Homokoppel

Adoptie Forum
Plaats reactie
Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Homokoppel

Bericht door Thom » 24 maart 2011, 21:49

Hoi,

wij zijn een homokoppel van 28 jaar en 30 jaar. Wij zijn al 10 jaar samen maar wonen wegens professionele redenen nog niet samen. Dit zal wel zijn na de zomer. Wij denken al jaaaaaren aan kinderen maar omdat we nog niet samen woonden was dat niet nodig. Maar als ik het nu lees, is dat blijkbaar niet zo simpel?
Kunnen wij op een of andere manier bewijzen dat wij zo lang samen zijn want blijkbaar moet je 3 jaar samenwonen voor je dat kan doen. Wat dan weer betekent dat mijn partner 33 zal zijn en je moet toch adopteren voor je 35, niet?
Dienen we dan beter een aanvraag in apart of dat gaat waarschijnlijk niet als je samenwoont?

Groetjes

Maru123
Berichten: 36
Lid geworden op: 1 december 2010, 12:11

Bericht door Maru123 » 25 maart 2011, 9:53

Ik vrees dat ze enkel een uittreksel van de bevolking aanvaarden.
Daarbij denk ik dat het in de praktijk quasi onmogelijk zal zijn om een buitenlandse adoptie gerealiseerd te krijgen als homokoppel. Voor hetero's trouwens ook bijna niet meer!
Mss eens informeren over binnenlandse adoptie, daar ben ik niet zo van op de hoogte. Of pleegzorg.

Frederikhouben
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 februari 2007, 14:32

Bericht door Frederikhouben » 25 maart 2011, 22:43

Er is geen leeftijdsgrens van 35.

Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Bericht door Thom » 26 maart 2011, 7:11

raar! waar had ik dat dan net gelezen...
nog veel opzoekingswerk te doen dus :)

Ann S
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 januari 2010, 22:39

Bericht door Ann S » 26 maart 2011, 10:30

Beste Thom, als je naar de site van Kind & Gezin surft, kan je onder "binnenlandse adoptie" alle adoptiebureaus vinden. Op hun site vind je telkens de voorwaarden die zij stellen aan kandidaat-adoptanten. Niet elk bureau hanteert dezelfde voorwaarden, belangrijk dus om dat allemaal eens na te lezen.
Veel succes,
Ann

Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Bericht door Thom » 30 maart 2011, 17:51

Ok bedankt Ann!
We moeten gewoon eens dringend contact opnemen... maar ja als die 3jaar regel al geldt...

Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Bericht door Thom » 4 april 2011, 17:40

Vanavond onze allereerste infoavond homowensouders...
spannend, beetje zenuwachtig, zo dom :)

anneke80
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 september 2009, 14:05

Bericht door anneke80 » 4 april 2011, 17:41

hoi Thom,
Heel normaal dat je zenuwachtig bent hoor! Dat hadden wij ook. Het zijn stappen naar een nieuw leven eigenlijk he. :-)
Groetjes,
Anneke

Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Bericht door Thom » 5 april 2011, 15:35

Bedankt Anneke!

Het was zo'n fijne en verhelderende avond. Wij hadden al over elke optie zoveel negatieve spookverhalen gehoord en de verhalen en situaties waren ook wel heftig maar niets in vergelijking met die verhalen.
En het is ook zo'n goed gevoel om eens samen te zijn met mensen met dezelfde verlangens en hetzelfde doel.
Heel heel fijn.
Nu is het aan ons om een weloverwogen keuze te maken... spannend!

anneke80
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 september 2009, 14:05

Bericht door anneke80 » 5 april 2011, 16:25

Hoi Thom,
Inderdaad, de keuze is aan jullie! :-)
Laat je hierbij niets aanpraten door anderen, maar volg wat jullie hart zegt! Let wel, soms zal het duiveltje "twijfel" de kop opsteken. Heel normaal. Maar zolang jullie samen jullie hart volgen, komt alles goed (wat de keuze ook is).
Groetjes,
Anneke

Thom
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 maart 2011, 21:43

Bericht door Thom » 2 februari 2012, 23:34

Voor we nu starten met de procedure, rijst het probleem van waar te wonen.

Wij zijn beiden van de Kempen waar ook onze ganse familie woont.
Maar ik ben gaan studeren in Gent en woon er nu al 11 jaar. Mijn vriend heeft vorig jaar alles opgegeven in de Kempen en in Gent komen wonen.
Maar nu we verder willen met adoptie, weten we niet goed waar wonen.

We voelen ons super in Gent en wonen er heel heel heel graag. In de Kempen waar alles dood is, zien we ons niet meteen wonen.
Maar als je dan kijkt naar het 'sociale' vangnet dat we daar hebben (familie en veel vrienden met kinderen) en de prijzen van koopwoningen én betere kinderopvang, doet dit ons wel twijfelen.

Weet iemand hoe dit beoordeeld wordt in de adoptieprocedure?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten