ook zijn er vele landen die voorwaarden stellen waar wij niet aan voldoen.
Maar een voorkeur voor een land hebben we niet.
Ik hoop dat we binnenkort ons kleine spruit mogen verwelkomen. Welke huidskleur hij/zij heeft speelt geen rol. We hopen hem/haar gelukkig te kunnen maken en een goede thuis te geven.

Maja nu zal het wachten zijn op intake, of we wel echt voldoen aan de voorwaarden en dan is het wachten.
Toch zal ik maar gerust zijn als ons wondertje er is :-)

Balte
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 november 2007, 20:09

Bericht door Balte » 18 mei 2011, 16:30

En, welk bureau is het geworden?
Wij hebben ervaring met twee bureaus vermits we van land veranderd zijn en ik moet zeggen, wat we nu mogen ervaring aan informatie, vriendelijkheid enzovoort is een heeeeeeeeel groot verschil met het voorgaande bureau.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 mei 2011, 19:20

super! een volgende stap is gezet.
keuze van bureau zal wel heel persoonlijk zijn, net als de ervaringen ermee.
maar ik ben ook benieuwd welke keuze jullie gemaakt hebben.
wij starten volgende week met de cursus voor buitenlandse adoptie. we blijven beide pistes (binnenlandse en interlandelijke) volgen zolang het mogelijk is en goed voelt en we zullen dan beslissen.

groetjes en succes!

barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

Bericht door barbara despeghel » 18 mei 2011, 23:53

hey L***


Bij ons is niet echt sneller gegaan denk ik . Nadat we de cursus hadden gevolgd denk einde 2008 wou mijn man nog even wachten. We gingen toen ook nog trouwen
( Dat is de vereiste in vele landen )
Het was Juni 2010, enkele weken nadien zijn we naar de rechtbank geweest. Toen vond ik dat het snel was want in november waren de gesprekken voor het MO. ongeveer in december of januari kregen we ons vonnis. Dan eerst naar de verschillende bureaus om een keuze te kunnen maken.
Dus we zijn eigenlijk al een jaar bezig. Maar denk dat dat nog meevalt. hoop dat de verdere zaken ook mee zullen vallen.

Ik ben geen expert maar voor vragen en meningen uit te wisselen mag je mij altijd mailen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten